International Seagal Movie Database

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Rich Art » 24 apr 2007 08:36

Darko schreef:Misschien kun je uiteindelijk een conclusie schrijven over wat je nu wijzer bent geworden.

Als ik de laatste heb gehad, dan zal ik er eens over nadenken. :)
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor SirSmokaLot » 24 apr 2007 11:36

In één woord: Respect Rich Art :T

Het doet me goed te lezen dat Stevie met deze film weer op niveau zit....

Out for Justice ! Laat maar komen :P
SirSmokaLot
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor akketa » 25 apr 2007 11:02

SirSmokaLot schreef:Out for Justice ! Laat maar komen :P

Op naar Out For Justice!!!

Ik zei toch dat "Marked" goed was. hehe :wink:
Afbeelding
akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Rich Art » 25 apr 2007 13:22

Dat was ie zeker! :Y Hopelijk blijft dit niveau voorlopig nog even aanhouden.
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 25 apr 2007 21:22

Weer leuke recensie. Ga zo door! 8)
Go and boil your bottoms, you sons of silly persons!
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor bobocad » 25 apr 2007 22:11

Hahaha leuke topic _O_ _O_

BTW: ik vond Under Seige 1 +2 en Marked For Death best wel goed :oops: Ach ik was jong toen ik ze zag :wink:
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 26 apr 2007 07:13

bobocad schreef:BTW: ik vond Under Seige 1 +2 en Marked For Death best wel goed :oops: Ach ik was jong toen ik ze zag :wink:

Schaam je niet! Ik ontdek de films nu op m'n 24ste pas en ik vind ze (op Hard to Kill na) fantastisch! :)
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 29 apr 2007 10:25

Ze zijn ook gewoon vet! 8)
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor sylleke01 » 01 mei 2007 23:27

leuke topic, ik zal hier zeker ff blijven hangen,maar ja ik ben een absolute seagal-fan,en ik heb z,n beidde cd,s

was het jullie trouwens ook bekend dat hij de 7e Dan aikido heeft dus hij is niet alleen een acteur/musicus maar ook een aikido-sensei
cowgirls have it.......cowboys want it.....:P
sylleke01
Figurant
Figurant

Berichtdoor Rich Art » 02 mei 2007 18:50

Uiteraard was dat hier bekend! De volgende recensie zit er overigens aan te komen. Out for Justice gaat vanavond de speler in en als ik zin heb, dan volgt daarna meteen de recensie.
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 02 mei 2007 23:42

Out for Justice (1991)
He's a cop. It's a dirty job... But somebody's got to take out the garbage.

Afbeelding

Cast: Steven Seagal (Gino Felino), William Forsythe (Richie Madano), Jerry Orbach (Capt. Ronnie Donziger) & Jo Champa (Vicky Felino) | Regie: John Flynn | Speelduur: 91 minuten | Release: 25 Okt. 1991.

Het verhaal
Gino Felino (Steven Seagal) is een detective van de Narcotica brigade die is opgegroeid in de wijk Brooklyn. Zijn jeugdvriend Richie (Forsythe) zorgt voor onrust in de wijk als hij de beste vriend van Gino in koele bloede neerschiet voor de ogen van zijn gezin. Als een dolle hond zaait hij dood en verderf. Tijd voor Gino om hem een paar manieren bij te brengen.
Afbeelding
Maar niet alleen Gino en het voltallige politiekorps zitten achter Ritchie aan. Ook de plaatselijke maffia, onder leiding van Don Vittorio, heeft een appeltje te schillen met dit ongeleid projectiel en zien hem dan ook graag zo snel mogelijk onder de groene zoden verdwijnen. Gino moet dus zijn uiterste best doen om Ritchie als eerste te pakken te krijgen om de dood van zijn vriend te wreken…

Rich Art’s mening
Na het spectaculaire Marked for Death keerde Seagal terug naar Warner Bros. voor Out of Justice. Dat had niet gehoeven. De film is namelijk een heel stuk minder geslaagd.
Afbeelding
Dat ligt niet alleen aan het verhaal, wat zonder enige introductie, meteen van start gaat, maar ook aan de wazige beelden. Het lijkt alsof er een constante mist aanwezig is en dat stoort eerder, dan dat het interessant is. Ook de muziek is slecht uitgebalanceerd en komt op moment dat het niet hoeft (spannende muziek bij iemand die zwemt?) en ontbreekt op de momenten waar het wel gewenst is. Het zorgt er voor dat de film een ongeregeld zooitje is en dat is erg jammer. De actie is namelijk wel prima in orde.
Afbeelding
Gelukkig zorgt die actie er juist voor dat de film nog enigszins genietbaar is. Waarom Seagal trouwens in één keer met dialogen aan moet komen is mij een compleet raadsel. Het werkt niet en haalt eerder de vaart uit de film dan dat het werkelijk wat toevoegt. Jammer, want het hierdoor is Out for Justice een zeer matige Seagal-film.

