Wanneer HD-TV kopen?

Voor alle discussies over programma's, omroepen, serie's of een nieuw toestel.

Moderator: FT-Mods

Wanneer HD-TV kopen?

Berichtdoor Mark » 19 apr 2006 20:38

Het WK zit er bijna aan te komen en als ik al die 'experts' moet geloven komen er dan onwijs veel aanbiedingen als het gaat om HD-TV's omdat het WK in HD word uitgezonden en veel mensen natuurlijk daarvoor een nieuwe TV gaan kopen. Nou ben ik toevallig *cough* zelf ook opzoek naar een andere tv en ben er na wat googlen achter dat er zoveel HD-TV's zijn met specs waarvoor ik al 5x google moet gebruiken om die afkortingen te begrijpen die in de eerste 3 zinnen staan. Dus eigenlijk vraag ik me af wanneer nou het perfecte moment daar is om een HD-TV te kopen ivm het WK. Is er iemand die er misschien wat verstand van heeft of nu al een goede HD-TV heeft en die aan wil bevelen?
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Megalomaniac » 19 apr 2006 20:55

kieskeurig

Bekijk dit eens, let op HDMI, de resolutie (minimaal 1280*720) en de contrastratio (minimaal 1:1000).
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor FerryvD » 19 apr 2006 21:31

Je moet toch ook een decoder gebruiken om HD signaal uiteindelijk te kunnen ontvangen?
FerryvD
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Mark » 19 apr 2006 21:33

FerryvD schreef:Je moet toch ook een decoder gebruiken om HD signaal uiteindelijk te kunnen ontvangen?

Zit in die tv toch?
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor WizardOfOss » 19 apr 2006 21:45

Mark schreef:
FerryvD schreef:Je moet toch ook een decoder gebruiken om HD signaal uiteindelijk te kunnen ontvangen?

Zit in die tv toch?

Nope, je moet er nog een kastje van Samsung voor € 299 bij kopen, anders heb je nog niks...
Well, it was good while it lasted. We killed some boredom, didn't we?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Megalomaniac » 19 apr 2006 22:47

WizardOfOss schreef:
Mark schreef:

Zit in die tv toch?

Nope, je moet er nog een kastje van Samsung voor € 299 bij kopen, anders heb je nog niks...
299??! Bij tv Home (digitale tv van essent) was een digitale decoder 99 euro..
Edit: dat is natuurlijk geen hd-signaal... sorry!
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor WizardOfOss » 19 apr 2006 22:53

Megalomaniac schreef:
WizardOfOss schreef:
Mark schreef:

Zit in die tv toch?

Het is dan ook een ander kastje, ik dacht eerst namelijk ook dat het die digitale decoder betrof...

Even Googlen leverde deze link op: KLIK
Well, it was good while it lasted. We killed some boredom, didn't we?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Megalomaniac » 21 apr 2006 15:53

WizardOfOss schreef:
Megalomaniac schreef:
WizardOfOss schreef:
Mark schreef:

Zit in die tv toch?

Het is dan ook een ander kastje, ik dacht eerst namelijk ook dat het die digitale decoder betrof...

Even Googlen leverde deze link op: KLIK
Ja, ik had het al door :)

Belachelijk duur weer.. En dat terwijl er nog maar 1 Europees hd kanaal is, naast het WK dan.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vlappie » 20 jun 2006 14:24

Ik werk in een electronica zaak, en wij verkopen dus ook HDtv's en HD decoders, en op dit moment loopt het dus allemaal storm met die tv's en decoders, maar ik snap niet waarom zoveel mensen nou dat spul aanschaffen, ten eerste het is duur en ten tweede alleen het wk wordt uitgezonden in HD, terwijl verdere zenders het nog niet eens van plan zijn aangezien zij ook nieuwe camera's en dergelijke moeten aanschaffen. Het is eigenlijk hetzelfde als een paar jaar geleden toen iedereen eigenlijk wel een breedbeeld televisie moetsen aanschaffen aangezien ze alles gingen uitzenden in breedbeeld, terwijl nu nog niet eens de helft wordt uitgezonden in breedbeeld...
Dus mijn advies is wacht nog even en kijk hoe het in de markt komt en neem dan een beslissing, in ieder geval met de HD decoder, die lcd's en plasma's zijn natuurlijk wel heel mooi :P

