Film Recensies

FilmTotaal heeft als doel om over iedere film die in de bioscoop uitkomt een recensie te laten schrijven. Hieronder de lijst met laatst toegevoegde recensies. Mocht je onze recensenten willen ontmoeten klik dan hier. Ons archief kan je hier vinden.

De FilmTotaal reserveer en infolijn: 0900-3203344 (0,55 p/m)

Sin City: A Dame To Kill For

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 27 augustus 2014

Soms loopt het in de filmwereld niet helemaal zoals gepland. De stijlvolle en ultragewelddadige verfilming van Frank Millers graphic novel Sin City bleek anno 2005 een schot in de roos. Logischerwijs bleven de speculaties rondom een mogelijk vervolg dan ook niet lang uit, maar mede dankzij een reeks obstakels in de preproductie liep de onderneming een fikse vertraging op. Uiteindelijk heeft het project een dikke negen jaar op zich laten wachten, met enkel het belabberde, door Miller zelf geregisseerde aftreksel The Spirit om de honger van de fans te stillen. Zo langzamerhand lijkt de populariteit rondom de donkere avonturen in de misdadige stad dan ook te zijn weggeëbd en kun je je afvragen of dit vervolg niet komt als mosterd na de maaltijd. A Dame to Kill For blijkt het lange wachten inderdaad niet waard te zijn geweest.

» Lees verder...

Maps to the Stars

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 27 augustus 2014

Ze mogen dan door veel mensen worden aanbeden; het leven van sterren is helemaal niet zo sprankelend als dat de glossybladen doen geloven. Dat weet iedereen die wel eens nieuwsberichten leest over scheidingen, verslavingen, ziekenhuisopnames, of nog schokkendere zaken. Ook films hebben in de loop der jaren aandacht besteed aan die verborgen, rotte kant van beroemdheid. Van klassiekers All About Eve en Sunset Blvd. tot het nieuwere Mulholland Dr.. Met Maps to the Stars fileert regisseur David Cronenberg de wereld van filmsterren op zijn eigen manier. Het is een duistere, vervreemdende, en vooral geestige satire geworden.

» Lees verder...

Into the Storm

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 27 augustus 2014

Tussen alleenstaand vader/weduwnaar/mopperpot/conrector Gary en zijn twee puberende zoons wil het niet echt boteren. De broers Dewey en Donnie zijn verzot op het filmen van alles wat maar los en vast zit en zijn nu bezig met een tijdcapsule. Hoe zou pa's leven eruit zien over een kwart eeuw? Pa heeft even geen tijd voor gehannes met een camera en snauwt zijn kroost af, zoals hij eigenlijk vrijwel altijd doet sinds de dood van zijn eega. Hij is namelijk óf kwaad, óf onverschillig naar zijn kids toe; meer smaken zijn er niet. Als dit immense gezinsdrama maar goed komt. Het is een kwestie van de goden verzoeken, of in dit geval: de weergoden. Er is namelijk hulp onderweg van boven van het twijfelachtige soort. Letterlijk, want in het kleine plaatsje Silverton in Oklahoma zien de weerberichten er niet bepaald gunstig uit.

» Lees verder...

The Third Side of the River

Zo vader, zo zoon? Daar wil de negentienjarige Nico niets van weten. De vent die af en toe zijn huis binnenwandelt voor een vrijpartij met zijn moeder is hij liever kwijt dan rijk. Misschien was het ooit een zorgzame en gezellige man, maar sinds hij er een tweede gezin op nahoudt, is de lol er wel vanaf.

» Lees verder...

Ninja Turtles

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 20 augustus 2014

Het is zaterdagavond en je mag als achtjarig jochie in je pyjama met natgekamde haartjes en een bakje paprikachips extra lang opblijven om naar de Teenage Mutant Hero Turtles (zoals ze in de jaren negentig bij ons heetten) te kijken. Dan zijn gemuteerde ninjaschildpadden supercool. Voor volwassenen ligt het anders. Voor hen zijn de vechtreptielen in een live-actionuitvoering net zo belachelijk als ze klinken. Er zijn onderhand vier pogingen gedaan om de Turtles naar de bioscoop te brengen. Voor het laatst in 2007, maar toen kwam alles uit de computer rollen. Zoals het bij superhelden wel vaker gebeurt vonden Michael Bay en consorten het nodig om de serie te rebooten. Na Transformers helpt Bay samen met regisseur Jonathan Liebesman wederom een jeugdherinnering om zeep.

