Slechte regisseurs zijn gemakkelijk te vinden, een en ander sterk afhankelijk van het genre dat je graag ziet. Zombies, monsters, Robots - het kan me allemaal gestolen worden, dus in dat genre kan geen enkele regisseur me bekoren, het is Hollywood rotzooi pur sang.
Ik denk dat m'n leeftijd ook wel een rol speelt, maar never en nooit heb ik dit soort films graag gezien. Ik heb zelf ooit ' s actief gewerkt in een echte Hollywood B, een film die werkelijk op de montagetafel gesneuveld is. (Peter Hyams, Musketeer).
De troep die momenteel uit Hollywood komt geeft een aardige indruk van de geldverspilling en het vluchtkapitaal dat dit soort ellende financiert. Corbijn had een pareltje van een cast maar maakte er evengoed een zootje van. Ridley Scott had er een perfect verhaal van gemaakt. Ter vergelijking dus.
Als we Hollywoodbudgetten zouden hebben voor in Europa gemaakte films, zou het verhaal er wel eens anders uit kunnen zien.
Maar een Amerikaan kijkt nauwelijks naar een Europeese film, dus die sloot tussen de twee continenten is in dat opzicht onoverbrugbaar.