Fast & Furious 6 [recensie]
Meer van hetzelfde, maar daardoor niet minder onderhoudend.

The Amazing Spider-Man

Geplaatst door Bart Snoek op 27-06-2012 21:08 - Bron: FilmTotaal

Regie: Marc Webb | Cast: Andrew Garfield (Peter Parker / Spider-Man), Emma Stone (Gwen Stacy), Martin Sheen (Ben Parker), Rhys Ifans (Dr. Curt Connors), Denis Leary (George Stacy), Campbell Scott (Richard Parker), Irrfan Khan (Rajit Ratha), Sally Field (May Parker), e.a. | Speelduur: 135 minuten | Jaar: 2012

Met het succes van Spider-Man zette Sam Raimi in 2002 het superheldengenre na bescheidenere hits als Blade en X-Men definitief op de kaart. Het vervolg is één van die zeldzame films die niet alleen beter is dan zijn voorganger, maar ook wordt beschouwd als één van de beste films in zijn genre. Met het derde deel leek de koek echter op. Hoewel financieel uitermate succesvol, was Spider-Man 3 voor veel fans toch een teleurstelling. Na een meningsverschil tussen Raimi en filmstudio Sony werd het werk aan een vierde deel vroeg in de productie gestaakt en besloot Sony de serie te herstarten. Met een nieuwe cast, maar vooral een nieuwe visie, slingert de nieuwe Spider-Man deze week de bioscopen in. Kan hij zijn titel ‘amazing’ waarmaken?

Aan het hoofd van de nieuwe visie staat regisseur Marc Webb, bekend van zijn debuutfilm (500) Days of Summer. Webbs stijl is minder cartoonesk dan die van Raimi. Zijn Spider-Man is donkerder van toon en een stuk realistischer en serieuzer. Hij richt zich vooral op de personages en zet Peter Parker in de eerste plaats neer als schoolgaande tiener, in plaats van superheld, en besteedt veel tijd aan het introduceren van zijn leven thuis en op school.

Andrew Garfield zet als Peter Parker een sterke rol neer. Hij straalt een stille kracht uit als tiener die met het verkrijgen van superkrachten zowel zichzelf als zijn verantwoordelijkheden leert kennen. Garfield is op zijn best in de scènes waarin Peter zijn krachten ontdekt en verkent, en vooral als na de moord op zijn oom zijn donkere kant naar boven komt. Daarnaast weet hij goed de lol van het zijn van een superheld over te brengen. Zijn Spider-Man is zelfverzekerd en kan het vaak niet laten zijn tegenstanders te plagen. De scène waarin Peter voor het eerst uit slingeren gaat, is een mooi euforisch moment. Ook de bijrollen zijn prima ingevuld. Garfield heeft vooral een leuke wisselwerking met Stone, maar ook met Sheen en Field, in de rollen van zijn oom en tante. Webb neemt de tijd om de relaties tussen deze personages te verkennen en te ontwikkelen. Hij weet het drama af te wisselen met humor, zonder dat één daarvan de overhand krijgt. Zijn hand is duidelijk zichtbaar in de scènes tussen Peter en Gwen, en met name wanneer Peter haar stuntelig, maar tegelijkertijd aandoenlijk en grappig, probeert uit te vragen.

De actiescènes zien er gelikt uit en zijn overzichtelijk gechoreografeerd, duidelijk gefilmd en vlot gemonteerd. Een originele vondst is het filmen vanuit Spider-Mans oogpunt terwijl hij over muren kruipt en tussen gebouwen doorzwaait. De special effects overtuigen en de dienstdoende vijand The Lizard, ziet er realistisch uit en zorgt voor een paar stevige confrontaties. Dat realisme wordt nog eens versterkt door het feit dat Peter ook echt gewond raakt tijdens de gevechten en vaak onder de blauwe plekken, of erger, thuiskomt. De actie knalt nog eens extra van het scherm door de mooie 3D-effecten, vooral goed zichtbaar wanneer Spider-Man door de straten van New York slingert. Ook de humor ontbreekt in de actiescènes niet. Spider-Man heeft altijd wel een overmoedige, zij het soms wat oubollige oneliner achter de hand en ook Stan Lee heeft in zijn gebruikelijke cameo de lachers op zijn hand.

Ook al heeft de film zijn eigen stijl en doen de acteurs hun voorgangers vergeten, het grootste minpunt aan The Amazing Spider-Man is toch het feit dat het een herstart van een populaire filmserie is. De schrijvers hebben het bekende herkomstverhaal slim verrijkt met elementen uit een andere stripcontinuïteit, maar dat kan niet voorkomen dat bepaalde plotelementen alsnog afgewerkt moeten worden. Dat maakt het verhaal op een aantal punten erg voorspelbaar. Met The Incredible Hulk, de herstart die relatief kort volgde op Ang Lees Hulkverfilming, loste Marvel dit slim op door de herkomst van de groene superheld samen te vatten in de openingssequentie en daarna een nieuw verhaal te vertellen. Het aangepaste herkomstverhaal in The Amazing Spider-Man lijkt echter onderdeel te zijn van een groter plan voor de filmserie, waarnaar verwezen wordt in een scène tijdens de aftiteling. Dat is een goed idee, want ook al is deze Spider-Man zeker niet slecht, het vervolg moet toch echt iets origineler zijn, wil hij echt ‘amazing’, of zelfs ‘spectacular’, zijn.

Bekijk de The Amazing Spider-Man trailer (meer filmtrailers)

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties op dit artikel (63)

27-06-2012 21:20
Net geweest in imax heerlijk!
Het verhaal lijkt een beetje op 1 op sommige stukken!
Maar dat mag de pret niet drukken!
De aktie ziet er super strak uit dat web slingeren enzo heerlijk!
Ga zaterdag nog een keer en ik heb er zin in! Laat deel 2 maar komen hopelijk net venom!
Daag tobey
27-06-2012 21:21
Mooi positief! Dit ga ik ervaren in glorieus IMAX3D, Spidey is gewoon geboren om in 3D te aanschouwen Heb er zin in!
27-06-2012 21:34
Ik ga die kijken op Imax #D! ja, jonge!!
27-06-2012 21:37
Dat van The Incredible Hulk was ik vergeten ja, dat hadden ze ook netjes afgehandeld in de opening credits. Maar de muziek hielp ook veel bij dat stuk
Maar als ze dat weer voor deze film gebruikte zou dat wat onorigineler zijn hè
27-06-2012 21:40
Off-topic: Kan iemand de voor/nadelen van IMAX opnoemen. Ik heb geen IMAX bij mij in de buurt maar het lijkt me wel een leuke ervaring.
27-06-2012 21:41
Leuke recensie en verwacht wel betere film dan de andere 3 Spider-Man films.
Er staat dat Spider-Man 2 beter is dan 1(en dat klopt ook) en dat zelden gebeurd maar in Superhelden-genre vind ik juist best veel.
Batman Returns beter dan Batman
The Dark Knight beter dan Batman Begins
X-Men 2 beter dan X-Men 1
Spider-Man 2 beter dan Spider-Man 1
Blade 2 beter dan Blade 1.
Gebeurd best vaak maar das mijn mening.