» Lees verder...

Magic in the Moonlight

Rond de millenniumwisseling ging het even wat minder lekker met de carrière van Woody Allen. De rasechte New Yorker leverde nog gestaag elk jaar een film af, maar de kwaliteit van zijn werk in het begin van zijn loopbaan haalde het bij lange na niet. Gelukkig brachten Match Point en Vicky Christina Barcelona daar verandering in. Toch was het werk van Allen in die periode een onvoorspelbare afwisseling van sterke studie van menselijke relaties, niemendalletjes en aangename tussendoortjes. In de categorie niemendalletjes viel de quasi-bovennatuurlijke komedie The Curse of the Jade Scorpion, dat enkel nog een beetje werd gered door het vileine gekift tussen Allen en tegenspeelster Helen Hunt. Magic in the Moonlight doet er wat thematiek wel enigszins aan denken omdat Allen wederom flirt met het semi-bovennatuurlijke. Een niemendalletje mag het niet genoemd worden, een aangenaam tussendoortje wel.

» Lees verder...

Club Sandwich

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 20 augustus 2014

Het is niet bepaald een vakantieplek waar je als moeder met je vijftienjarige zoon naartoe zou gaan, maar alles lijkt goed te verlopen in het begin van Club Sandwich. De jonge Hector vermaakt zich prima met zijn moeder Paloma, aan de rand van het verlaten zwembad of op de kamer van het troosteloze hotelletje waar ze zijn neergestreken. Maar kleine jongens worden groot, soms zelfs binnen één vakantie.

» Lees verder...

The Damned

Een gestrande auto tijdens hevig noodweer. Een vrijstaand huis in een afgelegen berggebied met een zonderlinge oude man als bewoner. Een kelder met daarin veilig weggestopt een ogenschijnlijk sneu meisje. Mobieltjes zonder bereik. Stuk voor stuk zijn het vaste elementen van het horrorgenre. Eén van deze signalen zou al genoeg moeten zijn om het op een rennen te zetten, maar in The Damned van Spanjaard Víctor García worden ze allemaal in een grote grabbelton gepleurd. Dat het niet goed zal aflopen laat zich gemakkelijk raden. Bij een goede horrorfilm staat en valt alles met hoe deze clichés worden samengevoegd. García faalt hierin echter hopeloos.

» Lees verder...

De Overgave

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 20 augustus 2014

De Vijftig Tinten Grijs-hype is een opvallend fenomeen. De drie erotische boeken van debuterend auteur E.L. James werden weliswaar gekraakt door literaire critici, maar groeiden toch uit tot wereldwijde bestsellers. Wat echter opvalt, is dat ondanks het succes maar weinig mensen oprecht lijken te hebben genoten van de romantische sm-avonturen van Anastasia Steele en Christian Grey. De algehele consensus bij eenieder die een of meerdere van de boeken heeft gelezen, lijkt er immers een van onverschilligheid: slecht geschreven erotische pulp die qua niveau nauwelijks uitstijgt boven dat van de gemiddelde doktersroman. Een perfect voorbeeld van een 'guilty pleasure' of toch gewoon slimme marketing van de uitgever? Mogelijk kan de onvermijdelijke verfilming die volgend jaar uitkomt een en ander ophelderen. Tot die tijd moeten we het stellen met het amateuristisch in elkaar geflanste De Overgave, dat op cynische wijze op de hype poogt in te spelen.

» Lees verder...

Never a Dull Moment

Het leven van Sam Waagenaar kende geen saaie momenten, daar zorgde hij zelf wel voor. Niet voor niets noemde de Joodse Amsterdammer, die in 1997 overleed, zijn eigen nooit gepubliceerde autobiografie Never a Dull Moment. Wie al eens van Waagenaar gehoord heeft, kent zijn naam ongetwijfeld van zijn fotoboeken en de biografie die hij schreef over Mata Hari. Het boek geldt als het standaardwerk over het intrigerende leven van de Friese spionne. Waagenaar deinst er niet voor terug om er zelf ook als zodanig naar te refereren in zijn memoires. Bescheiden mag de man niet genoemd worden, maar een enorm ego leek hij ook niet te hebben. Het was een innemende, nieuwsgierige man met een ongekend charisma die graag met zijn neus vooraan stond. Reislustig en een levensgenieter. Dat is althans het beeld dat de documentaire van Pim Zwier oproept.

