Seriemoordenaars...

Wat is de laatste film die je hebt gezien? Is Turks fruit de beste Nederlandse film ooit?

Moderator: FT-Mods

Seriemoordenaars...

Berichtdoor Konami » 23 maart 2004 14:50

Aloha,

Kennen jullie films waar het karakter van een seriemoordenaar volgens jou realistisch weer wordt gegeven? Waarvan je denkt, ja dat zou een echte seriemoordenaar kunnen zijn…
Niet qua het acteren alleen, maar wat hij doet, reageert of weet ik veel wat.

Ben namelijk een verhaallijn aan het schrijven.

Ik ben alvast opzoek naar informatie over seriemoordenaars, via het Internet, maar binnenkort loop ik ook even naar de bibliotheek….

Hebben jullie of kennen jullie artikelen, boeken, films of zaken waar ik veel informatie over dit onderwerp kan krijgen.

“Henry: Portrait of a Serial Killer” lijkt me een geschikte film, ik heb hem nog niet gezien: http://www.imdb.com/title/tt0099763/ wat vinden jullie van deze film, ik ga hem zelf binnenkort even huren….

Gegroet, Konami
Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven......
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor FuzzyWuzzy » 23 maart 2004 14:53

http://www.crimelibrary.com staat heeeel erg veel informatie over serie moordernaars, gangsters etc.
They're Here....
FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Seriemoordenaars...

Berichtdoor Kenji » 23 maart 2004 15:02

Konami schreef:“Henry: Portrait of a Serial Killer” lijkt me een geschikte film

Da's de eerste die bij me opkwam; ga vooral ook 'Monster' kijken, die nu in de bios draait.
Kenji
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dh » 23 maart 2004 15:20

hmm seriemoordenaars..

er zijn (waren) er veel en ook zijn er de nodige films over te vinden zoals b.v.
ed gein
henry ( 2 delen)
confessions of a serial killer
en ga maar door..
hier een lijst met films gebaseerd op serie moordenaars

en dan nog een aantal links..
www.thecrimeweb.com
www.mayhem.net/Crime/serial.html
www.karisable.com/skaz.htm

hoop dat je er wat aan hebt... en ander kun je nog altijd hier op filmtotaal rondkijken.. genoeg gekken te vinden :D
dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor FuzzyWuzzy » 23 maart 2004 15:21

Paar dagen geleden kwam nog een film over de seriemoordenaar Son of Sam, Summer of Sam
They're Here....
FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Travis Bickle » 23 maart 2004 21:14

Monster is zeker een aarader voor het psychologische vlak van een seriemoordenaar!!!
Travis Bickle
Filmster
Filmster

Berichtdoor BackGround » 23 maart 2004 21:24

als het niet om film gaat maar voor echt.... zoek dan eens in de bibliotheek richard cuklinsky (sorry als ik fout typ/spel) alias The Iceman of nog beter Jeffrey Dahmer dan kan je wel ff vooruit
__ I'll be back __
Filmster

Berichtdoor gert » 23 maart 2004 22:47

C'est arrivé près de chez vous is een mooie documentaire :D
Kalifornia kan je ook kijken, maar meer voor het kijkplezier dan voor de studie
Just because I cannot see it, doesn't mean I can't believe it!
m'n dvd's
gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor mazzl » 23 maart 2004 23:48

Ik heb veel films over seriemoordenaars gezien, maar veruit de beste en vooral meest realistische vond ik Citizen X, over de Sovjet seriemoordenaar Chikatilo. Geen glamour, niet over-the-top, geen overdreven bloederigheid, maar de kille realiteit. Komt daarom des te harder aan.
Ook interessant, behalve de bekende speelfilms, de tv-miniseries The deliberate stranger over Ted Bundy en To catch a killer over John Wayne Gacy.
En niet te vergeten: het Nederlandse Spoorloos, dat weliswaar niet over een echt bestaande seriemoordernaar gaat, maar wel een goed beeld geeft van het denken en handelen van een psychopaat.

Wat boeken betreft, kun je The stranger beside me van Ann Rule eens proberen. Ze is een bekende true crime-schrijver die een tijdlang bevriend was met Ted Bundy, voodat ze erachter kwam dat hij een seriemoordenaar was.

