cinema.nl schreef:Het verhaal gaat over Ben, die in het dagelijks leven als kleine zelfstandige met moorden de kost verdient. Zonder het minste probleem doodt hij postbodes, bejaarden en families met een bescheiden bestaan, maar aan grote vermogens waagt hij zich nooit. Ben geeft een tv-ploeg toestemming een reportage over hem te maken. Er ontwikkelt zich een merkwaardige vriendschap. Het reportageteam begint steeds medeplichtiger te worden. In niet mis te verstane bewoordingen en handelingen en op een rake, vernieuwende toon, stellen de jonge Belgen hier bepaalde tv- reportages en -shows aan de kaak. Zij doen dit op de meest efficiënte wijze, n.l. door de kijker zelf met een dosis wrange humor via de valstrik van de lach in de fout te laten gaan. Het spel van Poelvoorde, die hier voor het eerst op het scherm te zien is, is adembenemend natuurlijk. Belvaux, Bonzel, Poelvoorde - een trio om in de gaten te houden. Zij schreven ook het scenario. André Bonzel bediende bovendien de camera.
vs.
L'enfant (2005)

cinema.nl schreef:Prachtig, sociaal-realistisch coming of age-drama over de achttienjarige Sonia, de twintigjarige kruimeldief Bruno en hun pasgeboren baby Jimmy. Sonia heeft een uitkering, Bruno verkoopt gestolen spullen. 'Gaan jullie de baby zelf opvoeden?' vraagt een heler aan Bruno. 'Als het niet lukt, zijn er altijd mensen die jullie willen betalen om hem te adopteren.' Dat lijkt Bruno een goede deal, maar als de koop is gesloten valt Sonia flauw. In Cannes kreeg L'enfant een Gouden Palm, alweer de tweede voor de Dardennes, die daarmee toetraden tot de absolute regisseurselite.
De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Deze battle duurt 5 dagen vanaf het moment dat deze gepost is. Een stem na deze 5 dagen wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 15 juni 2011 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.