Ed Crane schreef:Tja, ka ik alleen maar weer op antwoorden dat het niet één boek is wat je hebt maar een singlevolume edition/ omnibus van zes boeken, er staat letterlijk expliciet "book 1", "book 2" etc. t/m 6, daar kun je niet omheen
, zullen we deze discussieren maar stoppen want ik heb geen sterke argumenten en het interesseert me ook niet zoveel.
De drie films, 3 boeken, 6 delen, whatever, zijn in ieder geval sterk verbonden, laat we het daar maar op houden. Officieel zijn het drie films dus laten we het daar maar op houden. 
Ed Crane schreef:Maar goed, serieus weer ff, en terug naar Prometheus: ik vond dit op de Website van Emire over wat David nu eigenlijk tegen de Engineer zegt:...
Lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo bijzonder, maar sluit bij nader inzien erg mooi aan op dat artikel waarvan je de link gepost hebt Aston, over jezelf of anderen opofferen. Was een heel interessant stuk, ik heb het via twitter voorbij zien komen en het komt redelijk in de buurt bij m'n eigen interpretaties.
Hmm ja, dat was ook nog een boeiende vraag inderdaad maar ik had zelf zoiezo al aangenomen dat de Engineer niet boos/agressief was alleen vanwege wat David zei.