Schrijver en regisseur 'Spider-Man' reboot gevonden
En er zijn ook al details over het verhaal van de film.

Film Recensies

FilmTotaal heeft als doel om over iedere film die in de bioscoop uitkomt een recensie te laten schrijven. Hieronder de lijst met laatst toegevoegde recensies. Mocht je onze recensenten willen ontmoeten klik dan hier. Ons archief kan je hier vinden.

De FilmTotaal reserveer en infolijn: 0900-3203344 (0,55 p/m)

Focus

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 26 februari 2015

Het is al weer een jaartje of twee geleden dat Will Smith te zien was in een 'dragende rol', al was het monstrueuze After Earth een mislukking op zo'n beetje elk denkbaar vlak. De voormalige Fresh Prince probeert het, dit keer gelukkig zonder zijn kroost, opnieuw in het gelikte komische gangstervehikel Focus. Hierbij staat en valt alles met de dynamiek tussen Smiths hoofdpersonage en zijn wulpse tegenspeelster ingevuld door Margot Robbie. Het tweetal trekt in het gezelschap van een dievenbende het ganse Amerikaanse land door om nietsvermoedende mensen van hun geld en dure spulletjes te beroven. Jammer genoeg wordt dit aanlokkelijke gegeven voortdurend verknald door oninteressante liefdesperikelen tussen de twee.

» Lees verder...

Seventh Son

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 25 februari 2015

Het is niet moeilijk te begrijpen wat de makers van Seventh Son voor ogen hadden. De fantasiefilm is gebaseerd op een populaire boekenreeks (in Nederland uitgebracht onder de naam ‘De Geestenjager’) die maar liefst dertien delen telt. ‘Kassa!’, zal productiemaatschappij Legendary Pictures hebben gedacht. Maar zo makkelijk blijkt dat niet te gaan. Gezien de teleurstellende opbrengsten in de Verenigde Staten valt het te betwijfelen of er ooit een vervolg zal komen. Gelukkig maar.

» Lees verder...

Wild

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 25 februari 2015

Uit het begin van de biopic Wild blijkt dat de jonge Cheryl Strader het halverwege haar lange voettocht allemaal niet meer ziet zitten. Ze ploft in het eerste shot neer op een rots in een verpletterend mooi landschap om haar bebloede sok uit te trekken. De schade valt allesbehalve mee. Met een existentiële angstschreeuw ontdoet de getroebleerde wandelaarster zich van haar groteteennagel. Haar toeschouwers gruwelen met haar mee. Dan dendert ook nog eens Cheryls wandelschoen de afgrond in. Met veel frustratie lazert Strader de andere schoen er dan ook maar achteraan. Op die omstandigheid heeft ze tenminste zelf nog invloed. Waarom is ze ooit aan deze helse onderneming van het zuiden van Californië naar de Canadese grens begonnen? Deze behoorlijke expliciete openingsscène is een prachtige metafoor van de ontberingen die Cheryl Strader heeft moeten ondergaan in aanloop naar haar voettocht der zelfreflectie.

» Lees verder...

Ich Seh, Ich Seh

Arthouse en horror; het zijn twee takken van sport die moeilijk samen lijken te gaan. Toch is het geen onmogelijke combinatie, getuige een aantal recente titels, waarbij een artistiek hoogstaand en technisch complex verhaal werd gecombineerd met onvervalste horrorelementen. Zo was Lars von Triers Antichrist een vervreemdende nachtmerrie over de diepste oerinstincten van de mens die in ondoordringbare bossen kwamen opborrelen tijdens een rouwverwerkingsproces. Andere voorbeelden zijn Borgman van onze eigen Alex van Warmerdam, al waren de horrorelementen hier minder expliciet en meer onderhuids. Met een beetje goede wil zou je ook het Franse Them, klassieker The Shining en het Spaanse The Others tot arthousehorror kunnen bestempelen, al neigt deze laatste titel wel sterk naar het commerciële. Kenmerkend voor arthousehorror lijkt de sterke nadruk op de personages en hun ontwikkelingen en het uitblijven van goedkope schrikeffecten en bakken vol gorigheid.

» Lees verder...

Good People

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 25 februari 2015

“Wat maakt geld slecht,” mijmert James Franco's personage in Good People. “Geld is niet slecht, het zijn de mensen die er slechte dingen mee doen.” Daarmee praat hij het goed om een partij bloedgeld te houden, dat hij per toeval heeft gevonden. Maar in filmland is zo'n vondst nooit zonder gevolgen en is het geen goed idee om een dergelijk fortuin achterover te drukken.

» Lees verder...

Elephant Song

Geschreven door Yara Plasman - Geplaatst op 25 februari 2015

Wanneer psychiater Lawrence vermist lijkt te zijn, besluit psychiater Toby Green de laatste patiënt met wie zijn collega gezien is te ondervragen. Deze Michael Aleen kenmerkt zich door zijn hoge mate van intelligentie, zijn manipulatieve houding en zijn obsessieve liefde voor olifanten. Aan Green de taak om Michael te doorgronden en echt eens naar hem te luisteren. De vraag is of dokter Green wel kundig genoeg is om het klusje te klaren…

» Lees verder...