» Lees verder...

Cuban Fury

In zijn tienerjaren kent de verlegen Bruce Garrett maar één passie: het dansen van de salsa! Samen met zijn zus Sam gooit Bruce regelmatig de voetjes van de vloer. Onder leiding van de nukkige doch rechtvaardige Ron Parfitt weten broer en zus zich naar de top van de landelijke salsascene te dansen. Maar bij zijn leeftijdsgenoten valt Bruce' hartstochtelijke liefde voor de Cubaanse dans niet zo lekker. Hij is dan ook het mikpunt van pesterijen en spot. Op een gegeven moment heeft de tiener er genoeg van en hangt hij zijn dansschoenen aan de wilgen. Hij wil niets meer te maken hebben met salsa, maar hoe lang kan hij ervoor blijven wegduiken?

» Lees verder...

Guardians of the Galaxy

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 13 augustus 2014

Nu de filmdivisie van Marvel al een paar jaar stevig de wind in de zeilen heeft, kan zij zich wel enig risico veroorloven. Aldus is hun tiende productie een peperdure verfilming van een obscure strip door een tamelijk onervaren regisseur met een cast waarvan de bekendste acteurs enkel in bijrollen te zien of horen zijn. Om de verkoopbaarheid hiervan nog wat te bemoeilijken, betreft het geen superheldenfilm maar een groots opgezet ruimteavontuur met tal van bizarre elementen. Gelukkig blijkt Marvel prima te weten waar het mee bezig is, want Guardians of the Galaxy pakt uit als een van de sterkste blockbusters van deze zomer.

» Lees verder...

The Expendables 3

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 13 augustus 2014

Het idee van Sylvester Stallone om een bataljon uitgerangeerde actiehelden met hun uitgeleefde koppen en artrose weer te laten opdraven voor The Expendables vier jaar geleden was zo ongelooflijk fout dat het weer goed werd. Het actievehikel werkte juist zo goed omdat het een hommage was aan de glorietijden uit de jaren tachtig en negentig, maar tegelijkertijd ook het genre en de uitdragers ervan op de korrel nam. Zelfspot was onontbeerlijk en de uitgedoofde sterren stonden met hun vijfenzestigpluspassen in de rij om hun mitrailleurs weer ter hand te nemen. Inmiddels zijn we alweer beland bij deeltje drie. Dit keer wordt er ook een blik jonge vechtersbazen opengetrokken. Maar wordt hiermee niet juist de hele gedachte achter The Expendables ondermijnd?

» Lees verder...

Jimmy’s Hall

Ken Loach is uiterst begaan met de (Noord-)Ierse kwestie. Niet verwonderlijk, want zijn werk heeft naast een sterk sociaal-realistische toon ook dikwijls een politieke inslag. Loach heeft zich naast zijn filmwerk vaak tegen politieke kwesties aan bemoeid, of het nu gaat om de rechten van homoseksuelen, de Palestijnse kwestie of de positie van arbeiders. Het is dan ook onvermijdelijk dat Loach' politieke visies doorsijpelen in zijn werk. De geschiedenis van Ierland en de IRA werd fel uit de doeken gedaan in het krachtige The Wind that Shakes the Barley, wat Loach een Gouden Palm opleverde. Centraal staat de Ierse onafhankelijkheidsstrijd in de vroege jaren twintig van de vorige eeuw en de korte burgeroorlog die hierop volgde.

» Lees verder...

Bird People

Drie kwartier voor de eindstreep neemt het Frans-Amerikaanse Bird People een wel zeer onverwachte surrealistische wending. Het maakt de titel van Pascale Ferrans drama wellicht een stukje duidelijker in letterlijke zin en met een beetje fantasie kan de kijker ook nog wel begrijpen wat de filmmaker precies voor ogen heeft gehad. De omslag zorgt voor een nieuwe invalshoek waarmee Audrey, schoonmaakster van hotelkamers, haast letterlijk als een vlieg op de muur haar omgeving gadeslaat en analyseert. Het ultieme gevoel van vrijheid dat ze hierbij ervaart, zet alles in een nieuw perspectief. Maar de toeschouwer vraagt zich af wat de zin of de onzin ervan is, vooral gezien de gortdroge kost die eraan voorafging.

