Nieuwe Film Totaal Filmdag (inclusief quiz): 1 mei

Wat is de laatste film die je hebt gezien? Is Turks fruit de beste Nederlandse film ooit?

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor KoenZ » 02 mei 2010 11:29

Het was wel eens interessant om na bijna 7 jaar (het was dus toch 2003) eindelijk eens op een forummeet te zijn. De quiz was hiervoor een goed excuus. Deze quiz bestond inderdaad uit 6 rondes, 1 plaatjesronde (Filmquotes), 2 videorondes (Herken 20 films en Kindsterretjes) en 3 vragenrondes. Deze vragenrondes waren voornamelijk opgebouwd uit vragen die ik toegezonden heb gekregen. (Waarvoor dank El Chivo, Rich_Art, Tasslehoff_Burrfoot, Frank_Costello, Kyrill, en Colonel_Kurz). De overige vragen heb ik zelf toegevoegd.

Hoewel Tasslehoff_Burrfoot de eerste (quote)ronde wist te winnen, bleek al snel dat Kurz een onoverbrugbaar gat aan het slaan was dat hij tot het einde toe heeft volgehouden. Met uiteindelijk 51 van de 70 punten is hij nu officieel de grootste filmbolleboos van het forum. Hoewel dit buiten de eer eigenlijk niets leek op te leveren, zal ik dit met terugwerkende kracht goedmaken met een dvd'tje. (Ex-rental- Jawel! :wink:) Voor de andere quizzers, die uiteraard ook buiten-proportioneel van film wisten, is de prijs het unieke gevoel aan de eerste on-offcieele filmtotaalquiz ooit te hebben deelgenomen!

Het was een leuke ervaring (inclusief het (her)zien van de Aziatische versie van Chi Bi) en ik hoop dat we het quizzen nog eens kunnen overdoen. En dan hopelijk met een nog grotere groep filmfanaten.

@Frank_Costello: er is naar mijn weten één foto gemaakt en met goedkeuring van de andere aanwezigen zal ik deze posten. (Ik ben er zelf namelijk niet eens op te zien, Kurz en Kyrill ook niet.)
'Un-fuck you all!'
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor KoenZ » 02 mei 2010 11:33

Als de gebruikers die vragen gesteld hebben overigens geintresseerd zijn in welke vragen ik van ze opgenomen heb in de quiz en hoe deze gemaakt zijn. Laat het dan even weten in dit topic!
'Un-fuck you all!'
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 02 mei 2010 11:55

KoenZ schreef:Hoewel dit buiten de eer eigenlijk niets leek op te leveren, zal ik dit met terugwerkende kracht goedmaken met een dvd'tje. (Ex-rental- Jawel! :wink:)
Woohoo!
KoenZ schreef:er is naar mijn weten één foto gemaakt en met goedkeuring van de andere aanwezigen zal ik deze posten. (Ik ben er zelf namelijk niet eens op te zien, Kurz en Kyrill ook niet.)
Mijn goedkeuring heb je.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Kyrill » 02 mei 2010 12:04

Mijnes ook :) Jij ook bedankt voor de quiz Koen! :T Ik vond het een zeer aangename quiz. Heb me erg mee vermaakt.
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frank_Costello » 02 mei 2010 12:27

KoenZ schreef:Als de gebruikers die vragen gesteld hebben overigens geintresseerd zijn in welke vragen ik van ze opgenomen heb in de quiz en hoe deze gemaakt zijn. Laat het dan even weten in dit topic!

Ik ben wel benieuwd ja, bring it on :T
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Kyrill » 02 mei 2010 12:31

Je had een leuke vraag Frank over die kleuren namen van de karakters in Reservoir Dogs :P
Ik had geen punten daarvoor helaas want had er 4/6 goed :P
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rem » 02 mei 2010 18:57

Die vragen van Frank ja.. veel te lastig. :wink:
Ja die quiz, vooral met het filmpje van 20 films, was erg leuk. :T
Zal eens kijken later om ook nog een kort verslagje te maken als ik er wat meer tijd voor heb.

KoenZ schreef:er is naar mijn weten één foto gemaakt en met goedkeuring van de andere aanwezigen zal ik deze posten. (Ik ben er zelf namelijk niet eens op te zien, Kurz en Kyrill ook niet.)

Mijn toestemming uiteraard ook. Wel grappig dat alleen diegene die er niet op staan er al allemaal toestemming voor hebben gegeven.
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 02 mei 2010 19:02

Heb ik al via PB gedaan :wink:

Maar het was inderdaad een leuke dag. Quiz Masters, nogmaals bedankt!
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 03 mei 2010 06:58

KoenZ schreef:Als de gebruikers die vragen gesteld hebben overigens geintresseerd zijn in welke vragen ik van ze opgenomen heb in de quiz en hoe deze gemaakt zijn. Laat het dan even weten in dit topic!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar alle vragen! :Y
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Touchwood » 03 mei 2010 10:22

Ik eigenlijk ook wel. Gefeliciteerd trouwens FT-bolleboos Kurz. :wink:

Mja, ik kan je wel alvast vertellen dat ik van een foto van het plafond of iets anders neutraals, niet echt heel opgewonden ga raken... :o
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor El Chivo » 03 mei 2010 14:29

Uiteraard zie ik als quizfanaat nog graag wat de cut gehaald heeft, hoe alles uiteindelijk geformuleerd werd en wat de rest zoal gevraagd heeft.

En als het even kan nog graag een analyse van de scores ook :p . Waren er solo’s en/of quizmastersolo’s? Moet haast wel, met 6 deelnemers.
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor KoenZ » 05 mei 2010 15:47

Iedereen heeft zijn goedkeuring gegeven:

De foto vind je in deze tweet!
http://twitter.com/Intellitainment/status/13183966979
'Un-fuck you all!'
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 05 mei 2010 16:01

Wie zien we allemaal hier?
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 05 mei 2010 16:03

Van links naar rechts: Ik, Rem (en achter hem zit, in die witte trui, Kyrill verstopt), Erik Hagen en Sandro
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 05 mei 2010 16:04

Moet je natuurlijk wel even vertellen wie het allemaal zijn :)
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Film Algemeen