Het Steven Seagal moment
Na drie keer een complete winkel te hebben verbouwd, was het een keer tijd voor wat anders: een bar! Gelukkig kan ook daar meer dan genoeg stuk.
Afbeelding
Afbeelding
Als Seagal een bar binnenloopt, dan vraagt dat natuurlijk om problemen. Hij is op zoek naar Ritchie en iedereen die niet luisteren wil, wordt grondig ondervraagd. Als blijkt dat de heren hem niet aan durven te vallen omdat hij een badge omheeft, is Seagal stoer genoeg om deze af te doen en de badguy’s één voor één uit te dagen. Het resultaat is een mengelmoes van stoere one-liners en brekende botten. Een prima Steven Seagal moment dus.

Bodycount
Niet alleen badguy’s maken kennis met de vuisten van de meester, ook tal van andere voorwerpen blijven niet heel als Seagal heeft laten zien wie de baas is. Een overzicht:

Afbeelding
35 badguy’s, gordijnen, heel veel glazen, 8 kozijnen, een gipse muurtje, een keu, een voorruit, 2 stoelen, een autoruit, een boekenkast, een bordes, 3 lampen, papieren, een slagerij, verschillende tonnen en een pan.
De bodycount van de badguy’s gaat gestaag omhoog, maar de materiële schade blijft wat achter. Zou Seagal’s verzekering hebben geklaagd?

De Badguy(s)
Afbeelding
William Forsythe heeft natuurlijk de perfecte kop voor een badguy en speelt de rol van Ritchie dan ook zichtbaar met veel plezier. Deze badguy snuift en moord alsof het een lieve lust is en doet er alles aan om Seagal het zwijgen op te leggen. Helaas voor hem wil Seagal met hem precies hetzelfde en dus kan een ultieme confrontatie tussen de voormalige jeugdvrienden niet uitblijven.
De rest van de badguy’s is weer heerlijk tuig om Seagal’s vuisten op te waren voor “The Real Thing”. Bovendien zien we een oude bekende terug! Maakt Seagal met Robert LaSardo nog korte metten in Hard to Kill, in Out for Justice is hij wederom van de partij om sierlijk aan zijn eind te komen.

Legendarische uitspraken
Een Steven Seagal-film kan natuurlijk niet zonder legendarische uitspraken. De leukste:

Gino: “Who’s this over there?”
Patti: “Wich one?”
Gino: “The one with nippels you could dial a phone with.”

Gino laat zijn badge zien in een disco:
Bodyguard:“How do I know it’s real?”
Gino: “Don’t I look like an honest guy? How bad do you want to find out?”

Verdict
Helaas. Out for Justice haalt niet het niveau van Marked for Death en valt in dezelfde categorie als Hard to Kill. Dat is jammer, want ik had gehoopt dat het bij die ene mislukking zou blijven. Out for Justice heeft een slechte soundtrack, geen interresant verhaal en brengt helaas dat heerlijke Seagal-niveau niet naar boven. Snel vergeten dus en op naar de volgende!

Bodycount: 60%
Coolness: 65%
Action level: 68%
One-liners: 45%

Totaal: 5.2
IMDB: 5.0
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor akketa » 03 mei 2007 00:29

Dat is jammer, want ik had gehoopt dat het bij die ene mislukking zou blijven.

Maak je borst maar nat. :lol:
Afbeelding
akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Ann McDunn » 03 mei 2007 01:05

Rich Art ik ben een beetje bang dat je nog veel mislukkingen zult tegenkomen. :o
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Groundhog » 03 mei 2007 09:20

Er komen ook nog hoogtepunten hoor! Under Siege is volgens mij de volgende. 8)
Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 03 mei 2007 10:03

akketa schreef:
Dat is jammer, want ik had gehoopt dat het bij die ene mislukking zou blijven.

Maak je borst maar nat. :lol:

:D Ik waan mezelf in een wereld waarin ik nog niet van zijn volgende projecten heb gehoord.
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Cast and Crew