Audioscrobbler.com

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Audioscrobbler.com

Berichtdoor MrMono » 11 aug 2004 11:21

Gezien de populariteit van het topic Wat luister je nu? leek het me wel leuk om deze site bij jullie te introduceren.

Audioscrobbler is een site waar je een profiel op kunt bouwen met de muziek die jij zelf het meest draait op je computer. Dit gebeurd door middel van een plugin die de gegevens van je mediaplayer doorstuurt naar je profiel. Op deze manier krijg je een leuk beeld van je eigen muzieksmaak.

Maar het mooie van de site is dat je op basis van je profiel wordt gelinkt met mensen die een profiel hebben die sterk overeenkomt met de jouwe. Door de profielen van deze musical neighbours door te kijken kan je in aanraking komen met muziek die je uit jezelf misschien nooit had gevonden maar wel jouw smaak is. Ook worden er naar verloop van tijd recommendations gegeven van bands of artiesten die volgens het systeem goed bij jouw profiel passen.

Het klinkt misschien een beetje vaag, maar ik zou zeggen kijk er eens naar en probeer het, de echte muziekliefhebber zal zeker niet teleurgesteld worden. Ik gebruik het nu zelf al een aantal maanden en het wordt steeds leuker en m'n playlist groeit ook steeds sneller 8).

Wat trouwens ook de moeite waard is, is de site Last.fm. Deze site werkt samen met Audioscrobbler en maakt gebruik van hetzelfde profiel. Hier kan luisteren naar webradio die is gebaseerd op de muziek van je musical neighbours.

Laat even weten of je het wat vind!
Laatst bijgewerkt door MrMono op 11 aug 2004 14:46, in totaal 3 keer bewerkt.
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Peter » 11 aug 2004 11:23

het idee klinkt erg goed!
"gypsies are eating our pets!"
Peter
Regisseur
Regisseur

Re: Audioscrobbler.com

Berichtdoor Lumière » 11 aug 2004 11:24

Ik ga daar nu even kijken
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Grungewhore » 11 aug 2004 11:37

Lijkt me erg leuk. :Y
Grungewhore
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Lumière » 11 aug 2004 11:56

he Mr.Mono, hoe werkt dat "Now Playing" precies, dat lijkt me wel leuk.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor MrMono » 11 aug 2004 12:49

Lumière schreef:he Mr.Mono, hoe werkt dat "Now Playing" precies, dat lijkt me wel leuk.

Het is een scriptje dat werkt op je Audioscrobbler profiel. Ik heb het zelf gepikt van iemand uit het AS-forum.

Je moet in de volgende url: http://lumi.valkoinen.org/music/as_np.p ... ROFIELNAAM het woord profielnaam vervangen door.. je raad het al, je profielnaam bij audioscrobbler :D

Ik weet niet of de persoon waar ik het van gejat hebt er blij mee is.. het kost hem wel een beetje bandwidth.. Er zijn ook manieren om het op je eigen server te zetten, zie http://wiki.audioscrobbler.com/ bij webscripts. Dat is mij echter nog nooit gelukt en dit werkt ook... voorlopig 8)
Laatst bijgewerkt door MrMono op 14 aug 2004 12:34, in totaal 3 keer bewerkt.
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor WizardOfOss » 11 aug 2004 23:16

Aardig idee 8)
(alleen wordt ik zo nooit regiseur :D )

EDIT: hij doet het bij mij niet altijd }:
Well, it was good while it lasted. We killed some boredom, didn't we?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor MrMono » 12 aug 2004 10:26

Het kan kloppen dat ie het soms niet doet.. De server raakt wel eens overbelast en dan kan het even duren voordat je liedjes worden gesubmit. Volgens de laatste berichten zit een nieuwe server er echter snel aan te komen, dus dat zou de boel wel moeten versnellen.

In ieder geval leuk om te zien dat iig één persoon al een account heeft aangemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor WizardOfOss » 12 aug 2004 10:37

Het viel me echter op dat ie het bij jouw gisteren wel de hele tijd goed deed, maar bij mij vaak niet. All users are equal, but some are more equal than others :-?

Ik heb een dergelijk toepassing overigens al vaker op fora gezien, alleen had ik toen nog een inbellijntje, met als gevolg weinig mp3's, met als gevolg dat ik wel een cd'tje (in mijn stereo) opzette...
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor MrMono » 12 aug 2004 10:43

Het gaat mij ook niet zo zeer om dat scriptje in m'n signature. Dat is een leuk extraatje. Het mooie van een site als audioscrobbler vind ik dat je in aanraking wordt gebracht met nieuwe muziek. :)

De rede dat ie het bij jou gisteren nog niet deed kan komen omdat je recent tracks nog leeg waren, dan zie je in je sig ook nog niets. Nu zal je zien dat er altijd blijft staan welk nummer je het laatst hebt gedraait, mits de site niet down is.
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor WizardOfOss » 12 aug 2004 11:02

MrMono schreef:Het gaat mij ook niet zo zeer om dat scriptje in m'n signature. Dat is een leuk extraatje. Het mooie van een site als audioscrobbler vind ik dat je in aanraking wordt gebracht met nieuwe muziek. :)

daar had ik dus al het "wat luister je nu?"-topic voor :wink:
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Lumière » 12 aug 2004 13:21

ik heb inmiddels ook een account aangemaakt. Ben nog een beetje aant klooie wat ik er allemaal mee kan.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor MrMono » 14 aug 2004 12:35

het bovenstaande scriptje blijkt na een verandering van de site niet meer zo goed te werken. Het is me nu zelf gelukt een scriptje te draaien waar je gebruik van kan maken. de url is:

http://mrmono.mybesthost.com/Sig.php?username=USERNAME

waar je bij [i]USERNAME [/i]je eigen username moet invullen. Ik weet niet of mijn bandwidth het aankan, maar daar kom ik dan wel achter :)

De code die ik voor mijn signature gebruik in dit forum is de volgende:

[url=http://www.audioscrobbler.com/user/USERNAME][img]http://mrmono.mybesthost.com/Sig.php?username=USERNAME[/img][/url]

Het kan wel eens zo zijn dat de server er uit ligt, dan krijg je ipv een plaatje een mooi kruisje in je signature, dit is uiteraard niet zo mooi, maar daar kan ik niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door MrMono op 04 okt 2004 13:05, in totaal 3 keer bewerkt.
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor WizardOfOss » 14 aug 2004 12:39

Ik zal je wel helpen met testen :wink:

Dat andere scriptje leek de laatste paar dagen inderdaad wat vreemd te werken, soms wel, soms niet, en soms gaf ie ineens een nummer aan dat ik een uur eerder al gedraaid had :-?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor zout » 04 okt 2004 15:51

Ik heb inmiddels ook een signature met audioscrobbler-gegevens. Werkt leuk!

Mocht iemand hulp nodig hebben met het aan de praat krijgen van een script: laat het me weten.
zout
Filmster
Filmster

Keer terug naar Muziek