Prometheus

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Prometheus

Berichtdoor Aston » 21 jun 2012 18:18

Ed Crane schreef:Tja, ka ik alleen maar weer op antwoorden dat het niet één boek is wat je hebt maar een singlevolume edition/ omnibus van zes boeken, er staat letterlijk expliciet "book 1", "book 2" etc. t/m 6, daar kun je niet omheen :P

}: , zullen we deze discussieren maar stoppen want ik heb geen sterke argumenten en het interesseert me ook niet zoveel. :o De drie films, 3 boeken, 6 delen, whatever, zijn in ieder geval sterk verbonden, laat we het daar maar op houden. Officieel zijn het drie films dus laten we het daar maar op houden. :)

Ed Crane schreef:Maar goed, serieus weer ff, en terug naar Prometheus: ik vond dit op de Website van Emire over wat David nu eigenlijk tegen de Engineer zegt:
...

Lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo bijzonder, maar sluit bij nader inzien erg mooi aan op dat artikel waarvan je de link gepost hebt Aston, over jezelf of anderen opofferen. Was een heel interessant stuk, ik heb het via twitter voorbij zien komen en het komt redelijk in de buurt bij m'n eigen interpretaties.

Hmm ja, dat was ook nog een boeiende vraag inderdaad maar ik had zelf zoiezo al aangenomen dat de Engineer niet boos/agressief was alleen vanwege wat David zei.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor bobocad » 21 jun 2012 20:57

Prometheus staat prominent in het blad Cinefex nummer 130. Nou daar laten de Prometheus fans geen gras groeien et voila de scans staan op internet. Voor wie meer wilt weten over de visuele effecten.

http://www.prometheusforum.net/discussion/2334
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 21 jun 2012 21:24

Blijft gek dat ze geen oude man gebruikt hebben. Weet iemand de reden?
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 22 jun 2012 15:11

Ja de reden is deze:

SPOILERS
Zoals je weet heeft david in de film een soort VR- helm waarmee hij toegang heeft tot iemands dromen. Zoals je ook weet ligt gedurende de film Weyland in hypersleep om niet ouder te worden. En zoals je ook weet zit er in de film een scène waarin David en Vickers met elkaar praten in een gang van het schip: David heeft met Weyland gepraat, maar wil aanvankelijk niet tegen Vickers zeggen wat hij heeft gezegd, waarna ze hem tegen de muur smijt en David zegt dat Weyland tegen hem heeft gezegd: "try harder". Oorspronkelijk zat in het script vóór deze scène (ik weet niet hoe lang daarvoor) nog een andere scène die nooit gefilmd is. David gaat via die VR-helm de wereld van Weyland in, omdat hij daar met Weyland kan praten (allicht is het dus niet helemaal hetzelfde als een normale droom). Blijkbaar doet David dat wanneer hij iets met Weyland moet overleggen, of hij hem wil vertellen of alles naar plan gaat. Weyland is in het echt oud, maar in die wereld is hij precies zoals hij zou willen zijn: jong, energiek, en het speelt zich af op zo'n typische miljardairsboot ergens in exotische wateren. Het is op die boot dat David en Weyland het gesprek hebben dat David naar Vickers samenvat als "try harder".
EINDE SPOILERS

De scene is uiteindelijk dus nooit opgenomen, maar toen was Pierce wel al gecast en volgens mij hadden ze ook al wat opgenomen toen ze besloten die scène te schrappen. Omdat het anders helemaal totaal onlogisch was dat niet gewoon een ouder iemand hadden gecast, hebben ze toen heel simpel en goedkoop in één dag die TED-viral opgenomen waarin we tóch een jonge Weyland te zien krijgen.
"He said I was Modern Man"
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 22 jun 2012 16:18

Aha, ok, maar lelijk blijft het. :)
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Peebo » 27 jun 2012 09:41

Is Vickers nu eigenlijk een robot of niet?
Aan de ene kant toonde ze wel emotie in het begin van de film maar waarom heeft ze dan een meta-pod voor alleen maar mannen in haar kamer staan en hoe kon ze david , een robot , met haar eigen kracht tegen de muur houden en als ze de dochter is van Weyland moet ze toch veel ouder zijn en ze is ongeveer dezelfde leeftijd als David .
Weet iemand het :-?
Groovy!
Peebo
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 27 jun 2012 09:51

Het is denk ik juist de bedoeling dat je het niet weet, dat het allebei zou kunnen.
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 27 jun 2012 10:08

Peebo schreef:Is Vickers nu eigenlijk een robot of niet?
Aan de ene kant toonde ze wel emotie in het begin van de film maar waarom heeft ze dan een meta-pod voor alleen maar mannen in haar kamer staan en hoe kon ze david , een robot , met haar eigen kracht tegen de muur houden en als ze de dochter is van Weyland moet ze toch veel ouder zijn en ze is ongeveer dezelfde leeftijd als David .

