Prometheus
Regie: Ridley Scott | Cast: Noomi Rapace (Elizabeth Shaw), Michael Fassbender (David), Charlize Theron (Meredith Vickers), Idris Elba (Janek), Logan Marshall-Green (Charlie Holloway), e.a. | Speelduur: 126 minuten | Jaar: 2012
In 1979 brak de Britse regisseur Ridley Scott internationaal door met Alien, een van de beste horrorfilms aller tijden. Drie jaar later maakte hij met Blade Runner een tweede iconische sciencefictionfilm. Het niveau van deze twee films heeft hij nooit meer kunnen evenaren. Mede daarom keert hij nu terug naar zijn oorspronkelijke successen met een gepland vervolg op Blade Runner en twee prequels voor Alien, waarvan Prometheus nu het eerste deel is. Het is echter niet de triomftocht geworden waarop velen hoopten en die de hypemachine deed voorkomen. De film is te veel bezig met het verwijzen naar of soms zelfs kopiëren van Alien.
Dat de film daarin zo blijft steken is jammer, want de potentie voor een groots scifispektakel zit er wel in. De beweringen dat het een op zichzelf staande film zou worden zonder directe link met Alien blijken niet waar te zijn. Tegelijk wijkt Prometheus wel af van de inspiratiebron door geen rechttoe rechtane horrorfilm te zijn, met als gevolg dat de rustige spanningsopbouw in de eerste akte plaats maakt voor een te hoog tempo. Er wordt geen echt gevoel van dreiging gecreëerd, waar ook de voorspelbaarheid voor iedereen die bekend is met Alien debet aan is. De film voelt hier en daar toch aan als een kleurplaat die netjes wordt ingevuld.
Dat wil niet zeggen dat er geen spannende scènes in de film zitten. Vooral een scène waarin hoofdpersoon Elizabeth Shaw een indringer bestrijdt, is zeer intens. Scott slaagt er echter niet in om die spanning de hele film vast te houden, waardoor sommige dramatische momenten het gewenste effect missen. Dit heeft ook te maken met de veelal vlakke personages die slechts door het sterke acteren tot leven komen. Noomi Rapace is sterk in de hoofdrol als wetenschapster en Idris Elba charmant als de kapitein van het ruimteschip Prometheus, maar het is Michael Fassbender die de meeste indruk maakt als androïde David met zijn aparte lichaamstaal.
De film is in 3D opgenomen en zo nu en dan wordt daar mooi gebruik van gemaakt om immense landschappen te filmen. Helaas vliegt er wel een enkele keer op goedkope wijze een voorwerp naar de kijker toe. Zo nu en dan ziet de film er echter zeer mooi duister uit, zoals in de openingsscène of later tijdens een woeste storm. Scotts schatplichtigheid aan de originele Alien betekent gelukkig ook dat hij rustig de tijd neemt om alles in beeld te brengen en altijd goed overzicht behoudt. Stilistisch doet hij het beter dan hij in lange tijd gedaan heeft.
Dat betekent echter niet dat hij echt het niveau van toen haalt. Die dagen lijken definitief voorbij. Desalniettemin zitten de grootste problemen in het script dat veel te veel een verbinding zoekt met het veel betere Alien. Is die vergelijking oneerlijk? Misschien, maar de film zoekt die zo vaak op dat het onvermijdelijk is. Daarnaast moet er ook nog eens een vervolg voorbereid worden, wat een enigszins zwak einde oplevert met een wat flauw staartje. De film blijft te veel bezig met imiteren en verwijzen om echt op zichzelf te kunnen slagen.
De vragen die Alien opriep over wat er vóór de gebeurtenissen in die film gebeurd was, worden grotendeels beantwoord, maar het mysterie van toen was stukken boeiender dan de uiteindelijk geboden antwoorden. Was Prometheus minder bezig geweest met zichzelf vastklampen aan Scotts eerste succes, dan was het misschien een sterkere film geweest. Ook een betere structuur en opbouw waren zeer welkom geweest. Het blijft nu een wat halfbakken, gehaaste film met een aantal zeer goede scènes, een sterke eerste akte en een paar puike acteerprestaties, maar als geheel stelt hij teleur.