Leuk om te zien dat de wisselwerking met Stone leuk is want in die andere films was die Mary-Jane maar vaag figuur.
27-06-2012 21:45
Niets gelezen, behalve het aantal sterren Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de film zelf morgen!
27-06-2012 21:46
B0ris schreef:
Off-topic: Kan iemand de voor/nadelen van IMAX opnoemen. Ik heb geen IMAX bij mij in de buurt maar het lijkt me wel een leuke ervaring.


Een IMAX-scherm is groter en gebogen, zodat het beeld echt je gezichtsveld vult. Een IMAX-scherm is meestal ongeveer 5 verdiepingen hoog! Groter scherm en hogere resolutie bij IMAX.

Digitale 3D is op een normaal formaat bioscoopscherm. Beide hebben 3D-beeld, maar het IMAX beeld geeft een meer intense ervaring.

Nadeel: IMAX is duurder
27-06-2012 22:21
Deze ga ik vrijdag zeker zien!

Heb er ongelooflijk veel zin in!
27-06-2012 22:25
Frietgezicht schreef:
Een IMAX-scherm is groter en gebogen, zodat het beeld echt je gezichtsveld vult. Een IMAX-scherm is meestal ongeveer 5 verdiepingen hoog! Groter scherm en hogere resolutie bij IMAX.

Digitale 3D is op een normaal formaat bioscoopscherm. Beide hebben 3D-beeld, maar het IMAX beeld geeft een meer intense ervaring.

Nadeel: IMAX is duurder


Vergeet het geluid niet. Wat zal The Dark Knight Rises heerlijk in IMAX klinken!!

On topic; ga morgen naar Spinnenmans. Ben benieuwd; de meeste recensies zijn vrij positief.
27-06-2012 22:42
Geen zin weer die hele ontstaansgeschiedenis in de bios te zien.
27-06-2012 22:42
Geen zin weer die hele ontstaansgeschiedenis in de bios te zien.
27-06-2012 22:49
Frietgezicht schreef:
Leuke recensie en verwacht wel betere film dan de andere 3 Spider-Man films.
Er staat dat Spider-Man 2 beter is dan 1(en dat klopt ook) en dat zelden gebeurd maar in Superhelden-genre vind ik juist best veel.
Batman Returns beter dan Batman
The Dark Knight beter dan Batman Begins
X-Men 2 beter dan X-Men 1
Spider-Man 2 beter dan Spider-Man 1
Blade 2 beter dan Blade 1.
Gebeurd best vaak maar das mijn mening.

Leuk om te zien dat de wisselwerking met Stone leuk is want in die andere films was die Mary-Jane maar vaag figuur.

Ik vind Blade II echt niet beter dan één. De rest klopt enigszins wel .
27-06-2012 22:54
Steve-O schreef:
Ik vind Blade II echt niet beter dan één. De rest klopt enigszins wel .


Dan ben je één van de weinige ben ik bang. Veel Guillermo del Toro worshippers out there

Vind deel II ook beter, maar de vampieren vielen een beetje tegen. Ze waren nieuw en verzonnen en had liever de normale gehad. Ik weet niet wat uw probleem met de film precies was?
27-06-2012 23:01
Geweldige film. Het heeft bij mij de eerste film helemaal doen vergeten. Ik vond deze veel leuker, het verhaal veel beter... en het houdt zich aan de comics.
27-06-2012 23:18
Angelater schreef:
Dan ben je één van de weinige ben ik bang. Veel Guillermo del Toro worshippers out there

Vind deel II ook beter, maar de vampieren vielen een beetje tegen. Ze waren nieuw en verzonnen en had liever de normale gehad. Ik weet niet wat uw probleem met de film precies was?
Deel 1 is meer een actiefilm en deel 2 is meer een horrorfilm(Del Toro .)Ligt er maar net aan welk genre je leuker vind.

On Topic: Verwachtte er niet veel van, maar ga hem dit weekend nu zeker zien!
27-06-2012 23:28
Heel wat films komen eerder uit bij jullie. Zoals Snow White and thé Huntsman, nu spiderman en straks The Dark Knight Rises een week later? Pfff
28-06-2012 02:49
Ook in de bioscoop gekeken, en het is zeker een aanrader. Ik was vooral blij dat Marc Webb een sprankeltje van zijn vorige film ''500 Days of Summer'' hierheen bracht door Garfield en Stone een waardige chemie te geven.

De actie scènes zijn uitstekend, al gaat het daar bij deze film vooral nog niet eens om. De 3D is helaas zoals gewoonlijk nutteloos, en werd ook iets te weinig gedaan met het one person perspectief.

Maar voor de rest ben ik erg tevreden. Ook leuk dat ze de clichès van de middelbare school films snel afhandelen, en dat we eventueel Flash als een personage kunnen gaan zien in toekomstige superhelden films.

8/10
28-06-2012 02:51
Ik heb tijdens Prometheus de reclame hiervan in 3D gezien en ik weet niet of dat veel in de film zit maar ik werd nogal misselijk van dat first person gedeelte in de trailer. Ik weet ook nog niet of ik deze in de bios ga bekijken,hij lijkt me inderdaad nogal voorspelbaar en om nou weer die hele ontstaan geschiedenis te gaan bekijken... Schaf hem wel aan als die op dvd verschijnt,en ga voor een eventueel vervolg die waarschijnlijk ook wel in 3D komt naar de bios.
28-06-2012 07:17
jaime91 schreef:
Ik heb tijdens Prometheus de reclame hiervan in 3D gezien en ik weet niet of dat veel in de film zit maar ik werd nogal misselijk van dat first person gedeelte in de trailer. Ik weet ook nog niet of ik deze in de bios ga bekijken,hij lijkt me inderdaad nogal voorspelbaar en om nou weer die hele ontstaan geschiedenis te gaan bekijken... Schaf hem wel aan als die op dvd verschijnt,en ga voor een eventueel vervolg die waarschijnlijk ook wel in 3D komt naar de bios.


2 scènes maar, dat vond ik dus het enige negatieve ervan.
28-06-2012 08:05
ga niet in de bios opnieuw de hele ontstaanswijze van spidey weer bekijken,ze bekijken 't maar.
als 't nou net zo anders als in BB gedaan zou zijn dan zou ik de film nog een kans geven.
maar dit wordt slappe hap.
28-06-2012 09:13
Leuk dat die 4 sterren krijgt , ik ga er morgen naar toe heb er zin in
28-06-2012 09:21
Hoe kunnen zijn schoenen eigenlijk aan het plafond blijven haken op die foto bij de recensie?
28-06-2012 10:05
Aston schreef:
Hoe kunnen zijn schoenen eigenlijk aan het plafond blijven haken op die foto bij de recensie?

Volgens mij is het voornamelijk kracht in zijn handen. Dit blijkt ook wel uit

Tenminste, zo zou ik het verklaren. Zou ook makkelijk een goof kunnen zijn. ^^

OT: Gisteravond gezien en was behoorlijk tevreden over deze reboot. Vond het allemaal een stuk interessanter dan het 'eerste deel' van de vorige reeks. De emotionele momenten raakte me dan ook echt, terwijl emo-Peter Parker uit de vorige reeks meer lachwekkend was.

Nog een vraag aan de mensen die 'm gezien hebben:


PLUS:



Een 7.
28-06-2012 10:07
Banned schreef:
Heel wat films komen eerder uit bij jullie. Zoals Snow White and thé Huntsman, nu spiderman en straks The Dark Knight Rises een week later? Pfff


Avengers en Battleship ook al
28-06-2012 10:13
Banned schreef:
Heel wat films komen eerder uit bij jullie. Zoals Snow White and thé Huntsman, nu spiderman en straks The Dark Knight Rises een week later? Pfff

Ik zou zeggen, kom gezellig hier wonen. Naast de IMAX. Niet de meest gezellige wijken volgens mij maar toch.
28-06-2012 10:19
Gister imax 3d gezien. Geweldige film!!! Zat genoeg spanning in! En genoeg open vragen voor deeltje 2
28-06-2012 10:29
SunChaser schreef:
Avengers en Battleship ook al


Avengers niet en Battleship was in België zelfs een week eerder te zien.
28-06-2012 12:56
Ereptile schreef:
Niets gelezen, behalve het aantal sterren Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de film !
Same here, ik ga zaterdag
28-06-2012 13:00
B0ris schreef:
Off-topic: Kan iemand de voor/nadelen van IMAX opnoemen. Ik heb geen IMAX bij mij in de buurt maar het lijkt me wel een leuke ervaring.
Zoals Frietgezicht en B@chelor al zeggen, het scherm veel groter en geluid is veel harder! Het geluid dondert echt door de zaal door de mega grote speakers, die je normaal bij muziek concerten ziet, zodat je stoel ehet uittrilt.
Het is echt een ervaring die je iig 1x meegemaakt moet hebben en zijn de hogere kosten echt wel waard.

Ikzelf woon in noord-oosten van het land, dus ik vind het te ver en te duur om voor elke blockbuster naar Imax te gaan.
28-06-2012 13:03
Frietgezicht schreef:
Een IMAX-scherm is groter en gebogen
Normale nieuw(ere) bioscopen hebben ook gebogen schermen. Ik ga al jaren naar Utopolis (Emmen, sinds 2005) en die hebben ook gebogen schermen.
28-06-2012 13:17
The Amazing Spider-Man


Dit is een nieuwe start voor een Spider-Man film. Wat ik hiermee bedoel is, het is een nieuw verhaal voor Peter Parker. De vorige films van Spider-Man werden geregisseerd door,
Sam Raimi. En Tobey Maguire speelde Spider-Man. Dat team maakte hele leuke actie films met Spider-Man. Er zat humor in, goede actie en een leuk verhaal.


De film is erg mooi gemaakt, en de actie is soms best spectaculair. Het verhaal gaat over Peter die om moet gaan met zijn nieuwe krachten, maar hij heeft het al snel door hoe het allemaal werkt. Hij gebruikt eerst zijn krachten om de moordenaar van zijn oom op te zoeken, maar dan merkt hij dat hij beter zijn krachten kan gebruiken voor de misdaad. Om mensen op te pakken en mensen te redden. Ondertussen ontdekt hij ook een geheim van zijn ouders. Hij ziet dat een Dr. Curt Connor met zijn vader aan een geheim project heeft gewerkt. Nu wilt Peter zelf weten wie die doctor is en waar ze aan hadden gewerkt.
Doctor Curt Connor speelt de slechterik in de film. Hij wil een medicijn maken waardoor elk mens het zelfde is. Dat niemand ziek meer kan worden en dat mensen een goed leven hebben op aarde. Maar als hij de test opzich zelf probeert gaat het helemaal mis. Hij veranderd in een grote hagedis. Nu is de vraag of Spider-Man wel tegen zijn grote vriend kan vechten.


De film lijkt meer op de strips en tv series.
Peter Parker zelf is stoerder, kan met meisjes omgaan. En vind zich zelf erg grappig.
Spider-Man zelf is ook anders. Hij heeft sneller door wat hij allemaal kan, en waar hij het voor kan gebruiken. Dat vond erg zonde in de film. Peter zelf is ook helemaal geen nerd meer, dat vond ik zo jammer. Het mooie aan de andere films waren is dat Peter nog steeds onhandig en een beetje een nerd is. Al is hij Spider-Man hij maakte soms nog steeds van die onhandige fouten. En dat maakte het soms zo leuk. Hier weet Spider-Man sneller wat hij doet of kan van zichzelf. Wat ook minder is dat je heel weinig in de film ziet, hoe hij zijn eigen Spiderweb maakt. Hij had wat technologie gekocht en paar testjes geprobeerd. En toen had was het klaar. Het is 1 van de belangrijkste gadgets van Spider-Man.
Zonde van de film.