En verder de boeken van Robert Ressler, gepensioneerd profiler voor de FBI, over seriemoordenaars.
mazzl
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Moviemagic » 24 maart 2004 18:28

De film die ik het beste hiervoor vond is "The Deliberate Stranger". Dit is het verhaal rond Theodore Robert Bundy (Ted Bundy). Dit is op ware feiten gebeurt.

Overigens heeft Ted Bundy meegewerkt in het echt met de politie om te vertellen hoe hij mensen heeft meegelokt. Dit was belangrijk omdat naast de moorden die hij pleegde ook mensen wist te beïnvloeden door zijn charme en wijsheden.

Ik heb zelf een interesse (= geen bewondering voor zijn daden) in deze moordenaar omdat hij als sociopaat (niet vergelijke met psychopaat) in zeer sociale kringen wist te manifesteren en mensen op de meest slimme wijze wist mee te lokken. Met sociale kringen bedoel ik dat hij zelfs connecties had met politieke grootheden voordat hij werd opgepakt.

Overigens heeft Ann Rule die het boek schreef "Mijn vriend de seriemoordenaar" niet alles naar waarheid beschreven. Ze heeft onderkend haar veronderstellingen in haar boek te zetten.

Dan kun je beter "mijn zoon de seriemoordenaar" lezen van Lionel Dahmer. Dit is de vader van Jeffrey Dahmer die de meest vreemde zaken uithaalde met zijn slachtoffers. Hij werd in de gevangenis doodgestoken.
I spent 14 years in a eight by nine cell with a bunch of people who were less than human. My mission in that time was to become more then human.
Moviemagic
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Konami » 24 maart 2004 20:20

Ik dank u allen....
Mijn dank is groot...

Ik zal gelijk even kijken wat voor info ik kan vinden....

Konami
Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven......
Konami
Regisseur
Regisseur

Re: Seriemoordenaars...

Berichtdoor gollum36 » 24 maart 2004 20:50

Bolo schreef:
Konami schreef:“Henry: Portrait of a Serial Killer” lijkt me een geschikte film

Da's de eerste die bij me opkwam; ga vooral ook 'Monster' kijken, die nu in de bios draait.

Ik hen hyem nog niet gezien maar hij lijkt me goed.....
Trouwens, coole Avatar Bolo.
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Konami » 25 maart 2004 13:28

Er zijn dus genoeg web site's...
Er zijn dus ook genoeg films.

Pff.. ik probeer te begrijpen, waarom iemand een seriemoordenaar wordt, of is.... Volgens bepaalde statistieken gaat het altijd om blanke man, die jou buurman kan zijn.

Maar, ... het moet dus altijd om seks gaan?

Ehm, ik denk dat ik nu te diep op serie moordenaars ga, in plaats van de films zelf. Moet/zal ik een nieuwe topic openen in Algemene Beschouwingen?

Want, ik wil graag uitzoeken waarom men dat zou doen, en of het alleen maar om seks gaat....
Ik ben dus zoals eerder geschreven een verhaal aan het schrijven, daar is de des betreffende persoon niet seksueel gefrustreerd, (tenminste, nog niet.... het kan nog alle kanten op....)

Gegroet Konami
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dh » 25 maart 2004 13:42

Konami schreef:Pff.. ik probeer te begrijpen, waarom iemand een seriemoordenaar wordt, of is.... Volgens bepaalde statistieken gaat het altijd om blanke man, die jou buurman kan zijn.

waarom... kan volgens mij wel om een miljoen redenen (slechte jeugd, geenliefde, machtspelletje, aandacht krijgen e.d.... cliche cliche...)
maar ook bv gewoonweg om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Sex zal mischien ook een van de motieven zijn maar waarom dan moorden (kun je net zo goed een serieverkrachter worden....)

Een moordenaar wordt mischien wel een seriemoordenaar gewoonweg omdat het zo gemakkelijk is...

Greetz DH
dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Konami » 25 maart 2004 13:45

Sorry dubbele post...
Laatst bijgewerkt door Konami op 29 maart 2004 14:28, in totaal 2 keer bewerkt.
Konami
Regisseur
Regisseur

Volgende

Keer terug naar Film Algemeen