Bekijk de Prometheus trailer (meer filmtrailers)
© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht
- 18-10-2012: Indrukwekkende VFX Breakdown van 'Prometheus'
- 13-10-2012: 'Prometheus 2' en 'Blade Runner 2' bevestigd
- 09-10-2012: 'Prometheus' speelt zich af in 'Blade Runner' universum
- 08-10-2012: Trailer 'Prometheus', zoals deze had moeten zijn...
- 01-10-2012: Blu-Ray release-overzicht: oktober
- 06-09-2012: Tobey Maguire uit Life of Pi gesneden
Reacties op dit artikel (135)
De metro krant gaf een vier.
De tendens is tegenvallend. IMDB/metacritic is niks wordt niks. Moviemeter ook middelmatig.
:/
Ik heb zo'n gevoel dat ik m'n bioscoop bonnen kan gaan bewaren.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien.
Vanavond ga ik zelf wel ff kijken,zonder hoge verwachtingen.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien.
Je bent één vd weinigen die dit vind.
Ja, net als bij Blade Runner, en kijk wat er met die film gebeurde
Wat is er mis met deze recensie?
Wat is er mis met deze recensie?
Heel veel zelfs, want deze Kaj loopt te veel aan het origineel vast te grijpen zonder te realiseren dat Ridley Scott nooit de bedoeling had om een exacte kopie van de film te maken.
Als hij dat eens losliet, dan zou ik wel eens een recensie erover willen zien.
Nu.nl geeft hem wel 4 sterren.
Als hij dat eens losliet, dan zou ik wel eens een recensie erover willen zien.
Ja ach,vind het op zich wel prima recensie,er is duidelijkheid over spanning,de karakters,de 3D en nog wat dingen maar irriteerde me ook wel beetje want had het gevoel dat ik 30 keer gelezen heb dat er een link met Alien is.
Maarre waar is jouw recensie,over trailers wel een recensie schrijven maar over een film niet?
Ok,wie heeft de Spits gelezen? haha
Stel ze uiteraard op prijs, en het is leuk om te lezen wat FT ervan vind, maar het weerhoud me er niet van er zometeen heen te gaan
Het belangrijkste, voor mijzelf vind ik, is dat ik er open-minded heengaat.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien.
Kun je dat wellicht ook beargumenteren? ;-) Ik ga de film vanavond zien, ben benieuwd maar heb er mijn twijfels over
Zo zien we maar weer, je weet nooit van te voren of iets echt geweldig wordt of niet. Dit zal ongetwijfeld ene prima zijn, ik ga er ook zeker heen maar geen klassieker dus.
Hij moet 'm nog zien. Zijn mammie heeft de kaartjes voor volgende week pas gekocht; haha. Arme jongen.
Ik heb liever de films van zijn broer Tony Scott, Crimson Tide en Man on Fire bijvoorbeeld, die vind ik dan weer geweldig.
Verder vind ik het jammer dat (niet alleen bij deze recensie) de recensie teveel leunt op het feit dat de film in het Alien universum hoort. Een film moet op zichzelf goed zijn en daar naar beoordeeld worden ipv vergeleken te worden met andere delen in een 'serie'
BTW heb ik de Alien films nooit gezien en ook deze film zo min mogelijk gevolgd. Kan ik er tenminste open minded heen.
Haha, ik herinner me plots deze uitspraak van SeanDeNiro - kun je hier trouwens terugvinden:
Maar even serieus. De recensies mogen dan wel niet zo geweldig zijn als voorspeld was: geen klassieker en niet de film van het jaar (niet eens dé release van de week als je bedenkt dat Moonrise Kingdom veel beter ontvangen wordt) - het neemt niet weg dat er veel slechtere films (en zeker veel slechtere blockbusters) zijn. Gewoon een aardige mix tussen sci-fi en horror is iets wat we niet alle weken kunnen zien, dus ik denk zeker niet dat we deze direct helemaal moeten afschrijven.
Visueel zou alles nochtans toch nog dik in orde zijn en ook de acteerprestaties zitten goed, wat toch ook voor een deel z'n verantwoordelijkheid is. Nee, denk niet dat Scott het kwijt is, maar dat het script gewoon de boosdoener is.
Maarre waar is jouw recensie,over trailers wel een recensie schrijven maar over een film niet?
Ik doe trailers, geen films.
maar toch ga ik hem zien.
Misschien hebben we onze verwachtingen toch wel net ietsje te hoog gelegd. Ach, het lijkt me desalniettemin nog steeds een topfilm om lekker in de bios te gaan bekijken. Ga er volgende week heen, ben benieuwd. M'n verwachtingen zijn nu wel een beetje bijgesteld, dus misschien word ik toch nog verrast.
Oh ik doe recensies, alleen op me horror blog.
Wat ben ik toch teleurgesteld de bioscoop uitgelopen, als een doorsnee buitenaardse actiehorror was het een popcornvermaak, maar van een regisseur van de hoogste klasse verwacht je meer. Een veelbelovende trailer die de algemene vraag op deed waaien, wie heeft ons gemaakt en waarom. Filosofische gezien is dat het ultieme vraag die geen enkel zo maar zou kunnen beantwoorden. Ik maakte daarom ook me borst nat om te weten hoe meneer Scott, na jarenlange afwezigheid in de Sifi hoekje, zijn antwoord hierop zou geven.
De film laat je met meer vragen achter dan dat het beantwoord en de trailer brengt je op een geheel verkeerde spoor vandaar dat haast iedereen teleurgesteld is. De trailer belooft je teveel en de film brengt je te weinig. Een gemiste kans is het zeker. Maar buiten mij teleurgestelde vertrek vanuit de zaal heb ik ook met een paar grote opluchtingen de zaal mee mogen nemen.
De acteerprestatie, die waren alom van de hoogste plank, Micheal Fassbender, hij speelt een gevoelloze androïde zonder dat het op je zenuwen gaat werken zoals zielloze superieure in andere films soms wel willen doen.
Charlize Theron speelt ook een geloofwaardige Miss Vickers en dankzij haar komen sommige plottwists ook gelukt uit de grote bakoven die zich momenteel heeft genesteld in Hollywood.
Ik zou zeggen de film verdient 3 op de 5. Een voldoende, leuk popcorn vermaak, maar het heeft verhaaltechnische niets in zich waardoor het zich daadwerkelijk onderscheidt. Een gemiste kans is het zeker.
En toen in 1979 Alien uit kwam werdt die ook de grond in geboord en kijk wat er is van gekomen.
Aangezien Alien en ook Prometheus nu wat horror effecten hebben lijkt het me goed om Prometheus op jouw blog (link?) te reviewen.
Scott maakt veel verwijzingen naar Alien zo zegt de recensie. Veel scenes zijn variaties op scenes uit Alien. Dan kun je Prometheus los van Alien gaan zien, dan nog zou Scott met zijn verwijzingen en variaties te veel kunnen leunen op Alien, dat wordt hier bedoeld. En Hogader, hoe kun jij daar nou een mening over hebben als je de Alienfilms nooit hebt gezien?
Ik ben benieuwd hoe ik dat zelf ga ervaren. Ik zie Prometheus wel als Alienfilm, en bij een Alienfilm horen nou eenmaal bepaalde scenes/ conventies waarvan je juist wil dat ze terugkeren, anders ben je ook niet blij. Maar in dit geval brengt dat zo te horen zeker gevaar met zich mee als het té veel op Alien zou lijken maar de corresponderende scenes uit Alien gewoon beter zijn. We zullen zien.
Ik heb het meer over de algemene zaak. Ik zie heel vaak recensie waar verwijzingen naar andere films, volgens de recensent de film maken of kraken. In mijn ogen hoort een film op zichzelf goed te zijn. Dat de recensie er 1 keer naar verwijst is prima, maar als recensie de hele tijd over andere films gaan, dan is het voor mij persoonlijk al niet interressant.
Hee, pas op. Deze site is wel rated G for general audiences.
Korte inleiding:
Ik als 8 jarig ventje die voor het eerst alien keek vergeet nooit meer de scene met de chestburster. Ik heb toen de hugdfacers en de queen en alle andere poppetjes gekocht waarbij mijn mede leeftijdgenoten aan de gi joe zaten. De sequels erna Aliens 2 met Newt blijft mijn all time favo film. Alien 3 en 4 vielen wat tegen maar desondanks zat de sfeer er goed in. Ik heb Prometheus enorm in de gaten gehouden en mijn verwachtingen waren dus ook echt enorm.
Ik kan zeggen dat ik met een goed gevoel en een enorme glimlach de bioscoop verliet.
De recentie van deze film wat hierboven is gegeven ben ik na de inleiding wezen stoppen met lezen. Het is uiteraad een mening maar er komt niet echt iets uit waarvan ik zeg ja zo dat klopt.
De prequel moet je als een soort inleiding zien waarbij de vragen zoals Wie is de Space jockey en wat komen ze doen worden beantwoord. Tevens worden er antwoorden gegeven op vragen wat er in alien 1 gebeurde.
Deze film is een orgasme voor de Liefhebber van de Alien universum die van die grauwe sfeer houd en onheilspellend gevoel. Als ik objectief er naar kijk voegt 3d echt iets toe. Het beeld was zo helder zo schoon zo mooi en diep dat je werkelijk de sfeer kon proeven.