Zelf maakt Marc Webb wel een goede actie film. De actie in de film is wel mooi gemaakt.
De 3D in de film is ook goed gebruikt in de film, je ziet het soms echt. De actie gaat soms te snel, vond ik zelf. Maar het is wel allemaal mooi gemaakt.
Andrew Garfield die Spider-Man speelt vond ik zelf niet de perfecte acteur voor de film.
Zelf vind ik het een erg goede acteur maar hij is veel te stoer voor de film.
Helaas vond ik daardoor de film een stuk minder.

De film is wel goed, maar hij is een stuk minder omdat Peter zelf veel te stoer is. De actie maakt de film dan nog goed, maar hij kon beter als Peter zelf moest ontdekken wie hij was en wat hij allemaal kan.

3 sterren
28-06-2012 15:53
@ bovenstaand: Holy shit dude, gebruik die spoilertags anders even of zo. Plus het feit dat er dingen in staan die totaal niet kloppen.

Bijvoorbeeld: Hij is stoerder en kan met meisjes omgaan?
28-06-2012 16:24
benjamin schreef:
Avengers niet en Battleship was in België zelfs een week eerder te zien.


Oh je hebt t over Belgie, ik had t over de USA
28-06-2012 16:46
Ben net geweest en ben het niet helamaal eens met de 4 sterren recensie. De 3D voegt ook hier weer weinig toe aan de film, net als bij Prometheus. Dat er vrij veel tijd wordt genomen voordat Spidey in beeld komt is verfrissend en Garfield is prima als Peter Parker.
Wat mij voornamelijk stoort, als jarenlange comiclezer, is hoe er van het originele verhaal wordt afgeweken. Ik zal verder niet in details treden behalve deze dan .
De CGI Lizard vond ik erg teleurstellend en afgeraffeld. Stan Lee's cameo is hilarisch En Emma Stone een fijne Gwen Stacy.
Kortom, leuke film, maar had stukken beter gekund. Oh, en niet weglopen als de aftiteling begint....
28-06-2012 16:46
Net de film gezien. En ik ben het wel eens met deze recentie van FT. Het is een realistischere toon, en inderdaad iets duisterder.
Ik heb ook het gevoel dat de 2e film deze wel makkelijk zal overtreffen.

Dankzij de 90's cartoon en de eerste Spider-Man film ben ik fan geworden van Spidey, en het was ook tof om hem weer op het grote scherm te zien En vooral ook in actie. En de humor bij Spidey ligt ook goed.

Ook vond ik The Lizard gaaf, ondanks dat hij geen snuit of wat dan ook had. Al dat deed er niet toen toen Curt in The Lizard veranderde.


Eerlijk is eerlijk, de film heeft ook z'n kleine minpunten, maar het totaal plaatje is gewoon een superfilm

Voor het vervolg hoop ik wel dat we iets meer van Spider-Man in actie gaan zien.
28-06-2012 20:16
Decepticon schreef:
Ikzelf woon in noord-oosten van het land, dus ik vind het te ver en te duur om voor elke blockbuster naar Imax te gaan.


Haha ik ken het probleem voor elke Imax film een pokke eind reizen. Dan moet de film heel speciaal zijn. Voor The Dark Knight ben ik destijds naar Imax gegaan en dat was echt de moeite waard. Voor The Dark Knight Rises ben ik er ook wel toe bereid. Maar het is idd erg duur. Imax is de extra prijs wel waard maar de benzine erheen en die extreem dure parkeerplek niet
28-06-2012 21:45
huyg schreef:

Wat mij voornamelijk stoort, als jarenlange comiclezer, is hoe er van het originele verhaal wordt afgeweken. Ik zal verder niet in details treden behalve deze dan


is in de comic ook zo, al is het daar op een iets andere manier.
28-06-2012 23:04
Net terug van de film. Ik vind de film best verfrissend, met name door Garfield en Stone. De chemie tussen deze 2 is goed te voelen. De Lizard is naar mijn mening een beetje "under-used". Er had meer ingezeten, denk ik. Actie was okay, maar werd nooit echt amazing. CGI was in orde; ook die van de Lizard. Een dikke 7 en kijk uit naar een deeltje 2.
29-06-2012 11:26
Remco schreef:
Haha ik ken het probleem voor elke Imax film een pokke eind reizen. Dan moet de film heel speciaal zijn. Voor The Dark Knight ben ik destijds naar Imax gegaan en dat was echt de moeite waard. Voor The Dark Knight Rises ben ik er ook wel toe bereid. Maar het is idd erg duur. Imax is de extra prijs wel waard maar de benzine erheen en die extreem dure parkeerplek niet
Ja idd, duur parkeren. Er staat op de site van Pathe Arena volgens mij wel dat je verderop gratis kunt parkeren, maar dan moet je volgens mij een klere eind lopen. Ik heb sowieso geen zin om zo lang in de auto te zitten.
Dus voor TDKR ga ik mooi naar mijn vertrouwde Utopolis.

Ik ben voor TF Dark o/t Moon naar Imax geweest. Ik heb de kaartjes online gekocht en betaald en mijn maat heeft gereden en ik heb hem wat benzinegeld gedaan. Maar idd wel een lekker duur avondje. Voordeel is dat je met online kaartjes kopen de plekken voor het uikiezen hebt
29-06-2012 16:12
Voor de liefhebbers die achter de schermen van Spidy willen zien, hierbij de link

http://www.youtube.com/watch?v=C5qLuQVSe8k (ik kan geen Youtube code gebruiken !!! RAAR :s)


BTW, voor mensen die het misschien niet weten geef ik een tip:
Als je naar Pathe Arena gaat kan je voor 5 euro je parkeerkaartje inruilen in de bios, echter mag je je auto niet langer dan 3 of 4 uurtjes parkeren. Als je over deze tijd heen gaat moet je alsnog bij het parkeerautomaat extra betalen voor de overschreden tijd. Dus naar mijn mening ben je goedkoper uit !!!
29-06-2012 17:29
Decepticon schreef:
Ja idd, duur parkeren. Er staat op de site van Pathe Arena volgens mij wel dat je verderop gratis kunt parkeren, maar dan moet je volgens mij een klere eind lopen. Ik heb sowieso geen zin om zo lang in de auto te zitten.
Dus voor TDKR ga ik mooi naar mijn vertrouwde Utopolis.

