Vraag

Voor verkoop of ruil van ouwe DVD's, video's, een montagetafel waar je vanaf wilt of je nieuwe script dat op zeker een 'Blockbuster' wordt...whatever!!

Moderator: FT-Mods

Vraag

Berichtdoor rajbrns » 07 apr 2011 16:18

Ik heb een dvd collectie met ongeveer 300 dvd's en overweeg deze te verkopen.
Er zitten veel bekende dvd's bij zoals o.a. Inception, Shutter Island en Dark Knight.
Ik wil mijn collectie dan wel in een x verkopen, want als ik ze los ga verkopen dan blijf je altijd met een aantal dvd's zitten.

Maar ik vroeg me af wat een redelijke prijs is om te vragen voor 300 dvd's ?
Doe nog geen bod, want ik weet nog niet zeker of ik daadwerkelijk ga verkopen!!!!
rajbrns
Bijrol
Bijrol

Re: Vraag

Berichtdoor Aston » 07 apr 2011 16:21

Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand in een keer 300 films koopt, want dat zittten er ook heel films tussen die je niet wilt. Dus ik weet niet of er veel animo voor zal zijn. Maar met 300 films lijkt me dat je veel korting krijgt per film dus laten we zeggen 2 tot maximaal 3 euro per film...
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor rajbrns » 07 apr 2011 16:26

Aston schreef:Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand in een keer 300 films koopt, want dat zittten er ook heel films tussen die je niet wilt. Dus ik weet niet of er veel animo voor zal zijn. Maar met 300 films lijkt me dat je veel korting krijgt per film dus laten we zeggen 2 tot maximaal 3 euro per film...

Mits ik ze ga verkopen dan ga ik gewoon eerst als totaal proberen te verkopen, als dat niet lukt gewoon los :)
rajbrns
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Aston » 07 apr 2011 16:29

Waarom wil je er vanaf? Vanwege Blu-ray?
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor rajbrns » 07 apr 2011 16:41

Aston schreef:Waarom wil je er vanaf? Vanwege Blu-ray?

Ik wil inderdaad overstappen naar Blu-Ray en dus mijn dvd's verkopen voordat ze niks meer waard zijn.
Alleen zoals te lezen is twijfel ik nog haha.
rajbrns
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Bukowski » 07 apr 2011 19:12

rajbrns, graag de titel van dit topic willen aanpassen zodat we weten waar het over gaat? Zie ook deze sticky:
"Lees dit eerst: tips en regels"
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 08 apr 2011 11:13

De kans dat je 300 DVD's in één keer verkoopt lijkt me wel zo minimaal dat ik niet eens de moeite zou nemen om het te posten. Er zullen altijd films tussenzitten die de koper al heeft, en nu met blu-ray op komst...
Ik zou de wat nieuwere films gewoon verkopen voor een leuk prijsje (desnoods met minimaal 3 of 5 per keer) en de oudere b-films (als je die hebt) gewoon in de container gooien.
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 08 apr 2011 12:11

Als je nog klassiekers hebt liggen moet je het zeggen want daar ik heb ik altijd wel oor naar. De B-films mag je houden maar ik zou ze gewoon houden als ze niet in de weg staan. :8
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 08 apr 2011 13:21

De poging om ze alle 300 in één keer te verkopen is bij voorbaat al zo goed als kansloos. Sowieso vang je tegenwoordig vrij weinig voor dvd's. Zoals Remon zegt probeer de recentere films nog te verkopen, ook al krijg je er waarschijnlijk niet meer voor dan een paar euro's.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 08 apr 2011 15:03

Ja, dat denk ik ook. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die in een keer, bijvoorbeeld 2 euro per dvd is 600 euro, gaat uitgeven. Er gaan steeds meer mensen ook blurays kijken en dan is de kans miniem dat die nog even 300 dvd's gaan kopen. Bovendien moet je als je dvdtjes wil verkopen al heel erg veel geduld hebben. En als grootste argument om toch los te gaan verkopen: Als je 300 dvd's aan iemand wil verkopen, dan krijg je alleen maar te maken met echte filmliefhebbers. En die zullen dan waarschijnlijk al heel veel hebben wat jij ook aanbiedt. Ik snap best dat je in een keer nog wat wil verdienen, maar denk niet dat dit snel gaat lukken. :) Succes iid.
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor timdekw » 08 apr 2011 15:54

Wat een onzinnige reden om ze te verkopen "voordat ze niets meer waard zijn".

Waarom zou het nog geld op moeten leveren. Al doe je ze nu puur en alleen weg omdat je wilt overstappen naar Blu-Ray, dan nog begrijp ik het niet, maar oké. En zou je de films dan niet geleidelijk willen vervangen? Ik heb ook een paar films op Blu-Ray welke ik al op DVD had en dan verkoop ik de DVD pas. En meestal voor niet meer dan 50 cent tot 1,50 euro. Meer krijg je voor de meeste films niet ben ik bang.

Ik heb ruim anderhalf duizend films staan en ga ze echt niet weg doen omdat het beeldkwaliteit iets scherper is op Blu-Ray. Dan koop ik voortaan Blu-Rays en hou ik alle DVD's gewoon. Het gaat tenslotte in eerste instantie om de film en in mindere mate om de kwaliteit (bij mij dan).

Ik zou dood gaan als ik mijn collectie niet meer zou hebben... Als je collectie je iets waard is doe het dan niet, laat ze lekker staan en geniet er van. Geloof me, het is de moeite niet waard. Maar mocht je ze toch weg willen doen, doe het dan los van elkaar. Plaats hier je lijst en wij helpen je van een groot deel af. :)
Afbeelding
Afbeelding
timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor rajbrns » 08 apr 2011 16:35

Iedereen bedankt, zal alles in overweging nemen :)
Er kan een slotje op dit topic :) en volgende x zal ik beter de regels lezen.
rajbrns
Bijrol
Bijrol

Keer terug naar Aangeboden & Gezocht