Anyway, ik ga er vrijdag weer naartoe nadat ik alien 1 heb gezien..
Hij wordt toch overwegend positief ontvangen en hier toch 3 sterren.
Maakt mij verder ook geen hol uit, ik wil hem gewoon zien, eerder kun je zelf niet oordelen. Filmliefhebbers die zich door deze recensie laten afschrikken, met hun argumenten als "dus een tegenvaller", zijn zichzelf te dom af imo, als ze hem niet gaan kijken in de bios.
Denk dat z'n moeder nog het meest teleurgesteld zal zijn,die moet al weken tijdens het eten en hem toestoppen in bed aanhoren wat een fantasische ze film ze mee moet kijken en dokken.
Het donkere, trage, enge van Alien zit er niet in.
Ook al wil je een opzichzelfstaande film maken, dat lukt niet als je toch uiteindelijk wilt/gaat verklaren wie de Aliens zijn en waar ze vandaan komen. Scott had gewoon duidelijk moeten zeggen; 'dit is het begin van de Alien reeks'. (Voor zover hij dit niet gedaan heeft)
Alleen moet je dat dan wel gedoseerd en met een goede timing uitwerken. En dan hoef je niet heel veel elementen er aan toe te voegen om de film zogenaamd beter te maken.
Dat valt me de laatste tijd sowieso op. Regisseurs en scriptschrijvers durven geen keuze te maken, althans zo lijkt het. Films zitten vaak vol met elementen die niet goed of te haastig worden uitgewerkt zodat het een rommeltje wordt. Less is more
Mensen die zich LATEN hypen hebben zichzelf er vaak alleen maar mee.
Een goed voorbeeld waarin ik nu zie gebeuren wat hypen met een film doet is Intouchables. Voordat de film überhaupt uitkwam had nog niemand van de film gehoord. Mensen gingen de Franse film met een lichte twijfel bekijken en werden positief verrast (niemand had hen van tevoren dus gehyped). Vervolgens gaat door mond op mond reclame de film heel goed draaien in de bioscoop waardoor meer mensen enthousiast raken.
Nu zijn er ZOVEEL mensen enthousiast geworden over de film dat dit heel veel uitgesproken wordt. De mensen die de film nu hebben gezien (die dus heel veel positieve verhalen hebben gehoord) vonden de film Intouchables tegenvallen omdat ze er meer van hadden verwacht.
Een ander voorbeeld is The Usual Suspects. Ik verklap niet wat er gebeurd, maar puur door te zeggen dat er een verrassend einde of een coole plotwending aan het einde zit, gaat de kijker die de film nog nooit gezien heeft met een hele andere bril de film kijken, dan degene die OPEN MINDED naar de film gaat zonder te veel info vooraf.
Het zijn deze mensen die vervolgens zeggen dat de film slecht is, omdat ze bijvoorbeeld het 'verrassende' einde al van ver aan zagen komen. JA TUURLIJK, als je weet dat er een verrassend einde in de film zit!
Inderdaad, het is gewoon moeilijk tegenwoordig nog origineel te zijn omdat alles wel zo'n beetje gedaan is. Iemand van 16 zal de 1e Alien film nu langzaam vinden en het idee hebben het hele concept van de film al zo vaak gezien te hebben. Terwijl Alien er zo'n beetje de grondlegger was van het betreffende genre.
Ik verwacht geen betere film dan Alien of Aliens en wil Prometheus daar ook niet mee gaan vergelijken. Ga hem morgen zien dus ben benieuwd. Denk dat mensen van The Dark Knight Rises ook veel te hoge verwachtingen hebben. Als er daar ook maar 1 ding niet strookt met hun eigen verwachting zullen ze gelijk minder positief zijn.
Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)
Ik zal hem weghalen.
"De scriptschrijvers hebben namelijk wel een knappe prestatie geleverd in het verklaren waarom dat Alienspaceship uit de eerste en tweede Alienfilm de cocons met de facehuggers in zich draagt".
Bedankt voor de spoiler. Hieronder de filmografie. Als je er over kijkt valt ook op hoe wisseld van kwaliteit zijn films zijn. Ik wist niet eens dat hij het verschrikkelijke GI Jane en Black Hawk Down gemaakt heeft. Zal wel in de familie zitten.
Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)
Ik vond de film wel super sterk openen, daarna zwakte hij af en zat er niet een directe lijn in het verhaal. De acteer prestaties vond ik dan wel goed van onder andere fassbender. De spanning vond ik er ook wel goed in zitten en heb zeker op zijn tijd genoten van de mooie scenes. Helaas zitten er wat gebreken in het script maar dat heb je natuurlijk bij de meeste films wel.
Jammer dat iedereen meteen denkt dat het een topfilm moest worden, dat is niet gelukt maar toch is het een hele vermakelijke film die boven de meeste alien sfi verhalen eindigt, dus wat dat betreft toch aardig goed. De filmratings van een zes vind ik ook weer wat overdreven negatief. Ik geef het een 7 / 7,5 misschien een 8 in een goede bui.
Filmografie
Child 44 (2010)
)
Child 44 is niet gemaakt, geen idee waarom ie er tussenstaat. Hoop wel dat ie ooit wordt gemaakt, liefst door Nolan
haha lol
Filmografie
Boy and Bicycle (1965)
The Duellists (1977)
Alien (1979)
Blade Runner (1982)
Legend (1985)
Someone to Watch Over Me (1987)
Black Rain (1989)
Thelma & Louise (1991)
1492: Conquest of Paradise (1992)
White Squall (1995)
G.I. Jane (1997)
Gladiator (2000)
Hannibal (2001)
Black Hawk Down (2002)
Matchstick Men (2003)
Kingdom of Heaven (2006)
All the Invisible Children (2006) deel 5 'Jonathan' (samen met dochter Jordan Scott)
A Good Year (2006)
American Gangster (2007)
Body of Lies (2008)
Child 44 (2010)
Robin Hood (2010)
Ja DUH!!! De spacejockey heeft sowieso met alien te maken niet gek dat het verhaal uiteindelijk naar alien toe gaat je kon het in de trailers al zien een soort vazen die op de eieren uit alien lijken en chest busters.
Ga jij nou maar 2001 kijken.
De meest overrated kutfilm aller tijden
Saai, saai en nog een saai en een dom eind
Ik denk dat het vooral komt omdat dit weer een terugkeer is naar een klassieker dat betekent natuurlijk niet dat dit ook een instant-classic wordt. Ik denk dat wel wat mensen nu ietwat teleurgesteld zijn..
Ik ga 'm in ieder geval ergens deze maand in IMAX bekijken en ik heb er nog steeds zin in
Over THE DARK KNIGHT RISES als die minder goede beoordelingen krijgt dan z'n voorgangers dan gaat dat veel mensen diep raken. Maar dat is niet zo'n geval als dit. TDKR is de laatste in z'n trilogie en Nolan heeft er zelf veel vertrouwen in, ze zijn behoorlijk teasend wat betreft trailers enzo, ik zie dat echt niet misgaan.
Saai, saai en nog een saai en een dom eind
Gelukkig is dat alleen maar jouw nietige mening
En gelukkig leven we in een democratisch land, waarin iedereen zijn eigen mening mag hebben of je het er nou mee eens bent of niet.
Zeer matige film was het trouwens. Het script was rommelig en daarom werd het nooit echt spannend. Over de visuele kwaliteit kan ik weinig zeggen aangezien ik een bootleg heb gekeken.
Je moet er toch altijd rekening mee houden dat veel bezoekers, zoals in dit geval, toch naar connecties met Alien gaan zoeken. Bij prometheus wordt die connectie ook voortdurend gemaakt.
De film eindigd heel sterk en apart, maar daalt (naar mijn mening, en vreemd genoeg) wanneer de aktie van kracht komt. De film leek te veel te leunen op
en dat vond ik wel een beetje jammer. Ook wordt er weer erg simpel dingen voorgelegd:
Naja: 6,5 (3.25*) voorlopig (7 op de filmpagina)
Want bijvoorbeeld met batman deel 3, het zou mij niets verbazen dat die film gedeeltelijk gaat tegen vallen, omdat deel 2 gewoon zo goed was/is. Maar het feit dat deel 2 zo goed is neemt niet weg dat deel 3 alsnog goed is. En tuurlijk snap ik als mensen zeggen: ja maar als prometheus als film zijnde (zonder vergelijking) echt goed zou zijn.. zou dat naar voren gekomen zijn met of zonder de vergelijking naar ALIEN of wat dan ook. Dat klopt ook wel dus vandaar dat ik zei: ik ben het niet helemaal mee eens
Uiteraard kijk ik FREAKING MUCH uit naar de dark knight rises btw ^^ hoop echt datie beter wordt dan deel 2 ^^ wat erg moeilijk zal zijn om te doen. But in Nolan we/ i trust!
Verwachtingen zijn daar ook wel zéér hoog, maar het grootste verschil is dat Nolan zelf voor het script ook zorgt. En ik heb toch meer vertrouwen in mensen die TDK geschreven hebben dan in iemand die voor Prometheus volgens IMDB alleen maar The Darkest Hour had geschreven.
Ja, denk dat ik dat pas over 3 weken kan doen. Heb deze week The Pact staan als recensie, en die 2 weken daarop Chernobyl Diaries en Piranha 3DD. En daar kijkt iedereen na uit, dus Prometheus moet even wachten xD
Daarnaast schijnt het zo te zijn dat je veel dingen ook in elkaar kunt puzzelen als je een voldoende hardcore fan bent, dus of de film alle kanten opspringt en geen lijn heeft in de tweede helft valt voor mij nog te bezien.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte sciencefiction film die ik in tijden hebt gezien.
Er is dus hoop. Ik vind een zes wel erg plausibel. Ben benieuwd welk cijfer ik volgende week ga geven als ik hem eindelijk zie.
Ja deel 2 zal alle films dat jaar doen verbleken
Als James Cameron het doet, Aliens was ook beter dan Alien
De link tussen bijde film valt best mee
Saai, saai en nog een saai en een dom eind
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben 2001 vol enthousiasme gaan kijken. Man man man, het is dat ik films niet halverwege uit zet maar wat was dat een ruk film zeg.
Heb de film ook gezien, en die is bij verre weg de meest intense en uitgewerkte science-fiction film die ik in tijden hebt gezien.
Helemaal mee eens. Voor wie het niet eens is met de recensie ga mijn review van de film lezen!!!
En zèg mensen laat je verwachtingen nu niet zakken door wat lompe recensies... Dit is hollywood op z'n best!
En zèg mensen laat je verwachtingen nu niet zakken door wat lompe recensies... Dit is hollywood op z'n best!
Enwaar kunnen we die review van je lezen?
Gelukkig wel ja.
Haha klopt
Ik vond het alleen vreemd dat ze in Prometheus hologram monitors/interfaces hebben , terwijl ze in Alien (die zich later afspeelt) ouwerwetse schermpjes en keyboards hebben.
Zal misschien komen omdat het in Alien een "cheapo" vrachtschip is en in Protheus een schip gefinancierd door een miljardair. (Aliens speelt zich nog veel later af en daar hebben ze ook cheap ass monitoren. (maar dat is geen Scott-film?))

Zelf had ik gehoopt dat ze zouden ontdekken dat : de mens , de spacejockeys en de xenomorph van de zelfde afstammeling bleken te komen. Dat had pas een shocker geweest
En waarom hebben ze een jonge gast genomen om een ouwe vent te spelen?
Ik vond het alleen vreemd dat ze in Prometheus hologram monitors/interfaces hebben , terwijl ze in Alien (die zich later afspeelt) ouwerwetse schermpjes en keyboards hebben.
]
Sja, dat probleem had je ook met de prequels op Star Wars a New Hope
Begrijp best dat de film geen 5 sterren krijgt maar 3 sterren is ook ook echt onzin want het is sowieso een van de beste SF-films van de laatste 10 jaar en zeker van dit jaar en deze film verdiend er minstens 4(die hij ook krijgt soms zoals in de Volkskrant)
Als deze film in het jaar van Alien uitkwam in plaats van Alien was dit de klassieker geweest alleen nu zijn er idd veel dingen die we kennen uit Alien waardoor het minder origineel is maar kan me niet voorstellen dat je als liefhebber van de Alien-films(vooral de eerste 2 dan) hier niet van kan genieten.
Integendeel,dit is de film waar iedereen die fan was van Alien 1 en 2 op gewacht heeft en niet kreeg met Alien 3 en 4.
Deze film moet je in de bioscoop kijken want het is echt een lust voor het oog,prachtige beelden en die heerlijke sfeer zoals in Alien is ook aanwezig,iets wat je toch niet vaak in films tegenkomt.
Leuke karakers van vooral Rapace en Fassbender maar Elba steekt er voor mij bovenuit en zet het leukste karakter neer.
Er zitten een paar spannende scenes in(2 mannen op het verlaten schip) helaas een onduidelijke(tijdens de zandstorm) en een gruwelijk goede(keizersnede) en zat spanning en actie.
Heb genoten en was blij dat er toch

Er zijn wel wat vage dingen
die onduidelijk zijn en hoewel de film een open einde heeft voor deel 2 snap ik echt niet wat er in die film kan gaan gebeuren 
De 3D was erg sterk en niet op een manier waarop films als Resident Evil het gebruiken door allerlei zooi naar het scherm te gooien maar gewoon door o.a. prachtige omgevingen nog mooier te maken.
Ik heb veel dvd-kasten maar in 1 heb ik alleen classics(me eigen classics dan naar mijn mening zoals Pan's Labyrinth,Alien 1 en 2, Gladiator, The Godfather-films, Fight Club, Seven, City Of God, Schlinder's List enz enz) en deze komt in die kast te staan,kan niet wachten om deze aan te schaffen!
De laatste tijd kun je de films beter zien dan een film beoordelen op recensies.
Check deze recensie op IMDB
OK, right now I don't have clear words to describe the experience of Prometheus. But I know the truth about the experience. Prometheus is the best movie I have seen since many years. It's intelligent, no... clever and enjoyable all along. Terribly scary too. The casting is great, the story is incredible, almost biblical. In fact,Prometheus is a gift from an old director to a new generation of audience who don't know what real great cinema is. The lesson is hard but life changing. You need to see Prometheus, because it's the idea you have about movies and almost never find in it. And once you have find it, you will never want again all the junk studios give you since forever.

@Chakib82
Tis ook een mening en ik geef het ook een dikke 9. Ik weet niet als je alle andere aliens film hebt gezien. Maar over alles is echt nagedacht met betrekking tot de aliens zelf. Feit is mensen die niks hebben met het aliens universum vinden het miss een 7, Mensen die de aliens film uberhaupt niet kennen of wat hebben moeite met wie is weyland etc en dat wordt juist in die sequels genoemd..Dit is een film waarbij je omver wordt geblazen of juist helemaal geen reet aan vindt.

Ok,thanks voor de antwoorden,de 1ste is wel duidelijk ja,was het eigenlijk vergeten van die

Met het einde snap ik wel dat

Met het einde snap ik wel dat

Die dude lijkt er idd op, er werden al enorm veel vergelijkingen gemaakt. Had er eigenlijk ook moeite mee alleen zijn gebit was wat beter LOL.
wat betreft je spoiler.
wat betreft je spoiler.

Sowieso gaat Cameron zich niet met deel 2 bezig houden haha,die heeft z'n handen vol aan Avatar de komende jaren en Scott wil gewoon zelf dit project maken.
Raar trouwens datie in IMAX Rotterdam alleen vandaag en morgen 1 keer draaid en dat Man in Black verder alle Imax tijd krijgt.
jah inderdaad ik ga de film ook zien omdat alien zo 3x geweldige top film is.
ik vind het dom dat mensen het hele jaar uit kijken naar een film en dat ze door iemands rencentie de film niet gaan zien.
--Joker--
Ik had wel verwacht dat deze film het minder goed zou doen als het origineel. Het concept van de oorspong van de mensheid vond ik zowiesal al een beetje ver gezocht als een prequel over een ruimtewezen dat in het lichaam van mensen groeit en ze een voor een afmaakt. Het lijkt totaal niet in hetzelfde universum te leven
--Bane--
De laatste tijd kun je de films beter zien dan een film beoordelen op recensies.
Check deze recensie op IMDB
OK, right now I don't have clear words to describe the experience of Prometheus. But I know the truth about the experience. Prometheus is the best movie I have seen since many years. It's intelligent, no... clever and enjoyable all along. Terribly scary too. The casting is great, the story is incredible, almost biblical. In fact,Prometheus is a gift from an old director to a new generation of audience who don't know what real great cinema is. The lesson is hard but life changing. You need to see Prometheus, because it's the idea you have about movies and almost never find in it. And once you have find it, you will never want again all the junk studios give you since forever.
Haha, eerst zeggen dat je een film niet moet beoordelen op recensies en om dat aan te tonen post je even een recensie! Logisch!
Recensies dienen wat mij betreft vooral om een indruk te krijgen hoe goed iets is (soms wel handig, want alles beoordelen in de cinema kost wat geld), maar daarvoor moet je hem wel ook lezen en niet gewoon kijken naar het aantal sterretjes - waarbij drie sterren btw niet zo heel slecht is hoor. Dan ken je de plussen en de minnen en kun je het best beoordelen of het iets voor jou is. En om helemaal goed te zijn, lees je er best een aantal en check je op RT hoe de algemene indruk is (in dit geval een mooie 86%).
--Joker--
Ik had wel verwacht dat deze film het minder goed zou doen als het origineel. Het concept van de oorspong van de mensheid vond ik zowiesal al een beetje ver gezocht als een prequel over een ruimtewezen dat in het lichaam van mensen groeit en ze een voor een afmaakt. Het lijkt totaal niet in hetzelfde universum te leven
--Bane--
Last van een dissociatieve identiteitsstoornis?
1 recensie lezen is inderdaad nooit slim. Er zijn toch nog positieve geluiden te horen gelukkig. De eerste recensies waren toch wel relatief negatief.
De crewleden van het schip werden niet of nauwelijks uitgewerkt waardoor het me weinig kon schelen wat er met ze gebeurde. Wat me ook stoorde is dat heel veel vraagstukken onbeantwoord bleven. Niet alleen het open einde van de film, maar ook bv.
Verder kent de film enkele typische Hollywood cliche's, zoals de manier waarom onderzoekers worden neergezet, plus de bijbehorende uitermate domme acties die sommige characters maken.
Al met al krijg de film een 6/10 van mij!
De crewleden van het schip werden niet of nauwelijks uitgewerkt waardoor het me weinig kon schelen wat er met ze gebeurde. Wat me ook stoorde is dat heel veel vraagstukken onbeantwoord bleven. Niet alleen het open einde van de film, maar ook bv.
Verder kent de film enkele typische Hollywood cliche's, zoals de manier waarom onderzoekers worden neergezet, plus de bijbehorende uitermate domme acties die sommige characters maken.
Al met al krijg de film een 6/10 van mij!
Jij schrijft zeker een bericht hier maar boeit je voor de rest geen reet wat de rest zegt want 1 van je vragen had ik ook en is al beantwoord en kun je hierboven lezen.
Over Fassbender :
spanning, intens, raadsels die opgeklaard worden..
als je fan bent van de Alien films ben je dat zeker ook van deze..
ik snap dat er minderen recencies zijn, maar dat zijn gewoon geen Alien liefhebbers in mijn ogen!
wat ik ver van te voren zag aankomen zie mijn eerdere reacties ben ik eigenlijk al afgeknapt op de film voordat ik hem ziet. Ik vindt het een goedkope truc eigenlijk. Ik kreeg altijd het idee uit Alien dat het wrak er al eeuwen lag.
Ik ben een groot van Alien en Aliens maar ik denk niet dat ik deze ga kijken.
wat ik ver van te voren zag aankomen zie mijn eerdere reacties ben ik eigenlijk al afgeknapt op de film voordat ik hem ziet. Ik vindt het een goedkope truc eigenlijk. Ik kreeg altijd het idee uit Alien dat het wrak er al eeuwen lag.
Ik ben een groot van Alien en Aliens maar ik denk niet dat ik deze ga kijken.
In principe was het schip daar ook al

Als je een fan bent van Alien en Aliens (of een liefhebber van science fiction thriller/horror in het algemeen) kan ik je aanraden om `m juist wel te gaan kijken.
" BD :Can you talk about approaching how you wanted the technology to look in this movie? Because it’s unclear but this is a more advanced technology than that of Alien.
Scott : Yeah, but I couldn’t help that, because I didn’t know, did I? (Laughs)"
Nog een intressante vraag:
"BD : This film asks a lot of questions that are not answered…
Scott : In the next one… "
bron
Nee hoor, maar dit account wordt gedeeld door 2 personen die allebei harstikke fan zijn van Batman.
--Joker--
Last van dissociatieve onbeleefdheid?
--Bane--
Op de Prometheus filmpagina van filmtotaal natuurlijk..;
Het verhaal is misschien niet zo hoogstaand is als Ridley Scott wilt laten geloven, het is ook allesbehalve een no-brainer. Wat het voornaamste is, het is twee uur lang spannend vertier met heel mooie effecten.
& Hoewel sommigen het er niet mee eens zullen zijn, vind ik de laatste scène geniaal!
Die oude vent was Weyland, degene die de expeditie financierde. Weyland industries komt ook terug in de andere Alien-films (als grote boosdoener) als ik mij niet vergis. Blijkbaar dacht hij zijn onsterfelijkheid te halen bij de ontmoeting met de makers.
Waarom die ene 'maker' in het begin van de film uiteen valt, wordt inderdaad niet toegelicht. Volgens mij is het een banneling die achtergelaten wordt (je ziet zijn ruimteschip wegvliegen) en zelfmoord pleegt door dat spul in te nemen. Nuja, dat is mijn hypothese maar het kan natuurlijk ook een andere betekenis hebben.
Ik lees daar allerlei verhalen over maar ik vond het persoonlijk erg vaag allemaal. Volgens mij waren de meeste bioscoopbezoekers wat teleurgesteld. Hoorde een gozer in de pauze praten over facehuggers enzo haha. Alsof die in de film zouden zitten. Het voelt nu een beetje als een gemiste kans hadden ze het script wat beter gemaakt en wat interessante karakters toegevoegd had het vele malen beter geweest. Het was nu een beetje hak op de tak werk en er was geen enkel personage waar je echt binding mee had.
Waarom die ene 'maker' in het begin van de film uiteen valt, wordt inderdaad niet toegelicht. Volgens mij is het een banneling die achtergelaten wordt (je ziet zijn ruimteschip wegvliegen) en zelfmoord pleegt door dat spul in te nemen. Nuja, dat is mijn hypothese maar het kan natuurlijk ook een andere betekenis hebben.

Zo, dat waren naar mijn mening de minpunten die vind ik de pluspunten ruimschoots overschaduwen, toch nog even wat pluspunten dan.
De dialoog over scheppers met David was erg goed geschreven en D. was erg ad rem.
De vromgeving van het pak van witmans was prachtig vormgegeven evenals zijn ruimteschip ademden allen de typische Giger sfeer uit. Ook de tempel waaronder het schip zich in den beginne bevindt is volgens mij van zijn hand afkomstig en gebaseerd op een oud ontwerp voor de originele Alien of Dune film van Jodorowsky die er nooit gekomen.
+ Goed verhaal. Sluit (deels) aan op de Alien reeks.
+ Acteerwerk
+ veel vragen worden beantwoord
+ CGI
+ kille horrorsfeertje
- als men niet bekend is met Alien dan zal men met een grotere vragenlijst de bios uitkomen.
Negatieve reacties komen deels uit mijn laatste minpunt. Wil je een simpele actie film? Ga dan lekker
The Fast And The Furious kijken.

Zo, dat waren naar mijn mening de minpunten die vind ik de pluspunten ruimschoots overschaduwen, toch nog even wat pluspunten dan.
De dialoog over scheppers met David was erg goed geschreven en D. was erg ad rem.
De vromgeving van het pak van witmans was prachtig vormgegeven evenals zijn ruimteschip ademden allen de typische Giger sfeer uit. Ook de tempel waaronder het schip zich in den beginne bevindt is volgens mij van zijn hand afkomstig en gebaseerd op een oud ontwerp voor de originele Alien of Dune film van Jodorowsky die er nooit gekomen.
Grotendeels van je minpunten is je eigen gevoel over dingen en blijkbaar is het ook niet duidelijk dat Ridley geen Alien prequel wilde maken, dus hou op met vergelijken met! Er zitten alleen verborgen hints in, that's it.
Alles Aliën films gezien. Maar niets komt 100% overeen met die films. Zowel de personages, de aliens of het verhaal. Het enige wat een directe link is is het bedrijf zoals Ridley dat al meerdere malen heeft aangekondigd in interviews. Dit is een losstaande film op zich.
Kijk je naar SW dan zie je duidelijke overeenkomsten met de prequels.
Ik vraag me af of jij het wel snapt. Ridley die ooit GTST heeft gekeken en daar elementen van heeft gebruikt op het gebied van drama? Hahaha wat een vergelijking.
maandag.
Weet iemand of die in IMAX 3D draait in Metropolis Antwerpen , want op de Progamatie staat alleen 3D op.
De ''verwijzingen'' irriteerde me niet echt, bracht meer een smile op m'n gezicht. En als het gewoon een prequel is dan mag je best verwijzen toch..
Het gaf me antwoorden over alien, en liet me met wat vragen achter, namelijk:
De ''verwijzingen'' irriteerde me niet echt, bracht meer een smile op m'n gezicht. En als het gewoon een prequel is dan mag je best verwijzen toch..
Het gaf me antwoorden over alien, en liet me met wat vragen achter, namelijk:

Nee, ander schip, andere maan die om dezelfde megaplaneet draait.
En uh, oscar voor beste locatie?
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren.
Deze deleated scene kan te maken hebben met de voortplanting van de alien in het orginele Alien, misschien was die alien een queen.
En uh, oscar voor beste locatie?
Dacht ik al ja. Dus we kunnen er vanuit gaan dat in Deel 2
ergens op die maan stranden en dan 1 van hun best wel eens de befaamde spacejockey kan zijn?En wat was dat begin inderdaad? Een

En nou ja, het zou best een leuke oscar kunnen zijn. XD
The first 40 minutes are solid. Then it all goes downhill from there. The dialogue has some pretty bad moments (probably to ensure stupid people understand the movie too), plot holes, bad editing, continuity problems, consistency problems (LV-223 is a planet, no it is a moon....[get the scientific part right, please!]), logical (do you leave your security tapes lying around for everyone to access?; why do you break quarantine protocols.. you are researchers!), and some really stupid moments (flute??), really in 2089/2093 we still have zippers??? and glasses? (Minority Report/Steve Spielberg did way better in this aspect of painting a coherent future context).
There is not a single intelligent and original idea (black goo idea = X-Files movie). Annoying 'Flotsam and Jetsam' moments... basically if you watch the trailers you get a better experience.
Probably the scariest moment would have been if someone took along a mock-up rubber facehugger and threw it into the audience. But then again... I left mine at home
From a time perspective, the events take place in two days since landing on the moon LV-223 (not LV-426/Alien) and the end... but Dr. Shaw's epilogue indicates 10 days have passed... This is really bad! :-(... They arrive December 22/23, 2093 and the final scene is January 1, 2094)
To indicate significant departure from the Alien franchise: The billionaire founder of Weyland Industries here is Peter Weyland (21st Century). The billionaire founder of Weyland/Yutani Industries in Alien (1979) is Charles Bishop Weyland (born 1979). If you go out for a fact finding mission you will discover more inconsistencies. Either the writers did not do enough investigatory work or simply fudged to please movie executives.
Ridley Scott is known for temper tantrums, he quotes himself as a perfectionist and attention to detail. But 'Prometheus'..... by no means ensures quality through Ridley Scott.
'Prometheus' is a mess.... The 3D and CGI eye candy do not compensate enough...
Reviewer (Kaj van Zoelen) is correct. I suggest you wait for the Director's Edition; wether that is released this year or ten years from now....
Damon Lindelof is one of the most annoying writers in Hollywood. It is sad that he is attached to the Star Trek sequel.
Ridley Scott was in his right mind when he said that he would never do Sci-Fi again... Probably best if you stuck to your word.... Attention to detail... no, sorry... best you retire mate...
If you think the sequel to Prometheus will link to the original 1979 Alien:http://collider.com/ridley-scott-damon-lindelof-michael-fassbender-prometheus-interview/153243/
Lindelof: "If we’re fortunate enough to do a sequel to Prometheus, it will tangentialize even further away from the original Alien."
(Sorry Abductor and PRIME)
The only flicker of quality is Theron and Fassbender (when they don't have cheesy lines)
This is a mere popcorn movie equal to the level of Michael Bay. It really stoops that low!
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren.
Ben je wel oud genoeg om er aleen heen te mogen?
En eh mijn film IQ (???) is best wel goed hoor.. Voor mij als Alien fan doet het juist een beetje pijn dat deze film gewoon niet zo goed is uitgewerkt en het doet de serie echt niet goed op deze manier..
Ik ga hem zeker nog een keer kijken op Blu Ray maar de film van het jaar is die voor mij echt niet geworden helaas...
Dit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren.
Kort samengevat: jij hebt gelijk en hebt de enige mening die telt, want wie het niet met jou eens is, heeft een te laag IQ. Vind ik maar flauw als uitgangspunt.
Om maar niet te zeggen tegenstrijdig, want mooi uitschrijven waarom je hem niet super vond (met opsomming van plus- en minpunten) komt imo toch iets intelligenter over dan andere mensen dom verklaren omdat ze een andere mening hebben.
Haha dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Maar ik vond het een toffe film, Alien heb ik 1x gezien dus ik had geen last van voorspelbaarheid of een overkill aan verwijzingen.
De sfeer was goed, opbouw was prima, Fassbender echt steengoed, en het was bovenal een erg vermakelijke film!
7,5/10
Grafisch gezien was 'ie prachtig en de 3D had zo nu en dan wel toevoeging, waarbij ik een wauw-gevoel kreeg.
Maar qua het verhaal vond ik het echt te mager. Zo'n film die ik al 100 keer heb gezien.