Ik ben voor TF Dark o/t Moon naar Imax geweest. Ik heb de kaartjes online gekocht en betaald en mijn maat heeft gereden en ik heb hem wat benzinegeld gedaan. Maar idd wel een lekker duur avondje. Voordeel is dat je met online kaartjes kopen de plekken voor het uikiezen hebt


Het wordt tijd voor een Imax in het Noorden of in ieder geval een goede Pathe want die in Groningen is niet heel geweldig vind ik. Ik heb een keer geregeld dat ik aan kon geven alleen op bios bezoek te zijn voor de pathe ofzo en toen was het 5 euro voor het parkeren zonder tijdslimiet. Die plekken reserveren is wel de moeite waard. Ik vind de Imax in Rotterdam eigenlijk beter. Die in Amsterdam is meer hoog maar verder niet direct indrukwekkend.
Ik ken gewone bioscoopzalen die veel groter ogen.
30-06-2012 09:34
wallace schreef:
The Amazing Spider-Man


Dit is een nieuwe start voor een Spider-Man film. Wat ik hiermee bedoel is, het is een nieuw verhaal voor Peter Parker. De vorige films van Spider-Man werden geregisseerd door,
Sam Raimi. En Tobey Maguire speelde Spider-Man. Dat team maakte hele leuke actie films met Spider-Man. Er zat humor in, goede actie en een leuk verhaal.


De film is erg mooi gemaakt, en de actie is soms best spectaculair. Het verhaal gaat over Peter die om moet gaan met zijn nieuwe krachten, maar hij heeft het al snel door hoe het allemaal werkt. Hij gebruikt eerst zijn krachten om de moordenaar van zijn oom op te zoeken, maar dan merkt hij dat hij beter zijn krachten kan gebruiken voor de misdaad. Om mensen op te pakken en mensen te redden. Ondertussen ontdekt hij ook een geheim van zijn ouders. Hij ziet dat een Dr. Curt Connor met zijn vader aan een geheim project heeft gewerkt. Nu wilt Peter zelf weten wie die doctor is en waar ze aan hadden gewerkt.
Doctor Curt Connor speelt de slechterik in de film. Hij wil een medicijn maken waardoor elk mens het zelfde is. Dat niemand ziek meer kan worden en dat mensen een goed leven hebben op aarde. Maar als hij de test opzich zelf probeert gaat het helemaal mis. Hij veranderd in een grote hagedis. Nu is de vraag of Spider-Man wel tegen zijn grote vriend kan vechten.


De film lijkt meer op de strips en tv series.
Peter Parker zelf is stoerder, kan met meisjes omgaan. En vind zich zelf erg grappig.
Spider-Man zelf is ook anders. Hij heeft sneller door wat hij allemaal kan, en waar hij het voor kan gebruiken. Dat vond erg zonde in de film. Peter zelf is ook helemaal geen nerd meer, dat vond ik zo jammer. Het mooie aan de andere films waren is dat Peter nog steeds onhandig en een beetje een nerd is. Al is hij Spider-Man hij maakte soms nog steeds van die onhandige fouten. En dat maakte het soms zo leuk. Hier weet Spider-Man sneller wat hij doet of kan van zichzelf. Wat ook minder is dat je heel weinig in de film ziet, hoe hij zijn eigen Spiderweb maakt. Hij had wat technologie gekocht en paar testjes geprobeerd. En toen had was het klaar. Het is 1 van de belangrijkste gadgets van Spider-Man.
Zonde van de film.

Zelf maakt Marc Webb wel een goede actie film. De actie in de film is wel mooi gemaakt.
De 3D in de film is ook goed gebruikt in de film, je ziet het soms echt. De actie gaat soms te snel, vond ik zelf. Maar het is wel allemaal mooi gemaakt.
Andrew Garfield die Spider-Man speelt vond ik zelf niet de perfecte acteur voor de film.
Zelf vind ik het een erg goede acteur maar hij is veel te stoer voor de film.
Helaas vond ik daardoor de film een stuk minder.

De film is wel goed, maar hij is een stuk minder omdat Peter zelf veel te stoer is. De actie maakt de film dan nog goed, maar hij kon beter als Peter zelf moest ontdekken wie hij was en wat hij allemaal kan.

3 sterren
Dus, je vindt de film goed, maar geeft hem 3 sterren? Dat slaat nergens op
30-06-2012 11:39
Ik heb van deze film net zo genoten als met het eerste deel van Spiderman met Tobey in de hoofdrol.

Wat ik wel een verademing vond van dit deel was dat de wisselwerking tussen Adrew Garfield en Emma Stone veel beter was dan die van Tobey Maguire en Kirsten Dunst. Gevoelsmatig klopte het veel beter (al is in het echt Stone het liefje van Garfield).

Zelf vind ik de 2 films niet met elkaar te vergelijken. Ze hebben allebei hun charme.

Wat ik wel jammer vond was dat de CGI-lizard was minder eruit zag. Het stoorde me als het skipak van Green Goblin in het andere deel. De korte snuit van lizard vond ik niet storend.

Ik kijk enorm uit naar een tweede deel dus hopelijk wordt dit deel een slaand succes!
30-06-2012 16:02
Moviemagic schreef:

Wat ik wel een verademing vond van dit deel was dat de wisselwerking tussen Adrew Garfield en Emma Stone veel beter was dan die van Tobey Maguire en Kirsten Dunst. Gevoelsmatig klopte het veel beter (al is in het echt Stone het liefje van Garfield).

Tobey en Kirsten zijn in het echt ook eventjes een stelletje geweest
30-06-2012 22:12
Deze film vond ik echt te gek! Was van te voren een beetje sceptisch en moest de 1e 30 sec even wennen aan Spiderman - was nl bang dat het net zo'n watje zou zijn als in die vorige films - maar dat viel 100% mee! En hij werd alleen maar leuker! Afijn, ik heb eigenlijk altijd kritiek op films (en geef me eens ongelijk) maar deze krijgt het officialy 100% goed-goed keurmerkkwaliteitsstempel van Major M himselve! Dus gaat dat zien!!! Mischien ga ik hem vanavond zelf nog wel eens zien ha!
02-07-2012 14:47
De films was totaal niet wat ik had verwacht, maar vind hem wel beter.

De humor van Spider-Man die ik in de comics altijd las, en in TAS (The Animated Series) zag was duidelijk sterk aanwezig. Spider-Man is Spider-Man in de film.

Hoewel er wel een aantal stomme fouten in de film zaten was er maar 1 ding dat me zwaar irriteerde.

03-07-2012 00:34
bigmichiel schreef:
De films was totaal niet wat ik had verwacht, maar vind hem wel beter.