1. Die meta-pod was alleen voor de oudere Weyland. Waarom speciaal voor hem weet ik niet precies. 2. Toen ze david tegen de muur hield, verzette hij zich toen uberhaupt? 3. Je weet nooit hoe oud Weyland was toen hij haar gekregen heeft. Mannen zijn lang vruchtbaar.

Ik denk dat ze geen android was. Ze had ook seks met een van de crewleden. En die emotie inderdaad.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor MargotTenenbaum » 28 jun 2012 05:11

Ik heb deze film nog steeds niet gezien en ik word GEK. Had ik mijn PUC maar nooit opgezegd :|
Das Leben ist kein Ponyhof.
MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 28 jun 2012 07:07

Dan betaal je toch gewoon. :o
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor MargotTenenbaum » 28 jun 2012 23:59

Aston schreef:Dan betaal je toch gewoon. :o

O ja, betalen, dat kan ook nog.
Das Leben ist kein Ponyhof.
MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ed Crane » 29 jun 2012 10:22

Je kan hedentendage vast niet meer 's ochtends bij de eerste voorstelling Pathé De Munt binnengaan en er 's avond weer uit komen terwijl je slechts voor de eerste film betaald hebt... toch? Dat waren nog eens tijden. Kon je in één dag weer helemaal up-to-date zijn wat betreft Hollywood.
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 29 jun 2012 10:48

Ed Crane schreef:Je kan hedentendage vast niet meer 's ochtends bij de eerste voorstelling Pathé De Munt binnengaan en er 's avond weer uit komen terwijl je slechts voor de eerste film betaald hebt... toch? Dat waren nog eens tijden. Kon je in één dag weer helemaal up-to-date zijn wat betreft Hollywood.

Dat kan nog wel bij veel Pathé's. Alleen op drukke avonden controleren ze, bij mij althans. Je moet wel even weten wat waar draait. :)
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor bobocad » 29 jun 2012 11:26

Aston schreef:
Peebo schreef:Is Vickers nu eigenlijk een robot of niet?

1. Die meta-pod was alleen voor de oudere Weyland. Waarom speciaal voor hem weet ik niet precies. 2. Toen ze david tegen de muur hield, verzette hij zich toen uberhaupt? 3. Je weet nooit hoe oud Weyland was toen hij haar gekregen heeft. Mannen zijn lang vruchtbaar.

Ik denk dat ze geen android was. Ze had ook seks met een van de crewleden. En die emotie inderdaad.

Die plotje rond de pod slaat nergens op. Het is niet bekend dat enkel voor Weyland was. Want Weyland was
a) ergens anders in het schip b) hij was in een life -pod.

Waarom een Weyland Med Pod 720i! (zoals deze oorspronkelijk heet) voor mannen plaatsten in de "aparte reddingsbootje" van Vickers. Alleen Vickers was 99% veilig. Mocht er iets gaan met Prometheus dan had ze de luxe van een luxe reddingsbootje. Waar ze in princepe niks aan heeft. Tenminste niet aan de typische vrouwenkwaaltjes. Het is gewoon luidheid van Damon. Om het zogenaamd spannend te maken voor de kijker. Oh jee Shaw krijgt een alien baby en die wilt ze eruit hebben. Nou dan maar een andere soort operatie wat ook voor vrouwen geld. :| M.a.w. het slaat nergens op. De plek van deze Weyland Med Pod staat gewoon op verkeerde plek in het ruimteschip. Hopelijk gaat Damon in de toekomst geen ruimteschepen ontwerpen, want dat meteen al mis. :D

Overgens was de abortus scene wel vermakelijk :T

Terug naar Vickers. Ze toonde trouwens flink wat emoties toen Weyland zei "the son is never had" richting David.
Vicker heeft dezelfde leeftijd als David, daar zet ik vraagtekens neer. Want David is een android. En die worden nooit ouder. M.a.w. David kan b.v. gebouwd zijn in het jaar 1999 (ik noem maar even een jaartal). Dus leeftijden van Vickers en David zeggen niet zoveel.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 29 jun 2012 13:14

a) Hoe kom je erbij dat hij in een ander deel van het schip zat? Dat lijkt me heel sterk. Als dat blijkt uit beelden dan is dat gewoon een fout. b) Hij zat in life pod ja, obvious, net als de rest van de crew maar hij hij zat niet in een med pod en een med pod is geen life pod.

Die leeftijd van Vickers maakt wel uit als ze een mens zou zijn. :}
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies