Gamerankings @ FilmTotaal

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Rich Art » 22 jan 2010 08:24

bobocad schreef:Het economische gedeelte is leuk bedacht, maar wel erg makkelijk. En kom je alsnog geld te kort, dan roof je enkele schatten en ga je zakrollen.

Ik zag de toegevoegde waarde daarvan ook niet echt... Het verlengt de speelduur van de game wel, maar zorgt er ook voor dat je even uit het verhaal getrokken wordt.
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 22 jan 2010 08:47

Tja... Op een gegeven moment verdien je ook zoveel geld per keer dat je niet meer weet wat je met je geld aanmoet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 22 jan 2010 08:49

Je kunt je uitrusting upgraden, maar daar ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee natuurlijk... En het kopen van medicijnen e.d. wordt er in de loop van het spel ook niet bepaald duurder op...
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 22 jan 2010 08:57

Wat ik daar trouwens irritant aan vond...Koop je alle armor etc... blijkt het achteraf [spoiler]nutteloos te zijn als je Altairs armor gaat gebruiken[/spoiler].
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 22 jan 2010 09:03

Ja, dat vond ik ook al! :Y Maar ja, anders kom je helemaal nooit door je geld heen...
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor bobocad » 25 jan 2010 18:47

Tja je moet toch iets met het geld doen. B.v. geld strooien voor afleiding. Meteen die vervelende Harassers kwijt. Ik heb nogal de neiging om Harassers een vleugelje gif te geven. Wordt niet gewaarderd in het spel. Maar het lucht wel op en altijd leuk om naar te kijken. Geld strooien als alternatief voor gif. 1-0 voor Harassers :P

Ook maak ik graag gebruik van Courtesans. Ik kan daar geen genoeg van krijgen :D
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 26 jan 2010 08:46

Ja, dat gif... Ik snap maar niet hoe je dat nou moet gebruiken...
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 26 jan 2010 08:52

Simpel toch? Je prikt iemand ermee en ze worden gek, waarna ze wild om zich heen gaan slaan alvorens dood neer te vallen.
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 26 jan 2010 08:54

Maar werkt dat ook op guards? Ik heb er al eens mee zitten hannesen, maar als ik dan het gif onder de knop had, dan veranderde hij op het laatste moment weer terug naar de hidden blades...
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 26 jan 2010 08:59

Jep. Ik heb het maar 1 keer gebruikt voor een achievement ...en dat was op een guard :)
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 26 jan 2010 09:20

Dat was ook mijn enige doel! :D Vanavond maar weer even verder klooien dan... Wel fijn dat je al 90% van de achievments binnen hebt als je het spel hebt uitgespeeld. Dit gaat mijn eerste Platinum Trophy worden!
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 26 jan 2010 09:27

Succes! Weet niet of de trophies hetzelfde zijn als de achievements, zo wel....dan hoop ik dat je iemand geschopt hebt terwijl [spoiler]je op je vliegmachine vloog[/spoiler]? :)
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 26 jan 2010 09:48

Ja, dat heb ik meteen gedaan! :) Ik wist dat dat een trophy waard was, dus dat heb ik bij de eerste bewaker geregeld die ik tegenkwam.
Afbeelding
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frank_Costello » 17 feb 2010 14:15

Bioshock 2

Afbeelding

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar voor: Xbox360
Genre: Shooter
Release: Out Now

Ongeveer een jaar geleden pikte ik voor een prikkie (15 eurootjes) de eerste Bioshock op, en op het begin vond ik er geen zak aan. Je had weinig powers, de levelstructuur was linear en het was niet bijster moeilijk. Ook op de sfeer was het een en ander aan te merken. Toen kreeg ik de research camera en was de maat vol. Moest ik foto's gaan maken? Ik wil schieten verdomme!

Gelukkig heb ik een paar weken later het spel weer opgepakt met een andere gedachte. Misschien was dit geen traditionele shooter? Ik ging de camera gebruiken, ik begon het spel te snappen, en net als je meeleeft met de karakters komt het sterkste punt van de hele game: de plottwist. Deze is zo grandioos, zo onverwacht en zo goed dat ze daar een heel spel omheen kunnen bouwen. Het is beter dan iedere twist, film, boek of game. Hoe kon de tweede game dit toppen?

Afbeelding Afbeelding

Een van de sterkste punten in Bioshock 1 was het creatieve gebruik van Plasmids en wapens. Zo kon je met de ene plasmid een fles drank in de fik steken, en met de andere plasmid die molotov cocktail op je vijand werpen. Effectief? Niet echt. Leuk? Hell yeah!
In Bioshock deux is hierop verder gebouwd en kun je, zoals in de screens te zien is, in je ene hand een wapen houden en in de andere een plasmid. Dit leidt tot combinaties als "schok een vijand zodat je hem met een speer aan de muur kan nagelen" en "steek een vijand in de fik voor je hem een shotgun headshot geeft". De combinaties zijn nu nog eindelozer omdat Plasmids die je upgrade niet alleen in schade omhoog gaan, maar ook in gebruik. Upgrade je de Incinerate! plasmid tot het derde niveau dan heb je eigenlijk een vlammenwerper in je linkerhand.

Afbeelding Afbeelding

En als jij denkt dat het spel hierdoor een makkie wordt moet ik je teleurstellen (of juist niet). Hoewel jij ook steeds sterker wordt, hebben de vijanden ook niet stilgezeten. De Splicers zijn tough bastards geworden (let ook op de Brute Splicer, weliswaar niet op Big Daddy niveau qua sterkte, maar veel vaker in de buurt). Er zijn ook nieuwe typen Big Daddies zoals degene met een rocket launcher op de schouder, en de Alpha serie, die nooit een Little Sister bij zich heeft, maar zich gewoon als een malloot op jouw stort. De nieuwste en engste vijand is echter de Big Sister. Ik zal niet de verrassing verpesten wanneer ze komt, maar als ze dat doet schijt je zeven kleuren. Ik speel de game op hard en ben gauw naar het volgende level gesprint toen ik mijn eerste Big Sister tegenkwam. Voor de tweede heb ik een Big Daddy gehypnotiseerd en een schijtlading aan security bots op haar afgestuurd, en de derde heeft een heleboel granaten in haar gezicht gehad. Zeker geen poesje om zonder handen aan te pakken.

Afbeelding Afbeelding

Dit is het onderdeel in de recensie waar een heleboel mensen een hekel aan hebben. Hier wordt gepraat over de technische aspecten en blablabla. Ik heb hier ook een grondige hekel aan (wat kan mij die videokaart nou weer schelen!) dus ik ga het even opsommen.
    - Grafisch is het geen hoogstandje, maar goed design en een geweldige sfeer (let op de watereffecten!) maken dit grotendeels goed.
    - Het klinkt geweldig.
    - Er is geen vertraging op mijn 1,5 jaar oude PC (kant en klaar gekocht bij de Media Markt).

Bioshock 2 is minstens net zo goed als zijn voorganger, en een groter compliment kan je bijna niet krijgen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding (een 9,7 op een schaal van 10)
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 17 feb 2010 14:25

_O_ Nu nog geld en tijd hebben (Heavy Rain, GoW 3, BC2 staan nog voor de deur en Bayonetta en Dragon Age wil ik ook nog aanschaffen :8 )
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Games