RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Westerns
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    FilmTotaal Forum Index -> Film Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Silenzio
Oscar nominatie
Oscar nominatie

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lumičre schreef:
Volgens mij zijn Leone's films sowieso gedubbed, in zowel de Italiaanse als de Engelse versie. Maar dat weten de western kenners vast beter.

Klopt. Als ik me niet vergis sprak ieder zijn eigen moedertaal en werd nadien alles aangepast naargelang de markt waar de film uitkwam. Ik vind dat iedere audiotrack een beetje onnatuurlijk overkomt, maar dat is net een beetje de charme van de films.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jens
Filmster
Filmster

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 1:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Silenzio schreef:
Lumičre schreef:
Volgens mij zijn Leone's films sowieso gedubbed, in zowel de Italiaanse als de Engelse versie. Maar dat weten de western kenners vast beter.

Klopt. Als ik me niet vergis sprak ieder zijn eigen moedertaal en werd nadien alles aangepast naargelang de markt waar de film uitkwam. Ik vind dat iedere audiotrack een beetje onnatuurlijk overkomt, maar dat is net een beetje de charme van de films.
Net daarom werd er ook zo weinig mogelijk dialoog in de films gestoken, wat overigens een algemeen kenmerk is voor de spaghettiwestern.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jens schreef:
Silenzio schreef:
Lumičre schreef:

Net daarom werd er ook zo weinig mogelijk dialoog in de films gestoken, wat overigens een algemeen kenmerk is voor de spaghettiwestern.

Niet per se daarom. In A Fistful of Dollars kreeg Clint Eastwood aanvankelijk nog redelijk wat dialoog, maar dat had hij er zelf grotendeels uitgeknipt omdat dat beter bij zijn rol paste. Doordat deze keuze uiteindelijk erg goed uitpakte is dit in de andere westerns van Leone, en ook in veel andere spaghettiwesterns, grotendeels zo gehouden.
Hoofdrol
Hoofdrol

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2008 3:28 pm    Onderwerp: 'Warner Western Classics Collection' Reageer met quote

Rond 3e week augustus 2008 release van 'Warner Western Classics Collection' .

Meer info met cover-arts: 6 DVD's.

Gary Tooze van DVDBeaver heeft inmiddels de meeste DVD's uit deze boxset al getest.

DVDPacific verkoopt de DVD's ook los, prijs boxset rond de € 27; per stuk ca. € 4,70.

Volgens mij vooral B-Westerns; ik heb uit deze boxset de Western met de hoogste IMDB score besteld (The Law and Jake Wade.)
Bukowski
Regisseur
Regisseur

BerichtGeplaatst: Zo Jun 21, 2009 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

El Dorado (1966) Eindelijk weer eens een lekkere ouderwetse western gekeken. Eentje met John Wayne en Robert Mitchum. De plot is die van de op geld beluste gemenerik die vuurkracht inhuurt om zich van de hardwerkende goedzakken te ontdoen. Wayne en Mitchum staan natuurlijk aan de goede kant. De een als eervolle gun for hire, laatstgenoemde als Sheriff die problemen kent met de fles.

langzaamaan begin ik John Wayne steeds meer te waarderen. Wat deze western echter vooral genietbaar maakt zijn de rollen rónd Wayne. Mitchum is al genoemd en doet charismatisch nauwelijks onder voor Wayne. Een vrij jonge James Caan (Sonny uit The Godfather) fungeert als amusante sidekick voor Wayne, en Mitchum krijgt eenzelfde soort assistentie van western-oldtimer Arthur Hunnicutt die zo'n beetje zijn beroep heeft gemaakt van dit soort bijrollen in Westerns.

De cast wordt geholpen door een weliswaar voorspelbaar maar vooral amusant script met opvallend veel humorvolle dialogen. Met een regisseur als Howard Hawks is het ook visueel wel in orde. En, niet geheel onbelangrijk, de weinige dames die de film bevolken, Michele Carey en met name Charlene Holt, zijn uiterst charmant. Een van de leukste Wayne-westerns die gezien heb.
Walk of Fame
Walk of Fame

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is dan ook een film van Howard Hawks. El Dorado is inderdaad best leuk, maar het is toch min of meer een remake van Hawks eigen zeven jaar jongere Rio Bravo, met Wayne in dezelfde rol en Dean Martin in de rol van Mitchum. Inclusief liedje.
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 10:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

*edit*

Laatst aangepast door ash_ op Ma Jun 22, 2009 1:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ehm, dat lijkt me geen western ash_...

Kijkachterstand: 24 DVD's
Naar boven
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 1:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ErikSchierboom schreef:
Ehm, dat lijkt me geen western ash_...
Eh ja, ik had het er net nog over dat ik me vandaag nogal suf voelde. Daar heb je het al

Naar boven
Tasslehoff_Burrfoot
Oscar winnaar
Oscar winnaar

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Appaloosa (2008)

Weer een prachtige western uit de 21ste eeuw. Laten we hopen dat deze mini-revival zich voortzet en een volwaardige revival wordt.

They Call Me Trinity (1970)/Trinity Is Still My Name (1971)

Deze twee heb ik, net als zovel Bud Spencer/Terrence Hill films, zeer vroeger al eens gezien. Deel 1 blijft erg leuk, maar deel 2 is toch wel aanzienlijk minder.

Jubal (1956)

Niet de beste western allertijden, maar de geweldige cast geeft de film genoeg meerwaarde om een rits soortgelijke westerns van middelmatige kwaliteit af te troeven.

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Camera Obscura
Hoofdrol
Hoofdrol

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 11:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deadlock (Roland Klick, 1970)

Een soort 'moderne' psychedelische variant op The Good, the Bad and the Ugly van cultregisseur Roland Klick met in de hoofdrollen Mario Adorf als Charles Dump, die Ratte, Anthony Dawson als Sunshine, der alte Killer, Marquard Bohm als Kid, der junge Killer en stoeipoes Mascha Rabben als Jessy, das Mädchen. Stilistisch een soort staalkaart van Spaghetti-conventies met een strakke cinematografie en een psychedelische soundtrack van Duitse krautrockers CAN. Voor wat het waard is, Jodorowsky vond Deadlock overigens fantastisch, niet zo vreemd daar de film ook wel iets weg heeft van zijn eigen El Topo.

Het beeld op de Duitse DVD van Filmgalerie 451 is haarscherp (als je tenminste even je HD-oog kan bijstellen), 1.66:1, Duitse en Engelse audiotrack, audiocommentaar van Roland Klick, twee docu's, interview, en de soundtrack van CAN.

Nog wat meer info op Filmgalerie 451 over de film (in het Engels) en de andere films van Roland Klick, http://www.filmgalerie451.de/en/dvd/regisseure/klick/
Thiver
Regisseur
Regisseur

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2009 1:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Colonel_Kurz schreef:
El Dorado is inderdaad best leuk, maar het is toch min of meer een remake van Hawks eigen zeven jaar jongere Rio Bravo, met Wayne in dezelfde rol en Dean Martin in de rol van Mitchum.

Maar als je het mij vraagt wel een verbetering op het origineel. Door in plaats van de deputy (Martin) de sheriff (Mitchum) met een drankprobleem op te zadelen, wordt de problematiek wat groter en de reden tot samenwerking tussen de personages iets urgenter. Tevens mooi om te zien dat Wayne meer een ondersteunende rol heeft dan dat-ie de grote held uithangt.

Recentste recensie: Up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
pietje012
Regisseur
Regisseur

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2009 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

High Noon heb ik net gezien, een goede western, maar het einde had ik iets meer van verwacht.
Naar boven
Sandro
Oscar nominatie
Oscar nominatie

BerichtGeplaatst: Zo Dec 20, 2009 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren The Wild Bunch gezien, maar ben nog een beetje in het donker over welke versie. Volgens de box is het de director's cut, maar die is 145 minuten terwijl de versie die ik zag ongeveer 135 minuten duurde. Wat volgens wikipedia de verkorte versie is. Aan de andere kant heb ik even gezocht en de scene zou een toevoeging zijn. En die zat er zeker in, in de versie die ik zag.

Dus kan iemand me helpen, en welke scenes zijn dan allemaal toegevoegd in de Directors Cut?

I hate to break it to you, but there is no big lie, there is no system, the universe is indifferent.
Naar boven
Thiver
Regisseur
Regisseur

BerichtGeplaatst: Zo Dec 20, 2009 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sandro schreef:
Ik heb gisteren The Wild Bunch gezien, maar ben nog een beetje in het donker over welke versie. Volgens de box is het de director's cut, maar die is 145 minuten terwijl de versie die ik zag ongeveer 135 minuten duurde. Wat volgens wikipedia de verkorte versie is. Aan de andere kant heb ik even gezocht en de scene zou een toevoeging zijn. En die zat er zeker in, in de versie die ik zag.

Dus kan iemand me helpen, en welke scenes zijn dan allemaal toegevoegd in de Directors Cut?

Misschien is dit nuttig? Waren die 135 minuten trouwens inclusief ondertiteling? Ik verkijk me daar nog wel eens op.

Recentste recensie: Up
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    FilmTotaal Forum Index -> Film Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Pagina 12 van 13

Ga naar: