Filmvoornemens

Wat is de laatste film die je hebt gezien? Is Turks fruit de beste Nederlandse film ooit?

Moderator: FT-Mods

Re: Filmvoornemens

Berichtdoor Silenzio » 24 dec 2009 12:24

Kyrill schreef:Hoe marginaal :lol:

Hebben we deze discussie al een jaar of zo geleden niet eens gevoerd? :P
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Filmvoornemens

Berichtdoor Frank_Costello » 24 dec 2009 13:46

Silenzio schreef:
Frank_Costello schreef:Nee, dit jaar niet meer de deur uit vanwege Kerst, Nieuwjaar en de sneeuw.

Je bent niet iemand die dvds op het internet koopt? Nochtans vaak goedkoper en makkelijker!

Ja, ik ben die ene gekke vent :Y
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rem » 24 dec 2009 18:41

patrob schreef:Er gaat voor mij toch niets boven een uur lang in zo'n winkel rondsjouwen en dan een ergens helemaal achterin verstopt meesterwerkje voor een paar euro boven water krijgen.

Het marginale gespuis neem ik dan maar voor lief. Ik ga er overigens van uit, dat je met marginaal gespuis de liefhebbers van Nick en Simon en zo bedoelt?

Idd, dat is toch het leukste om toppers als the Pianist voor een paar euro te vinden.. Op het internet is stukken minder leuk, plus dat ik dan ook sneller uitgeef heb ik het idee. :T Jammer dan weer van Nick en Simon, ik vind dat nog best grappige muziek :P
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Bukowski » 24 dec 2009 19:54

Geef mij maar een paar goede webwinkels. Meer keus, makkelijker zoeken, beter vergelijken, recensies en meningen van forumleden bij de hand. En rondstruinen in de virtuele koopjesbakken geschiedt toch ook een stuk relaxter vanuit mijn comfotabele, lederen bureaustoel dan in een winkel waar mensen je ongeduldig in de nek hijgen.
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Bukowski » 24 dec 2009 20:16

Voornemens:
- Eindelijk eens dat ultieme ego-topic openen. (Genoeg ideeën maar weinig tijd om er invulling aan te geven)
- Minder downloaden/kopen; mijn kijkachterstand is al zo groot.
- Minder vaak laten verleiden door Hollywoodmeuk.
- Meer Japans spul kijken.
- Een zooitje Europese klassiekers een kans geven.
- Strenger moderaten. B-)
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ErikSchierboom » 24 dec 2009 20:32

Bukowski schreef:- Strenger moderaten. B-)

:T
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dannyB » 05 jan 2010 14:31

Met name is het de bedoeling om mijn (dvd-)kijkachterstand in te korten. Daardoor zal ik ook wat minder dvd's gaan kopen (denk ik).
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Axeqlusive » 05 jan 2010 14:49

Mijn goede voornemen is wat mij betreft vorig jaar al begonnen, toen ben ik meer en meer films gaan kijken. Ik heb 372 films/ series gehaald over 2009, het lijkt me wel leuk dit voor dit jaar te overtreffen.

De kwaliteit van mijn kijkvoer ligt over het algemeen redelijk hoog, en de mindere films vallen bij mij negen van de tien keer ook onder de noemer van "leuk om een keer gezien te hebben".

Ik download tegenwoordig ook een hoop films, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, niet kan wachten totdat ze (regelmatig) maanden later pas in de bios komen (of helemaal niet!).

En ook gewoon omdat ik me al die bios bezoekjes niet kan veroorloven. Afgelopen jaar 24 keer naar de bioscoop geweest, maar een abonnement werkt niet aangezien ik de AH actie rui, benut heb, evenals de gratis biosbonnen met mijn T-Mobile credits (wat nu in juli stopt natuurlijk... dit om bijdehandte opmerking te voorkomen ha).

Vind ik een film echt goed schaf ik hem alsnog aan, iets waarmee ik mijn download gedrag zelf aardig weet te vergoeilijken. Zo koop ik ook nog weleens films nu waar ik eerder nooit aan begonnen zou zijn.

Ik denk dat ik dit alles maar voortzet in 2010. Al ziet mijn vriendin graag dat ik wat andere (in haar ogen) zinvollere dingen doe... ach dit is nou eenmaal mijn ding. En als we samen zijn kijken we amper film, dus dat zit wel goed.
Afbeelding
Kijk ook eens naar Corner of sound en Oog voor schoonheid
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dragonspirit » 05 jan 2010 17:11

Dit zal misschien gek gaan klinken, maar mijn belangrijkste voornemen op filmgebied voor 2010, is het vinden van een betere plek om mijn collectie op te slaan. Ik heb nu zo´n slordige 800 DVDs en Blu-rays maar geen nette plek om ze op te slaan...

Daarnaast, wat meer kijken dan ik dit jaar heb gedaan en minder nieuw bijkopen...
dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor TheMajor » 05 jan 2010 17:14

In kartonnen dozen op zolder.
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Rem » 05 jan 2010 17:15

dannyB schreef:Met name is het de bedoeling om mijn (dvd-)kijkachterstand in te korten. Daardoor zal ik ook wat minder dvd's gaan kopen (denk ik).

Tja hier schrijf ik me ook voor in, heb nog een kijkachterstand van een halve meter denk ik :wink: . Dat tweede gedeelte is ook nobel om na te streven, maar ik heb vandaag wel weer gemerkt, lastig hoor.

@Axe: Zo zijn mijn ideeen van muziek. Dat download ik wel eens maar als het me bevalt koop het ik het na een tijdje wel. Ook als het van een artiest is waar ik al meer van heb dan koop ik het hoe dan ook. Films koop ik gewoon áltijd.
@dragonspirit: Ik heb net voor het nieuwe jaar ook nog een groot deel ingedeeld in mn kasten, maar er staat nu aardig veel voor andere dvd's waardoor het niet helemaal als gewenst is. Een nieuwe kast zal er wel moeten komen denk ik, maar als alles dan weer mooi staat, ben ik ook altijd wel tevreden met het resultaat.

Tegen die tijd dat ik een kast erbij heb, zal ik eens wat fotootjes maken voor het dvdcollectie topic. :Y
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dragonspirit » 05 jan 2010 17:26

TheMajor schreef:In kartonnen dozen op zolder.

I wish...ik heb maar 35m2 aan ruimte...en geen zolder...
dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor TheMajor » 05 jan 2010 17:47

Alles op harde schijven zetten, kost je wel een hoop geld maar nauwelijks ruimte. De DVD's dump je dan bij familie op hun zolder.
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Axeqlusive » 05 jan 2010 18:58

@ dragonspirit: ik had altijd 8 planken op de muur maar dat werd steeds meer stapelen, en ik wil ook wel een beetje dat het er mooi uitziet (wat TheMajor zegt is dus echt geen optie), dit werkte dus niet meer, dus afgelopen weekend overgestapt op het Billy systeem van IKEA.

Voordeel hiervan is, is dat de kast 20cm breed is en 2 meter hoog. De plankjes zullen dus nooit door gaan hangen. Daarnaast is dit systeem redelijk blijvend (alleen de kleuren verschillen nog weleens, dus als je 1 geheel wil neem een "standaard" kleur), dus je kan zo nu en dan een kastje bijkopen.

Volgens IKEA kan je er 88 dvd's in kwijt, maar als je net als ik geregeld een digipack of dergelijke ertussen hebt zitten zou ik rekenen op 75 á 80 stuks. Je kan dus een leuk wandje maken op die manier!

@ remCOLLATERAL: wat jij over muziek zegt hebt ik dan ook nog eens hoor. Lekkere prijzige hobbies hebben we, maar zo bespaar je je een beetje een miskoop, en je luistert nog eens wat nieuws. En... als je de cd later gekocht hebt, heb je gelijk een kopie voor in de auto!
Afbeelding
Kijk ook eens naar Corner of sound en Oog voor schoonheid
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 07 jan 2010 17:42

Axeqlusive schreef:@ remCOLLATERAL: wat jij over muziek zegt hebt ik dan ook nog eens hoor. Lekkere prijzige hobbies hebben we, maar zo bespaar je je een beetje een miskoop, en je luistert nog eens wat nieuws. En... als je de cd later gekocht hebt, heb je gelijk een kopie voor in de auto!

Haha zeg dat wel!

Mijn voornemens van films zijn.
- Meer van de imdbtop 250 kijken
- Ook ben ik vastberaden om een acteur of regisseur topicje te openen met alle films en recensies van deze (in de trend van Seagaldatabase, en kubricktopic, alhoewel het plan er al was vlak voor die laatste geopend werd :wink: ) Ik heb al wel enkele namen op het oog en heb es geimdbt(in de zin van googlen), en het idee is al wat dichter bij, heb nu de namen Russell Crowe, Emile Hirsch en de Coen brothers nog, weet alleen nog niet welke. Brosnan, Foxx, McAvoy, Cage zijn al afgevallen. Maar in het nieuwe jaar is dit iid eens mooi om te gaan openen.
Rem
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Film Algemeen