» Lees verder...

Let’s Be Cops

Dat kleine jongetjes groot worden (al dan niet met een pot pindakaas) gaat zeker niet op voor best buddies Ryan en Justin. De voormalig American-footballspeler en gameontwikkelaar spelen nog steeds het liefst cowboytje, brandweermannetje of nog beter: politieagentje. De huisgenoten zijn uitgenodigd voor een gekostumeerd feestje van de universiteit waar ze elkaar hebben leren kennen. Bij gebrek aan goede outfit grist Justin dan maar twee politiepakken die hij voor zijn nieuwste game nog had liggen uit de kast. De gekostumeerde fuif blijkt een gemaskerd partijtje te zijn. Ryan en Justin lopen voor aap, vooral als ze tegenover hun voormalige studiegenoten moeten bekennen dat ze al vrij vroeg van de carrièreladder gelazerd zijn. Hun outfits bieden echter nieuwe mogelijkheden om respect af te dwingen.

» Lees verder...

Sex Tape

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 6 augustus 2014

Je eigen seksuele escapades filmen? Slecht idee. Er kan alleen maar ellende van komen. In moderne klassieker Trainspotting zagen we al een man paniekerig voor de gesloten deuren van de videotheek staan, in het recentere Road Trip moest een student het hele land doorreizen om zijn homevideo te onderscheppen voordat zijn vriendin te zien kreeg wat erop stond. Inmiddels is die film alweer veertien jaar oud en kun je je afvragen of een soortgelijk scenario tegenwoordig nog wel mogelijk is. De makers van Sex Tape vonden in ieder geval van wel.

» Lees verder...

And So It Goes

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 6 augustus 2014

Sinds de dood van zijn vrouw is makelaar Oren Little een naar mannetje geworden. Het lukt hem bovendien maar niet om van zijn miljoenenwoning af te komen nu hij weduwnaar is. Oren is niet alleen star in het vasthouden van de vraagprijs van zijn woning, hij doet ook niet echt zijn best om aardig gevonden te worden. Het onderhouden van sociale contacten en empathisch vermogen behoren niet tot zijn sterkste kanten. Kinderen en honden vindt hij maar lastpakken. Orens buren moeten vooral niet te veel herrie maken en hem met rust laten. Met zijn zoon heeft Oren al jaren geen contact meer. De verrassing is dan ook groot als zoonlief op de stoep staat en zijn dochter bij Oren dumpt omdat hij de bak in moet. Zal zijn kleindochter Sarah ijskonijn Oren kunnen ontdooien?

» Lees verder...

L'Homme Qu'On Aimait Trop

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 6 augustus 2014

Na hoeveel tijd is het gepast een waargebeurd verhaal te verfilmen? Op dit lastige vraagstuk bestaat geen eenduidig antwoord, maar een mooi uitgangspunt zou zijn om te wachten tot de meeste relevante informatie boven tafel is. Zo wordt het leven van wielrenner Lance Armstrong al sinds zijn Tourzeges geschikt geacht voor een verfilming, maar gebeurt dat gelukkig pas nu de waarheid over zijn dopinggebruik aan het licht is gekomen. Dat zal ongetwijfeld resulteren in een boeiendere film dan de heldenverering waar men vijf jaar geleden waarschijnlijk mee op de proppen zou zijn gekomen. Het Franse drama L’Homme Qu’On Aimait Trop is gebaseerd op gebeurtenissen van halverwege de jaren zeventig, waarover sindsdien het nodige is gezegd en geschreven. Echter, het laatste woord lijkt nog niet lijkt te zijn gezegd en daarmee komt de film toch nog een paar jaar te vroeg.

» Lees verder...

Two Jacks

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 6 augustus 2014

De bekendste film die prijkt op het cv van regisseur Bernard Rose is waarschijnlijk de horrorfilm Candyman, maar sindsdien is de man een andere weg ingeslagen. De Britse filmmaker is de laatste jaren voornamelijk verantwoordelijk geweest voor een serie lowbudgetverfilmingen van werken van de Russische schrijver Tolstoj. De nieuwste uit de reeks, Two Jacks, dateert officieel alweer van twee jaar geleden, maar ziet dit jaar pas het licht in een beperkt aantal Nederlandse bioscopen. Waarom men überhaupt de moeite heeft genomen om de film hier nog uit te brengen, is de vraag. Het resultaat is op z’n zachtst gezegd een rommeltje.

