PaaspopNiet alleen vanwege het weer mogelijk de beste editie ooit. Mijn favoriete affiche was het niet, ik had wel wat namen die ik wellicht wilde zien en de act waar ik het meest naar uit keek had ik al 2x eerder gezien (Triggerfinger). Uiteindelijk relatief weinig acts volledig gezien, boosdoener was het prachtige weer. Anyhow, wat top en flop lijstjes:
Top 5 (acts):
1. Triggerfinger (hoogtepunt: My Baby's Got A Gun)
2. The Phantom Four & The Arquido (heel Joy Division achtig, en niet alleen vanwege de danspasjes)
3. Golden Earring (hoogtepunt: ellelange opvoering van Radar Love + drumsolo van Zuiderwijk
4. Woody & Paul (opgefokte folk- en bluesrock)
5. Kreator (geweldige B-metal, belachelijke teksten en dito openingskreten "are you ready to... KILLL!!!" maar de mannen kunnen zeker spelen)
Eervolle notering:
90s now (eigenlijk geen act te noemen want het zijn gewoon wat gasten die 90s nummers mixen en thats it, maar ik heb er het meeste lol gehad van alle acts. Lekker beuken op
Liquido - Narcotic en hakken op
The Party Animals.
Top 3 (areas):
1. Jack Daniel's Stage (Klein rocktentje waarin al het aankomende talent speelt, dat 2 van de 4 geziene acts daar in mijn top 5 eindigen zegt genoeg)
2. Buiten op het gras (niet alleen vanwege het mooie weer, maar vanwege het feit dat er nu meer dan ooit te zien en te horen was buiten de 5 grote tenten. Van geschifte raggea-dance uit de Boomshakalaka-caravan tot een mini fanfare die een geschifte kermis uitvoering van
The Final Countdown opvoerde.
3. Temple Bar (eigenlijk precies mijn stamkroeg van Schijndel: leeg, clichematige rock nummers, DJ's bij wie je alles kan aanvragen (al draaiden ze hier nauwelijks de verzoeknummertjes) en als troost tegen de lauwe Heineken schenken ze Heineken Ice Cold. En aangezien de munten weer belachelijk duur waren (30 cent verhoging tov vorig jaar: 2,40) is het extra fijn om voor 1 muntje ijskoud bier in een echt glas te krijgen.
Flop 3 (alles):
1. Heineken Star Club (niet alleen vanwege de clichematige dance die er gedraaid werd maar vooral omdat hij zo dicht bij de mainstage stond, lekker als Anouk "Lost" zingt en je pompende dubstep beats hoort

)
2. Silent Disco Voorheen een van de kleine hoogtepuntjes van Paaspop, nu weggestopt in een benauwd hok. Ook de DJ's hadden weinig inspiratie tijdens de keren dat ik er was.
3. Anouk (hoewel het nog steeds een zeer aardig optreden was, viel het geheel me toch wat tegen. Anouk moet gewoon weer een vette rockband worden in plaats van de funky kant op te zoeken. Evenals haar outfit wat menig (man) toch wat tegenviel. Ook het niet spelen van haar beste nummer
The Dark zorgde ervoor dat ik het vooral vond tegenvallen.