De humor van Spider-Man die ik in de comics altijd las, en in TAS (The Animated Series) zag was duidelijk sterk aanwezig. Spider-Man is Spider-Man in de film.

Hoewel er wel een aantal stomme fouten in de film zaten was er maar 1 ding dat me zwaar irriteerde.



ik ben het grotendeels met je mee eens, vooral wat je in je spoiler tag hebt gezet vond ik ook raar, maar aan ene kant wel begrijpelijk... maar datie het zover liet komen dat de politie zijn masker af deed... vond ik jammer. Het feit dat die scene moest gebeuren voor slot fight met gwen's dad erbij.. snap ik wel maar ene kant tog jammer, denk dat jij gevoel ook had toch? Daarnaast wat mij opviel en jammer vond, was dat spiderman vaak alleen arrogant was wann hij zijn pak aan heeft, maar wann hij peter parker is... isie vaak nog steeds die nerdie.. maar in film was hij als peter parker ook gelijk die arrogante mannetje, en nadat hij zijn krachten krijgt vinden chicks hem leuk enzo? :S .. plus hij draagt nog steeds die bril.. nadat hij zijn krachten heeft :S
03-07-2012 13:49
ghossler schreef:
ik ben het grotendeels met je mee eens, vooral wat je in je spoiler tag hebt gezet vond ik ook raar, maar aan ene kant wel begrijpelijk... maar datie het zover liet komen dat de politie zijn masker af deed... vond ik jammer. Het feit dat die scene moest gebeuren voor slot fight met gwen's dad erbij.. snap ik wel maar ene kant tog jammer, denk dat jij gevoel ook had toch? Daarnaast wat mij opviel en jammer vond, was dat spiderman vaak alleen arrogant was wann hij zijn pak aan heeft, maar wann hij peter parker is... isie vaak nog steeds die nerdie.. maar in film was hij als peter parker ook gelijk die arrogante mannetje, en nadat hij zijn krachten krijgt vinden chicks hem leuk enzo? :S .. plus hij draagt nog steeds die bril.. nadat hij zijn krachten heeft :S


Spinnen hebben ook niet hele goede ogen..
03-07-2012 19:02
major malfunction schreef:
Afijn, ik heb eigenlijk altijd kritiek op films (en geef me eens ongelijk) maar deze krijgt het officialy 100% goed-goed keurmerkkwaliteitsstempel van Major M himselve! Dus gaat dat zien!!!


Van Major M himself? Pak je Spider-Man poppetjes erbij en ga spelen,creeer een fantasie-wereld waar Major M een echte boss is en zijn mening enige indruk maakt!
04-07-2012 08:23
ghossler schreef:
ik ben het grotendeels met je mee eens, vooral wat je in je spoiler tag hebt gezet vond ik ook raar, maar aan ene kant wel begrijpelijk... maar datie het zover liet komen dat de politie zijn masker af deed... vond ik jammer. Het feit dat die scene moest gebeuren voor slot fight met gwen's dad erbij.. snap ik wel maar ene kant tog jammer, denk dat jij gevoel ook had toch? Daarnaast wat mij opviel en jammer vond, was dat spiderman vaak alleen arrogant was wann hij zijn pak aan heeft, maar wann hij peter parker is... isie vaak nog steeds die nerdie.. maar in film was hij als peter parker ook gelijk die arrogante mannetje, en nadat hij zijn krachten krijgt vinden chicks hem leuk enzo? :S .. plus hij draagt nog steeds die bril.. nadat hij zijn krachten heeft :S

Dat van die bril kan zijn manier van 'undercover' zijn. Het valt best op als iemand altijd een bril heeft en dan ineens uit het niets perfect weer kan zien.

Overigens, ik zit nu de animated Ultimate Spider-Man te kijken. Best vermakelijk en haakt in op het Spider-Man bij SHIELD verhaal. Aanrader.
Vooral de manier van animeren en de humor scoren aardig.
06-07-2012 11:15
Frietgezicht schreef:
Van Major M himself? Pak je Spider-Man poppetjes erbij en ga spelen,creeer een fantasie-wereld waar Major M een echte boss is en zijn mening enige indruk maakt!


Zorg jij nu maar dat je eerst je LBO diploma haalt ipv de hele dag met je bleke smoeltje achter de computerruit hangen en van die domme en inhoudsloze berichten plaatsen waaraan iedereen kan zien dat jou iq bij benadering vergelijkbaar is met dat van een zoetwatergarnaal
07-07-2012 12:49
PKP schreef:
Dat van die bril kan zijn manier van 'undercover' zijn. Het valt best op als iemand altijd een bril heeft en dan ineens uit het niets perfect weer kan zien.

Overigens, ik zit nu de animated Ultimate Spider-Man te kijken. Best vermakelijk en haakt in op het Spider-Man bij SHIELD verhaal. Aanrader.
Vooral de manier van animeren en de humor scoren aardig.


hmm.. dat kan, maar volgens mij in de animated series... droeg ie geen bril meer nadat hij zijn krachten kreeg? En undercover of niet, in de film zag je dat hij al lenzen droeg... dus betekent voordat hij die bril droeg van zijn vader, had hij lenzen? Nog meer reden dus om die bril weg te doen in TAS vind ik.

Zelf ben ik van de animated series spiderman.. en niet zo zeer ultimate, marja..

Liptonpome schreef:
Spinnen hebben ook niet hele goede ogen..


Daar ging het niet om .. gaat erom dat die radioactive spider, al zijn senses moest verbeteren. Dus strenght, speed en ook view etc. Wat ik ook wel jammer vond was dat zijn spider sense... aleen in het begin een beetje zichtbaar was.. maar later in de film niet echt meer zou wel vet zijn als dit in deel 2 veranderd. Vond de spider sense in the animated series altijd wel leuk dit was ook iets dat ik miste bij die trilogy van raimi
08-07-2012 14:38
ghossler schreef:
ik ben het grotendeels met je mee eens, vooral wat je in je spoiler tag hebt gezet vond ik ook raar, maar aan ene kant wel begrijpelijk... maar datie het zover liet komen dat de politie zijn masker af deed... vond ik jammer. Het feit dat die scene moest gebeuren voor slot fight met gwen's dad erbij.. snap ik wel maar ene kant tog jammer, denk dat jij gevoel ook had toch? Daarnaast wat mij opviel en jammer vond, was dat spiderman vaak alleen arrogant was wann hij zijn pak aan heeft, maar wann hij peter parker is... isie vaak nog steeds die nerdie.. maar in film was hij als peter parker ook gelijk die arrogante mannetje, en nadat hij zijn krachten krijgt vinden chicks hem leuk enzo? :S .. plus hij draagt nog steeds die bril.. nadat hij zijn krachten heeft :S

SPOILERTAGS!!!
08-07-2012 14:38
ghossler schreef:
ik ben het grotendeels met je mee eens, vooral wat je in je spoiler tag hebt gezet vond ik ook raar, maar aan ene kant wel begrijpelijk... maar datie het zover liet komen dat de politie zijn masker af deed... vond ik jammer. Het feit dat die scene moest gebeuren voor slot fight met gwen's dad erbij.. snap ik wel maar ene kant tog jammer, denk dat jij gevoel ook had toch? Daarnaast wat mij opviel en jammer vond, was dat spiderman vaak alleen arrogant was wann hij zijn pak aan heeft, maar wann hij peter parker is... isie vaak nog steeds die nerdie.. maar in film was hij als peter parker ook gelijk die arrogante mannetje, en nadat hij zijn krachten krijgt vinden chicks hem leuk enzo? :S .. plus hij draagt nog steeds die bril.. nadat hij zijn krachten heeft :S

SPOILERTAGS!!!
09-07-2012 19:10
major malfunction schreef:
Zorg jij nu maar dat je eerst je LBO diploma haalt ipv de hele dag met je bleke smoeltje achter de computerruit hangen en van die domme en inhoudsloze berichten plaatsen waaraan iedereen kan zien dat jou iq bij benadering vergelijkbaar is met dat van een zoetwatergarnaal


Tegenwoordig heb je telefoons waarmee je op het internet kan,als je genoeg zakgeld blijft sparen kun je er ook een kopen en dan hoef je niet achter een computer meer te zitten,bleekheid valt wel mee want heb een eigen achtertuin waarin ik lekker heb kunnen zonnen de laatste week en mijn inhoudsloze berichten geven alleen maar aan dat ik het niet zo serieus neem in tegenstelling tot iemand als jij die over zichzelf praat alsof mensen door zijn goede recensie maar snel moeten rennen naar de bios.En 'iedereen' zeggen is altijd een teken van zwakte om sterker voor de dag te komen alsof je een massa achter je hebt staan die hetzelfde denken,zeg wat je zelf vindt en ga niet praten voor anderen,je bent geen baas.
Dusse Major M himself,ga nog even buiten spelen voor het donker is en praat niet alsof je jezelf cool vindt en reageer daarna niet als een kleuter door zo te happen. Groetjes
10-07-2012 20:48
Frietgezicht schreef:
Tegenwoordig heb je telefoons waarmee je op het internet kan,als je genoeg zakgeld blijft sparen kun je er ook een kopen en dan hoef je niet achter een computer meer te zitten,bleekheid valt wel mee want heb een eigen achtertuin waarin ik lekker heb kunnen zonnen de laatste week en mijn inhoudsloze berichten geven alleen maar aan dat ik het niet zo serieus neem in tegenstelling tot iemand als jij die over zichzelf praat alsof mensen door zijn goede recensie maar snel moeten rennen naar de bios.En 'iedereen' zeggen is altijd een teken van zwakte om sterker voor de dag te komen alsof je een massa achter je hebt staan die hetzelfde denken,zeg wat je zelf vindt en ga niet praten voor anderen,je bent geen baas.
Dusse Major M himself,ga nog even buiten spelen voor het donker is en praat niet alsof je jezelf cool vindt en reageer daarna niet als een kleuter door zo te happen. Groetjes


Nounounou meneer depsycholoog werkelijk wonderbaarlijk jou conclusies hoor!!! Dat had zelfs een zoetwatergarnaal je niet na gedaan. Ik zou zeggen geniet lekker van de zon op je balkonnetje 13 hoog en niet te snel je geld uitgeven he... de soos stort de 26 pas weer :-)
10-07-2012 22:44
major malfunction schreef:
Nounounou meneer depsycholoog werkelijk wonderbaarlijk jou conclusies hoor!!! Dat had zelfs een zoetwatergarnaal je niet na gedaan. Ik zou zeggen geniet lekker van de zon op je balkonnetje 13 hoog en niet te snel je geld uitgeven he... de soos stort de 26 pas weer :-)


Beginnen over HBO en dan zelf zo'n bericht neerzetten met zoveel fouten,dank je wel want je bezorgt mij een grote glimlach!
11-07-2012 13:00
Frietgezicht schreef:
Beginnen over HBO en dan zelf zo'n bericht neerzetten met zoveel fouten,dank je wel want je bezorgt mij een grote glimlach!

Nee druif LBO natuurlijk in jou geval woehahaha en spelfoeten geeft ik gene zier om dank oe!
11-07-2012 18:12
Haha,drink er 1 op mij.
12-07-2012 17:41
UnknowB schreef:
SPOILERTAGS!!!


my bad!! maar ik spoil tog niet zo ? veel ervan zie je al in de trailer? maar next time doe k wel ff!
15-07-2012 14:04
Serieus... 4/5 sterren?

Van de week vond ik het nodig een account aan te maken op filmtotaal.nl om duidelijk te maken dat de review van 'How I Spend My Summer Vacation' niet strookt met hoe ik die film heb ontvangen. En nu wil ik niet als een internet trol overkomen en alle recensies van films die ik heb gezien afkraken.
Echter is The Amazing Spider-man, helemaal niet zo amazing zoals deze review doet vermoeden. Het is meer The Below Avarage Spider-man.

Het verhaal van The Amazing Spider-man is zo goed als hetzelfde als de eerste Spider-man (2002). Met hier en daar kleine verschilletjes. Zo zit er geen Mary-Jane in en is zijn stille liefde Gwen Stacy.
Speelt school een prominentere rol en is hij nog geen freelance journalist. Al het andere is zo goed al hetzelfde. Peter Parker die door een spin gebeten wordt, vervolgens superkrachten krijgt en NY moet redden van evil.

Het overgrote gedeelte van de film draait om de emoties van Peter Parker. Deze zijn over de algehele film hetzelfde. Emo. Dit brengt uiteraard de genodigde instabiliteit met zich mee. Dit zou je kunnen verwachten van iemand die 17 jaar is maar als ik naar het scherm kijk (met zo'n vervloekte 3D bril op) zie ik toch echt iemand van zo'n 24 jaar.
Nu ben ik me ervan bewust dat in het echt sommige kids van 17 er wat ouder uit zien, maar in deze film lijkt het wel of heel die school vol zit met overgroeide leeftijdsmutanten. De school deed me erg denken aan Xavier Institute for Higher Learning (X-men) alleen hadden ze in deze film allemaal de zelfde krachten.
Er verdomd oud uitzien voor je leeftijd maar je nog steeds gedragen als een klein kind. Mede hierdoor waren voor mij alle romantische scene's tussen Peter & Gwen lachwekkend en ongeloofwaardig.
En dat terwijl ik meerdere keren gelezen heb dat deze spidy film realistischer en duisterder moest zijn dan zijn voorgangers. Deze film is echter alles behalve realistisch. Heel de film door zijn er scenes dat je bij jezelf denkt. Ja hoor tuuuuuurlijk.
Ze hadden er veel beter aan gedaan om een minder realistische stijl te pakken zodat je de ongeloofwaardige momenten sneller voor lief neemt.

Over duisterder gesproken.... Persoonlijk associeer ik het woord duister (in verhouding tot een duistere film) met donker, eng, gevaarlijk, bedrukt, enz.
Nu moet ik moet toegeven, ja de film was donkerder/duisterder dan zijn voorganger maar dan de letterlijke opvatting van het woord duister. In deze film is Spider-man is een veredelde Batman geworden. Blijkbaar gaat hij, op 1 scene na, alleen maar op pad als het donker is.
Ja, zo krijg je wel een "duistere" film als hij zo goed als helemaal in het donker afspeelt. Betekend niet meteen donker synoniem staat voor eng. We zijn geen 12 meer.

Al kreeg ik wel het idee dat 12 de doelgroep is voor deze film. De manier waarop alles uitgekauwd wordt, de slechte kinderachtige humor en onliners ("O, you found my weakness. Small knives."... dafuq?).
De logica is vaak ver te zoeken. Waar jij als volwassen met een ontwikkeld brein nadenkt en vragen stelt doet Peter Parker maar wat. De film heeft aardig wat; duh, really!?, momenten en dat terwijl Peter Parker een genie zou moeten zijn.
Als hij zo bizar slim is, wat maakt mij dat dan?

En weet je wat het ergste is? Dat alle zaken die ik hiervoor opgeschreven heb niet eens het grote probleem zijn van deze film zijn. I know right!
Dat je een standaard Hollywood blockbuster op je bord geschoteld krijgt is niet erg. Zoals Michael Bay (ben geen fan) dat wel kan, faalt Marc Webb grandioos. Het probleem in deze film zit hem in de cohesie en pasing. Als je een scene in een film hebt die dramatisch, vrolijk of whatever is en vervolgens edit je naar een totaal ander soort scene dan is pasing en cohesie belangrijk. Klopt dit niet dan voelt het raar en vreemd aan waardoor je vervolgens niet met de film bind.
Als gevolg boeit geen reet wat er met wie dan ook gebeurd. Het is goed om het tempo van scene vast te houden waardoor het voor je hersenen allemaal wat logisch is. Het kan natuurlijk dat je na een actie scene even rust neemt in de volgende scene. Zolang het maar logisch opgenomen wordt in je hersens.
Daarom zijn die Micheal Bay films zulke goede 'popcorn' films. Je denkt niet na, je wordt opgezogen door domheid en het is prima omdat het allemaal hetzelfde is. Het doet zich niet anders voor en blijft heel de film lang een popcorn film.

Leg Spider-man (2002) en deze film maar eens naast elkaar op cohesie en passing. Vooral de sterf scene van Uncle Ben en opvolgende acties. Of de scene's waarin hij zijn krachten ontdekt/test.
Bij welke voel je het meeste betrokken?

Maar Remco... is er dan helemaal niks goed aan deze film?
Euh.. We hebben geleerd Andrew Garfield goed op commando tranen kan produceren. Het acteerwerk overal was wel ok. Maar niks bijzonders. Zelfde gaat voor de special effect. Iedere keer wanneer The Lizard in beeld kwam moest ik denken aan Creature (2011) en geloof me dat is geen compliment.

Het had een reboot moeten zijn voor een franchise die nog geen reboot nodig had. Er waren tenslotte twee goede spidy films gemaakt die bij de meeste nog vers in het geheugen zitten.
Sony probeerd mee te snoepen van het succes wat Marvel momenteel heeft met al hun helden films. Er zit een heel ander productie team achter de Spider-man films dan bv. The Avengers, Thor, Iron-man omdat de rechten van Spider-man bij Sony liggen en niet bij Marvel.
En dat zie terug in de het zeer matige product wat hunzelf als amazing bestempelen.

1.5/5 sterren.
04-11-2012 20:12
Deze film viel me toch wel beetje tegen.

Sowieso is het eerste uur vooral een herhaling van zetten.
Natuurlijk weet ik dit van tevoren en natuurlijk moet het nou eenmaal verteld worden als het overnieuw begint maar daardoor is gewoon een feit dat je bijna denkt naar een film te kijken die je al gezien hebt.
Van Uncle Ben tot het beetje van de spin en het getreiter op school enz enz,been there,done that.

Maar goed,het moet blijkbaar weer dus dan maar kijken wat de film te bieden heeft nadat Peter eindelijk Spidey is geworden en dat vermaakt op zich wel maar The Lizzard valt wel heel erg tegen moet ik zeggen en dat maakt de rest van de film ook niet erg sterk daardoor.
Ik vind sowieso z'n kop niet goed eruitzien en ik vind er weinig dreiging vanaf komen de gevechten vallen vies tegen.
En als ze dan ook in een bibliotheek met een man op de voorgrond en muziekje aan het gevecht op een komische manier brengen heb ik t helemaal gehad.De dreiging van een gevecht tussen Spidey en Lizzard verpesten op zo'n manier.
Alleen deze scene bewijst al dat deze film totaal niet 'donker' is.Bij het gevecht tussen Bane en Batman is dat niet eens voor te stellen.
Ook het einde valt vies tegen en de dood van wordt ook beetje snel gedaan zonder emoties van Gwen te showen.

Teleurstelling maar voor de rest wel geinig vermakelijk filmpje.
Als Electro de enige badguy in deel 2 wordt verwacht ik niet veel meer ervan.

Laatste Filmnieuws