International Seagal Movie Database

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Brosnan » 10 apr 2007 10:54

Geweldig topic Rich Art, complimenten :T
Topics als deze en het James Bond topic van Kurz maken het forum toch een stuk leuker tenslotte :D
"Though I walk through the valley of evil, I shall fear no death. 'Cause I'm the meanest and deadliest motherfucker in the valley!"
Afbeelding
Brosnan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Ann McDunn » 10 apr 2007 12:00

Leuke recensie Rich Art, zelf ben ik geen fan van Steven maar wel van jou. Mijn complimenten. :T
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor dannyB » 10 apr 2007 12:02

Dit topic ga ik zeker in de gaten houden, ondanks ik Seagal-foob ben. :)
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 10 apr 2007 12:47

ASHWIN102 schreef:
Rich Art schreef:Helaas komen de vechttechnieken te weinig aan bod en zwaait Seagal te veel met zijn pistool in het rond. Dat is wel een stuk makkelijker, maar een stuk minder leuk om naar te kijken!
Zo makkelijk is dat niet hoor, Steven laat in deze film juist zien dat hij veelzijdig is; dus zowel vechten als schieten. Pas als je zelf eens geschoten hebt, besef je hoe moeilijk dat is! (Ik heb zelf dus nog nooit geschoten!)

Het probleem is, dat de film hoopvol begint waarin je Seagal zijn leerlingen les ziet geven. Het is jammer dat dat niveau niet terug komt in de film en dat er te weinig mee gedaan wordt.
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 10 apr 2007 13:22

Erg goed begin Rich! Ben zelf een aardige Seagal Fan en ik vindt dat je het op een erg leuke manier doet allemaal. Respect voor het vele werk wat je er aan verricht. _O_

Ik vroeg me nog af, heb jij al zijn films al gezien (of in ieder geval veel) of begin je aan dit topic zonder veel ervaring aan Seagal films? Was ik benieuwd naar omdat je iets zei over ''benieuwd zijn'' naar Hard to Kill.

Ben benieuwd naar de volgende recensie. Succes in ieder geval! :T
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 10 apr 2007 13:30

De enige film die ik heb gezien (en bij mij thuis op de plank staat) is Exit Wounds. Ik heb dus geen ervaring met Seagal films en dat maakt het leuker om te doen. Ik weet dus totaal niet wat i kkan verwachten. Nou ja, een beetje... :)
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 10 apr 2007 13:52

Zoiets dacht ik al ja. :wink: Ben benieuwd hoe het je af gaat. Voor hetzelfde geld ben je er na 2 films zat van. :P
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Creeper » 10 apr 2007 13:53

Ann McDunn schreef:Leuke recensie Rich Art, zelf ben ik geen fan van Steven maar wel van jou. Mijn complimenten. :T

I second that. :) Ik ben ook geen fan van die vent maar je topic is wel vet!
Creeper
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 10 apr 2007 13:56

Groundhog schreef:Zoiets dacht ik al ja. :wink: Ben benieuwd hoe het je af gaat. Voor hetzelfde geld ben je er na 2 films zat van. :P

Dat zou wat zijn! :D

Maar ik ga ze allemaal zien!
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Dre » 10 apr 2007 17:53

Rich Art, leuk z'n toppic alleen over Steven Seagal het recentie was goed te lezen en ik hoop dat je er niet tegenop gaat zien om nog meer Steven Seagal films te (moeten) gaan kijken. Succes met de rest van zijn film te bekijken. :T
Als je denkt dat iets kleins en simpels geen verschil maakt, probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.
Dre
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 16 apr 2007 19:10

Hard to Kill (1990)
He’s L.A. Detective Mason Storm. Three hired assassins left him for dead. And he’s waited seven years to even the score.

Afbeelding

Cast: Steven Seagal (Mason Storm), Kelly LeBrock (Andy Stewart), William Sadler (Senator Vernon Trent) & Frederick Coffin (Lt. Kevin O’Malley) | Regie: Bruce Malmuth | Speelduur: 92 minuten | Release: 17 Aug. 1990.

Het verhaal
Mason Storm, gespeeld door Steven Seagal, is een rechercheur die een senator met verkeerde bedoelingen betrapt. Storm lijkt aan de senator’s handlangers te ontkomen, maar zijn identiteit blijft niet lang geheim. s’Nachts wordt er bij hem ingebroken en worden zijn vrouw en zoontje op brute wijze vermoord. Ook Storm zelf ontkomt niet aan de zee van kogels en wordt voor dood achtergelaten.
Wonder boven wonder heeft Mason Storm de moordaanslag overleefd, en ontwaakt na een coma van zeven jaar met maar één doel voor ogen: Wraak.
Afbeelding
In zijn strijd tegen het kwaad, wordt hij bijgestaan door de verpleegster(LeBrock) die hem jaren lang heeft verzorgd. Zij geeft hem een schuilplaats, zodat Mason Storm zich kan voorbereiden op de strijd van zijn leven en wraak te nemen op die mensen die juist dat van hem hebben afgenomen. It’s payback time!

Rich Art’s mening
Met een titel als Hard to Kill kan het toch niet meer mis gaan zou je denken. Het tegenovergestelde is helaas waar. Seagal weet in zijn tweede film niet het niveau van zijn eerste film Above the Law vast te houden en verliest daardoor kostbare punten.
Afbeelding
Voor een Seagal-film is het verhaal op zich nog best aardig. Met een thema als wraak met je toch een heel eind kunnen komen. Helaas verzandt de film in onlogische plotwendingen en verassingen, die al in het begin snel te ontdekken zijn, wat de fun-factor zeker niet ten goede komt. Komt nog eens bij dat de film een echte badguy mist, wat resulteert in een einde zonder spectaculair gevecht.
Afbeelding
En ook vooral dat ontbreekt: een gevecht wat de actie ten goede komt. Nog meer dan zijn eerste film grijpt Seagal hier veel eerder terug op een wapen dan op zijn vechtkunsten. En dat laatste maakt een Seagal-film nou juist zo leuk.
Is er dan helemaal niks leuk aan Hard to Kill? Tuurlijk wel! Zo blijft Seagal er geweldige oneliners uitgooien (zij het vooral aan het einde van de film) en zit de weinige actie toch prima in elkaar. Bovendien maakt zijn staartje (zijn welbekende handelsmerk) zijn debuut en laten we die fantastische baard niet vergeten die een grijns op het gezicht tovert. Helaas kunnen deze punten niet voorkomen dat Seagal met zijn tweede film flink onderuit gaat.

Het Steven Seagal moment
Was in Above the Law een Indische winkel nog het decor, in deze film is een nachtwinkel de ultieme plek om criminelen de juiste weg te wijze en het Steven Seagal moment van de film te worden.
Afbeelding
Afbeelding
Dat deze scène zich al na 7 minuten aandoet, zegt al genoeg over de film. Het is dan ook één van de spaarzame momenten dat de film Seagal waardig is. Er kan in een winkel namelijk genoeg stuk en dat gebeurt dan ook voldoende. Ook de badguy’s ondervinden op een onprettige manier waarom ze beter thuis hadden kunnen blijven. Helemaal als een voet van één van de badguy’s met gemak 180 graden wordt omgedraaid. Geen pretje dus, maar Seagal draait er zijn hand niet voor om.

Bodycount
Niet alleen badguy’s maken kennis met de vuisten van de meester, ook tal van andere voorwerpen blijven niet heel als Seagal heeft laten zien wie de baas is. Een overzicht:

Afbeelding
29 badguy’s, een velg, een salontafel, een avondwinkel. 2 winkelruiten, een slagboom, een grasveld, 2 tuinhekken, een politiewagen, een bumper, een stuk muur, een tuinhuisje, 2 vazen, een vitrinekast, een keu, verschillende bloempotten, een oud wiel, 2 ramen en een sushikraam.
Overal waar Seagal komt, gaat wel eens wat stuk. En dat komt de bodycount dus zeker ten goede!

De Badguy(s)
Afbeelding
Zoals ik al eerder zei mist de film een ultieme badguy. Was het in Above the Law nog de ubercoole Zagon die Seagal het leven zuur maakte, in deze film zijn het vooral de handlangers van de senator die onze held het liefst zo snel mogelijk van het strijdtoneel zien verdwijnen. Er is er dan altijd één die het meest de sjaak is, en die eer is toebedeeld aan Max Quentero gespeeld door Branscombe Richmmond (bekend van Renegade) die alle hoeken van een sushikraam van dichtbij mag gaan bekijken. Helaas kijkt Richmmond te lief om echt te overtuigen als badguy, wat de film wederom een paar punten gaat kosten.

Legendarische uitspraken
Een Steven Seagal-film kan natuurlijk niet zonder legendarische uitspraken. De leukste:

Storm: “This is for my wife. Fuck you and die!”

Senator Trent: “You can take that to the bank!”
Storm: “I’m gonna take you to the bank , Senator Trent. To the bloodbank.”

Verdict
Hard to Kill is een stuk minder geslaagd als zijn voorganger. Dat ligt niet alleen aan het “niet” boeiende verhaal, maar ook aan het ontbreken van echte actie. Elkaar neerschieten is leuk, maar lang niet zo leuk als een gevecht met de blote vuist. Het kost de film veel punten. Niet alleen het actie level gaat omlaag, maar ook de coolness meter slaat niet om in de positieve richting. Komt het ontbreken van een echt leuke schurk nog eens bij en ik kan niet anders concluderen dat de film zwaar tegenviel. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Bodycount: 70%
Coolness: 50%
Action level: 50%
One-liners: 50%

Totaal: 5.0
IMDB: 4.8
Laatst bijgewerkt door Rich Art op 17 apr 2007 07:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 16 apr 2007 20:34

Ik ben het met je eens. Het is niet een van zijn beste films. Weer een leuke recensie. Ben benieuwd wat je van Under Siege gaat vinden. 8)
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor SirSmokaLot » 17 apr 2007 08:40

Goeie........ Richart.

Wederom een briljant geschreven review. :T
Ondanks dat ik pro steven ben, druk je me toch wel even met de neus op de feiten. Jammer voor mij. :(

Gelukkig ben ik er heilig van overtuigd dat de volgende Stevie je niet zo zal teleurstellen.

:T
SirSmokaLot
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Capone » 17 apr 2007 17:36

Leuk topic, ik als erelid van de Steven Seagal-fanclub zeg: Vooral doorgaan! :T
"Huh?!"
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ann McDunn » 17 apr 2007 17:51

Zeker doorgaan, al ben ik geen lid van de club het is een reuze leuk topic. _O_