( Dit zeg ik natuurlijk nooit tegen klanten die bij mij in de winkel komen, want ja ik wil ook verkopen :P )
Tja, en nu?
Vlappie
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor bobocad » 20 jun 2006 15:25

Vlappie schreef:Het is eigenlijk hetzelfde als een paar jaar geleden toen iedereen eigenlijk wel een breedbeeld televisie moetsen aanschaffen aangezien ze alles gingen uitzenden in breedbeeld, terwijl nu nog niet eens de helft wordt uitgezonden in breedbeeld...
TV? wie kijkt er nou TV, als je DVD hebt :wink: Correct me if I'm wrong maar de meeste DVD's (film/tv series) zijn in breedbeeld. Anders in het nog bredere cinemascope. Dankzij de opmars van DVD is de breedbeeld is toch niks voor niets geweest. Daarbij gebuiken de meeste mensen toch superzoom voor normale tv uitzendingen. Weten zij veel :wink:
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor emperor » 20 jun 2006 15:56

Breedbeeld is inderdaad in de eerste instantie verkocht,omdat men ging overstappen op breedbeeld uitzendingen,aldus,zo werd men wijsgemaakt...helaas,er is nog erg weinig breedbeeld,..maar wel anamorphische DVD's...en laten die nou toevallig uitstekend op een breedbeeld TV te kijken zijn...een HDTV zou ik pas kopen als de HDDVD genoeg is ingeburgerd...HDTV uitzendingen zijn ook prachtig moet ik zeggen..ik kijk al ruim 2 jaar HDTV op mijn monitor van de PC...mooier beeld dan DVD,dat wel.
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor hermit elephant » 20 jun 2006 15:59

Weet je trouwens wat voor TV je hebt wanneer het beeld voortdurend op een andere zender springt?

Een ADHD-TV...
Help me blow the nose off George Washington at Rushmore.
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor gollum36 » 20 jun 2006 16:01

hermit elephant schreef:Weet je trouwens wat voor TV je hebt wanneer het beeld voortdurend op een andere zender springt?

Een ADHD-TV...
:D :oops:
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vlappie » 20 jun 2006 16:32

bobocad schreef:
Vlappie schreef:Het is eigenlijk hetzelfde als een paar jaar geleden toen iedereen eigenlijk wel een breedbeeld televisie moetsen aanschaffen aangezien ze alles gingen uitzenden in breedbeeld, terwijl nu nog niet eens de helft wordt uitgezonden in breedbeeld...
TV? wie kijkt er nou TV, als je DVD hebt :wink: Correct me if I'm wrong maar de meeste DVD's (film/tv series) zijn in breedbeeld. Anders in het nog bredere cinemascope. Dankzij de opmars van DVD is de breedbeeld is toch niks voor niets geweest. Daarbij gebuiken de meeste mensen toch superzoom voor normale tv uitzendingen. Weten zij veel :wink:

Ik bedoelde dus, dat toen de breedbeeld uitkwam dat het verkoopargument was dat alles in breedbeeld zou worden uitgezonden, en dan heb ik het dus niet over dvd en dergelijke.....
Zoals emperor al zei
Tja, en nu?
Vlappie
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor emperor » 20 jun 2006 17:13

Het is nieuw..en het moet verkopen,ondanks dat er eigenlijk nog helemaal geen ondersteuning voor is..zal de winkelier een zorg zijn,of je er wat aan hebt of niet,het ding moet verkocht worden...een ander mooi voorbeeld in de computerwereld de Athlon64 bit...leuk maar je kan er geen gebruik van maken,totdat MS een 64-bit besturingssyteem maakt,die alle features van deze processor volledig ondersteund..zonder gemier met drivers of software die niet werken...dus wat doet men..een processor kopen met 64-bit technologie,maar een 32-bit besturingssyteem gebruiken...ik incluis.
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar Televisie Algemeen