Guido schreef:ash_ schreef:Dat heeft toch niks te maken met het samenstellen van een lijstje aan de hand van de Nederlandse releaselijst? Sterker nog, ik heb de indruk dat de meeste films eerder in Belgie dan in Nederland draaien.Guido schreef:Colonel_Kurz schreef:Een 'probleem' dat voor de meesten hier kan opgelost worden door gewoon naar de bios te gaan i.p.v. de films van te voren illegaal te downloaden.
In België willen de release data van films ook nog wel eens verschillen met die in Nederland. Zo zag ik Paranoid Park ergens in oktober of november 2007 in Antwerpen, terwijl die hier pas een paar maanden later uitkwam.
Kurz reageerde toch op reacties waaruit bleek dat mensen bekeken films niet in hun lijst kwijt konden, omdat deze pas in 2009 in de Nederlandse bioscopen verschijnen? Kurz noemt als oorzaak het downloaden van films, waardoor je films al voor de Nederlandse première kan bekijken. Ik bracht daar tegenin dat diezelfde films soms over de grens al eerder in première gaan.
(Antwerpen ligt trouwens in België).
We zijn het al tegengekomen in het filmtotaal best of 2008 topic!. Wat is nou jullie mening over het downloaden van films? Ik ben er zelf geen voorstander van. Om te beginnen zijn de meesten films die mensen hier downloaden films waar ik graag naar toe graag in de bios/filmhuis met vrienden. En ik weet dat het moeilijk is maar ik wacht maar al te graag op films als The Wrestler en Slumdog Millionaire totdat ze uitkomen in de bioscoop. Ik vind om te beginnen gewoon films die voor mij het waarde lijken om op een groot scherm te kijken. En ik heb een hekel aan om films op een klein schermpje als mijn laptop te kijken. Nu geef ik toe dat ik mezelf ook wel eens schuldig heb gemaakt aan het downloaden van films. Maar dat waren vooral films die allang verschenen zijn en ik maar heel moeilijk aan kon komen op dvd. En heel af en toe eentje die hier net in de bios uit is bijvoorbeeld Pan's Labyrinth toen der tijd. Maar inmiddels heb ik ook die op dvd.
Nu is er natuurlijk ook de anderen kant van het verhaal die het gedeeltelijk rechtvaardigd. Er zijn ook forum leden die in streken wonen waarbij bioscopen moeilijk bereikbaar zijn en erg mager aanbod hebben. Dat valt dan opzich wel iets voor te zeggen.
Ik wil niet zeggen dat downloaden van films slecht is. Maar ik ben gewoon van mening dat ik liever naar de bios ga. En dan heb ik het over films die echt de moeite waard zijn. Zoals Slumdog, The Wrestler, Benjamin Button etc. Als je heel erg twijfeld of de film wel de moeite waard is maakt het voor mij iets begrijpelijker maar ik ben er nog steeds geen voorstander van.

).
Volledig mee eens, ik heb een kast met 600+ dvd's, allemaal gekocht. Maar ik heb er allerminst moeite mee als men een film van tevoren gewoon even download. Ik doe dit overigens haast niet, want blind-kopen is een van mijn specialiteiten, maar toch.

) bij het grof vuil gezet. Wij zitten inmiddels gelukkig in een situatie waarin we af en toe best een dvd'tje kunnen kopen. (ik zag dat FRS weer nieuwe titels bij z'n 5 voor 10 aktie heeft)

.