O ja, kan iemand mij dit uitleggen?

Toch teleurstellend. Een 6/10.
kan niet wachten tot ik de BluRay hiervan kan aanschaffen!
uh? wat hoor ik daar? Director's/Extended Cut? graag! Scotts films hebben vaak een langere versie
Grafisch gezien was 'ie prachtig en de 3D had zo nu en dan wel toevoeging, waarbij ik een wauw-gevoel kreeg.
Maar qua het verhaal vond ik het echt te mager. Zo'n film die ik al 100 keer heb gezien.

O ja, kan iemand mij dit uitleggen?

Toch teleurstellend. Een 6/10.
Je 2e spoiler
Acteer , beeld en geluid was echt subliem!
Dat zou gebleken zou hebben dat de mens een ongewenst resultaat/bijprodukt was van een van de eerste pogingen van de engineers om biologische wapens te maken.
En dat de Xenomorphs het uiteindelijke gewenste resultaat waren.
Dus dat wij niet meer zouden zijn dan mislukte xenomorphs of ongewenst bijprodukt.
of dat
. Verder weet Scott de spanning niet vast te houden, roept hij meer vragen op dan hij beantwoordt en wordt het verhaal rommelig gebracht. Dat laatste zou inderdaad kunnen liggen aan het snijden in de film maar dat is geen excuus.Daar staat tegenover dat de film er geweldig uitziet, ook in 3D, en dat er inderdaad een paar heel sterke scenes inzitten
. Het is ook nog steeds een betere sci-fi film dan het overgrote merendeel dat er uitkomt maar licht tegenvallend niettemin. Ik zit ook op 3 uit 5.Overigens is 2001 geniaal.
Ik weet niet onder welke steen deze kaj heeft geleefd,maar na mijn weten heeft Scott ook de films "Black Rain" en "Gladiator" gemaakt...Of waren dat flops geworden...??
En ook een beetje background info over de idee van de maker VOOR deze film zou op z`n plaats geweest zijn,Scott wilde met nieuwe elementen komen en niet gelijk keihard refereren naar "Alien",daarom begrepen de mensen die "Alien" niet hebben gekeken deze film ook,
Ik heb niets tegen deze persoon die deze recensie heeft geschreven, begrijp mij niet verkeerd,maar kom op he,je kan een film begrijpend kijken of niet,zo niet dan moet je er niet over schrijven en vergelijken met andere werk van de maker,
http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=3792
Lockout krijgt BTW een Unrated version
http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=3777
En uh, oscar voor beste locatie?
Who knowsDit enkel omdat ze een review van iemand hebben gelezen die sci fi en dus niet sifi zoals vaker word genoemd, niet begrijpt.
Deze film is misschien wel 1 van de beste die ooit gemaakt is.
Het behandelt de belangrijkste vraag ooit waar komen wij vandaan.
Mensen die in de film teleur gesteld zijn, hebben of geen geduld of hun IQ is te laag om de film te begrijpen.
Het is 100% een prequel van Alien, alleen word het volgende deel de film die eindigt waar deeltje 1 begint.
Ook weet zowat niemand dat alle vervolgen op Alien 1 niet van Ridly Scott zijn.
Dus wie weet komt er wel helemaal geen queen voor in het Alien universum.
Dit kwam pas voor in Aliens en die is van James Cameron.
Dus jullie moeten gewoon naar die film gaan en hem kijken, het is een super toffe film.
Misschien wel een top 10 beste films ooit.
Dus je moet je maar af vragen na het zien van de film, als je hem niet goed vond of je dan wel intelligent genoeg bent om de film te begrijpen om in te zien hoe briljant de film is.
Ik geef hem 5 sterren.
Ik ben ontzettend dom want ik vind m niet meer dan 3 sterren en dat is vooral te wijten aan het visuele spektakel, anders nog geen 2 sterren.
Ik ben nu alweer vergeten wat ik net schreef...was ik maar wat slimmer dan had ik m wel goed gevonden, ik ga weer terug naar school want dan vind ik m over 2 jaar wel 5 sterren.







![Dag 3 in Cannes [blog]](images/newscontent/1zm2wsfgrdu4_85.jpg)














![The Great Gatsby [recensie]](images/newscontent/iejnigz84ygh_85.jpg)

