Clash of the Chinese Cinema: Kwartfinale D

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Moderator: FT-Mods

Clash of the Chinese Cinema: Kwartfinale D

Berichtdoor Straka » 22 nov 2010 19:35

In The Mood For Love (2000)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Fa Yeung Nin Wa

”'Mood' is alles voor filmmaker Kar-Wai. Zijn twee hoofdpersonages, Chow Mo-wan (Tony Leung) en Su Li-zhen (Maggie Cheung), wonen anno 1962 naast elkaar in Hongkong; ze vallen op elkaar, zijn 'in de stemming voor liefde', maar zullen dat niet uitbuiten. Kar-Wai slaagt erin de onvervulde liefde sensueel, puur en intrigerend op het scherm te krijgen. Hij wordt daarbij geholpen door zijn hoofdrolspelers: twee van de grootste sterren van Azië, een mooie man en een mooie vrouw die iedereen zou willen zien zoenen.” (bron: Cinema.nl)

vs.

Raise the Red Lantern (1991)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Da Hong Deng Long Gao Gao Gua

”De film waarmee de westerse zegetocht van de Chinese regisseur Yimou en zijn steractrice Gong Li begon. Het betrekkelijk eenvoudige verhaal - over een feodale heer die er vier echtgenotes op na houdt - speelt zich af binnen de beslotenheid van vier grijze muren, een labyrint waarin een anonieme en centrale autoriteit het individu klemzet en iedere vorm van verzet met harde hand de kop indrukt. Klare taal dus van een kritische Vijfde Generatie-filmer, ondanks de noodgedwongen cryptische verpakking ervan. Yimou kreeg een Zilveren Leeuw en een Oscarnominatie.” (bron: Cinema.nl)

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 15 oktober 2010 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Clash of the Chinese Cinema: Kwartfinale D

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 22 nov 2010 20:23

Aangezien In the Mood for Love vol zit met vlakke dialogen, plati... uh, Raise the Red Lantern dus :)
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lonewolf » 22 nov 2010 23:20

Ik ben een sucker voor platitudes, platte dialogen, vlakke personages en lege overstilering :P dus: In The Mood For Love
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Straka » 23 nov 2010 19:45

Ik vind het beide prachtige films en had ze dus ook graag beide terug gezien in de halve finale, helaas zal dat niet mogelijk zijn. Met een neuslengte wint voor mij In the Mood for Love.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Colonel_Kurz » 23 nov 2010 20:08

Raise the Red Lantern. De film die niet saai is en vol irritante stilistische trucjes zit, maar mooi gebruikt maakt van symboliek en een interessant verhaal vertelt met boeiende personages.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Straka » 24 nov 2010 18:52

Laatste oproep voor die persoon die hier misschien nog de beslissende stem kan geven, de stembus sluit over een uurtje of twee.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Bukowski » 24 nov 2010 19:40

Vrijwel gelijkwaardig wat mij betreft. Een lichte voorkeur voor Raise the Red Lantern. Gong Li is geweldig en de beelden prachtig, zonder opsmuk. Mooie locatie ook en het verhaal heeft meer om het lijf dan In the Mood for Love. Da's toch vooral een (ijzersterke) mood piece. Mmmm... snel stemmen maar voordat ik me bedenk.
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Straka » 24 nov 2010 21:13

De late stem brengt de beslissing en met Raise the Red Lantern is de laatste halve finalist bekend: In the Mood for Love - Raise the Red Lantern 2 - 3
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Keer terug naar FilmGames