» Lees verder...

Hotell

Er is een interessante dualiteit aan hotels. Ze zijn er namelijk op ingericht de mensen die er verblijven het gevoel te geven alsof ze er thuis zijn, maar dat gebeurt door alles zo vlak mogelijk te houden. Dat betekent geen bijzondere meubels of aparte kunst aan de muur, maar vooral een zeer grote mate van privacy. Verblijvend in een stad waar je niemand kent, hoef je als hotelgast enkel te spreken met de receptionist (bij het in- en uitchecken) en voor de rest ben je een geheel anoniem individu. Zodra je als onbeschreven blad de hotelkamer hebt verlaten, wordt deze opgeruimd en schoongemaakt alsof er nooit iemand is geweest. Het is deze tendens waar het gepast getitelde Hotell (in het Zweeds komt er een extra l bij) op inspeelt.

» Lees verder...

Hercules

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 31 juli 2014

Nog geen halfjaar na het stevig geflopte The Legend of Hercules, volgt alweer de volgende Hollywoodfilm over de Griekse halfgod Herakles. Ook hierin wordt diens Latijnse naam gehanteerd (terwijl de Goden en andere personages wel gewoon Griekse namen hebben) en wordt eveneens losjes omgegaan met het bronmateriaal. Desondanks pakt Hercules aangenamer uit dan zijn concurrent door op vrijwel alle punten net iets beter te scoren. Het beste voorbeeld daarvan: Dwayne Johnson in de titelrol. Als acteur timmert de voormalige worstelaar al meer dan tien jaar lekker aan de weg en is daarin een veelzijdigere actieheld gebleken dan generatiegenoten Vin Diesel en Jason Statham. Helaas is wel steeds merkbaar dat hij niet al te kritisch is in zijn filmkeuzes. Hercules vormt daarop geen uitzondering.

» Lees verder...

Kleine Nicolaas gaat op vakantie

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 31 juli 2014

De naam van de Franse schrijver René Goscinny wordt vrijwel reflexmatig geassocieerd met Asterix en Obelix en Lucky Luke. De stripreeks die eind jaren vijftig het licht zag werd bekend over de hele wereld en wordt nog steeds uitgebracht, ook al overleed Goscinny in 1977. Wat minder bekend zijn de kinderboeken die Goscinny schreef onder het pseudoniem Agostini. Goscinny begon er al mee voordat de verhalen van de beroemdste Galliër en de eenzame cowboy de wereld veroverden. In totaal vloeiden er tussen 1959 en 1965 vele verhalen en acht boeken met verhalen over de Kleine Nicolaas uit de pen van de Fransoos. Kenmerkend voor de avonturen van het schooljongetje was dat ze voor zowel kinderen als volwassenen iets te bieden hadden.

» Lees verder...

Boyhood

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 30 juli 2014

Wanneer een filmproject ambitieus wordt genoemd, heeft dat meestal betrekking op de schaal. Een enorm budget, een uitgebreide cast, een stevige speelduur of een aanzienlijke hoeveelheid draaidagen; praktisch alle films die als ambitieus worden gelabeld, voldoen aan een of meerdere van deze criteria. Boyhood is zonder twijfel een van de meest ambitieuze films van deze eeuw, maar oogt toch zeer bescheiden. Het budget bedraagt een eenvoudige tweeënhalf miljoen dollar, de centrale cast bestaat uit vier acteurs en het aantal draaidagen is niet meer dan vijftig. Het enige dat opvalt is de speelduur van iets meer dan tweeënhalf uur, maar dat maakt het nog geen Gone with the Wind. Wat Boyhood bijzonder maakt? De film is gemaakt over een periode van niet minder dan twaalf jaar.

» Lees verder...

Sepideh: Reaching for the Stars

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 30 juli 2014

"Als je zondigt vermoord ik je," oreert de strenge oom en plaatsvervangend vader van de zeventienjarige Sepideh. "Het maakt me niet uit of je mijn dochter bent of die van mijn zus." Deze ferme taal komt meer voort uit bescherming dan uit betutteling. Het Iraanse meisje gaat midden in de nacht met andere fanaten er op uit om naar de sterren te kijken. De amateur-astronome wil niets liever dan van haar hobby haar toekomstige werk maken. Sepidehs moeder maakt zich druk om andere zaken. Dat ze eens leert koken bijvoorbeeld. Daar vindt haar dochter dus weinig aan. Door naar de nachtelijke hemel te kijken waant ze zich in een andere wereld. En ze voelt alsof ze dichter bij haar overleden vader is.

» Lees verder...

Lucy

Terwijl Lucy op een operatietafel in een ziekenhuis in Taiwan zonder verdoving wordt opengesneden, voert ze een emotioneel gesprek met haar moeder. Lucy voelt alles en weet alles wat ze de kwart eeuw die ze leeft heeft meegemaakt. Hoe de Siamese kat met de blauwe ogen en de gebroken staart aanvoelde toen Lucy een jaar oud was. Ze voelt de duizenden kusjes van haar moeder op haar voorhoofd, hoe het bloed door haar aderen stroomt en de draaiing van de aarde. Binnen een dag is Lucy uitgegroeid van een wat paniekerige toerist tot een alwetende moordmachine. Normale mensen gebruiken slechts een fractie van hun hersencapaciteit. Lucy is door toedoen van een Koreaanse drugsbende op weg naar de volle honderd procent.

» Lees verder...

Helium

De Amsterdamse topcrimineel Frans Weeling is op de vlucht. Voor een Nigeriaanse bende waarmee hij het aan de stok heeft. Wat hem betreft gaat het over niets; een paar ton slechts. Om uit handen van de Afrikanen te blijven zoekt Frans met vrienden en partners in crime Elias en John zijn toevlucht in een vakantiewoning op Texel. Het wachten tot de storm is overgewaaid duurt lang. Het eiland is deprimerend in het najaar. De mannen hangen wat rond in de woning, het plaatselijke zwemparadijs waar ook geen kip te bekennen is en trekken er uit pure verveling dan maar op uit om de plaatselijke vuurtoren te bekijken. Maar Frans is niet alleen op de vlucht voor zijn criminele vijanden, hij is met name op de vlucht voor zichzelf.

» Lees verder...

Blackmail

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 30 juli 2014

Sommige regisseurs weten met een kenmerkende stijl zo definitief hun sporen achter te laten in de filmgeschiedenis, dat deze onlosmakelijk aan hun naam verbonden wordt. In het nalatenschap van wijlen grootmeester Alfred Hitchcock verschijnen vandaag de dag nog steeds vele thrillers in de bioscopen die als typisch ‘Hitchcockiaans’ bestempeld worden. Ook Blackmail (voorheen bekend als Grand Piano) lijkt sterk geïnspireerd te zijn door de meester van de suspense. Het grootste gedeelte van de film speelt zich af in een concertzaal, waar een toppianist het meest zenuwslopende concert van zijn leven geeft terwijl een onbekende bedreiger hem van een afstand onder schot houdt.

» Lees verder...

De Dolle Tweeling 3

Het was al een vreemde keuze om de typisch Britse kostschoolavonturen van de dolle tweeling Pat en Ann naar Duitsland te verplaatsen. De geestestweelingskinderen van schrijfster Enid Blyton heetten in het Duits opeens Hanni en Nanni en hun chique school St. Claire's werd omgedoopt naar de Lindenhof. Om de verwarring compleet te maken werden de avonturen van de twee zusjes in ons land enkel in een Nederlands gesproken versie uitgebracht. We zijn inmiddels aanbeland bij deel drie, maar tegelijkertijd dichter bij de geest van de oorspronkelijke boeken, want de meisjes -onder leiding van de strenge mevrouw Magerlein- krijgen bezoek van de Britten.

» Lees verder...

Sharknado 2: The Second One

Geschreven door Jim Pedd - Geplaatst op 30 juli 2014

Vannacht gaat Sharknado 2: The Second One, het vervolg op een van de succesvolste films van SyFy en The Asylum op televisie in première. De studio’s maakten met de B-film Sharknado een cultfilm, die zelfs door critici positief onthaald werd. De schaamteloze zelfverzekerdheid waarmee die film gemaakt was, maakte dat al het slechte vergeten kon worden en de film eigenlijk gewoon erg amusant was. Een vervolg kon niet uitblijven en daarvoor werd de standaardformule voor vervolgfilms gebruikt: alles moest groter en duurder. Maar staat dat gelijk aan beter?

» Lees verder...