Erbarme Dich

Het kan heel interessant zijn om inzicht te krijgen in een bepaald muziekstuk. Iets wat blijkbaar zo goed geschreven is, dat het bij iedere luisteraar individuele gevoelens en herinneringen losmaakt. Universeel en persoonlijk tegelijk. Het kwam aan bod in Ramón Gielings intrigerende documentaire Over Canto, waarin liefhebbers van de Canto Ostinato onder woorden probeerden te brengen hoe de hypnotiserend kabbelende compositie een onuitwisbare indruk maakte.

» Lees verder...

Foxcatcher

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 18 februari 2015

Met het verschijnen van Bennett Millers derde film Foxcatcher beginnen de rode draden binnen het oeuvre van de Amerikaanse regisseur redelijk zichtbaar te worden. Grof gesteld verfilmt hij waargebeurde verhalen waarin professionele prestaties worden overschaduwd door persoonlijke tragiek. Een andere verbindende factor is dat de mannelijke hoofdrolspelers in Millers films consequent worden genomineerd voor Oscars. Dat is vooral knap omdat hij vaak werkt met acteurs die niet gewend zijn aan dergelijke erkenning. Zo kwam Philip Seymour Hoffman tot zijn rol in Capote nooit eerder in aanmerking voor het gouden beeldje en bevond Jonah Hill zich door zijn optreden in Moneyball tot ieders verrassing op een lijstje met gerenommeerde namen als Kenneth Branagh en Christopher Plummer. Dankzij Foxcatcher staan komende zondag manusje-van-alles Mark Ruffalo en komedieacteur Steve Carell even in het zonnetje, al had die eer eigenlijk Channing Tatum moeten toekomen.

» Lees verder...

Turist

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 18 februari 2015

De Zweedse regisseur Ruben Östlund liet met zijn eerdere werken Play en Involuntary al zien een voorkeur te hebben voor een film over sociologische situaties. Met Turist gaat hij nog een stapje verder en onderzoekt hij op satirische wijze de rol van de man in de samenleving en wat er in zijn psyche en in zijn omgeving gebeurt als hij hierin tekortschiet.

» Lees verder...

Selma

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 18 februari 2015

Met de rellen in de Amerikaanse steden Ferguson en New York nog vers in het geheugen is wel duidelijk geworden dat racisme zelfs in de wat men doorgaans beschaafde wereld noemt maar heel moeilijk uit te bannen is. Of er nu wel of geen sprake is van buitensporig politiegeweld tegen zwarte Amerikanen, de discussies woeden nog steeds in alle hevigheid in de Amerikaanse samenleving. Dit maakt de Martin Luther King-biopic Selma dan ook helaas nog steeds maatschappelijk en politiek relevant. Daarbij doet de vraag er niet toe of er nu krampachtig of juist zeer terecht tegen het verschil in huidskleur wordt aangekeken. Het feit dat er nog steeds sprake is van het gevoel van ongelijkheid zegt eigenlijk al genoeg. We maken in Ava DuVernays portret kennis met de dominee twee jaar na zijn memorabele 'I Have a Dream'-speech bij het Lincoln Memorial in Washington. Zijn droom is in 1965 verre van werkelijkheid geworden, ook al is hij in de tussentijd onderscheiden met de Nobelprijs voor de Vrede.

» Lees verder...

Zurich

Geschreven door Danitsa Linders - Geplaatst op 18 februari 2015

Ook al heeft zangeres en performer Wende Snijders hiervoor nooit eerder in een film gespeeld, laat staan een acteerklus gehad, toch valt niet te ontkennen dat de rol van Nina haar op het lijf geschreven is. Letterlijk. Regisseuse Sacha Polak en scenarioschrijfster Helena van der Meulen, die in 2012 samen Hemel maakten, hebben het script van hun nieuwe speelfilm Zurich geschreven met Snijders in gedachten. Nadat ze haar wisten te overtuigen, is Snijders vanaf het begin betrokken geweest bij de ontwikkeling van het scenario. Het heeft zijn vruchten afgeworpen: Nina is een ongrijpbaar en intens gekweld mens en zelden is er een onthutsender beeld van verdriet neergezet dan in het aangrijpende Zurich.

» Lees verder...

Mortdecai

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 18 februari 2015

De liefde tussen Johnny Depp en de filmcritici is aardig bekoeld in de loop der tijd. Waar de excentrieke acteur tot enkele jaren geleden nog regelmatig werd bejubeld, worden zijn nieuwste projecten tegenwoordig nog maar weinig enthousiast ontvangen door zowel de media als aan de kassa. Depp haalde op zijn beurt vervolgens weer hard uit na het floppen van The Lone Ranger door de critici te verwijten van vooringenomenheid. De oorzaak van de magere opbrengsten legde hij vervolgens neer bij de negatieve recensies. Enige vorm van zelfreflectie lijkt de acteur vreemd te zijn, aangezien de meeste kritiek voortkomt uit het feit dat Depp de laatste jaren iets te vaak teruggrijpt op hetzelfde kunstje. Het is dus niet geheel verrassend dat ook zijn nieuwste film Mortdecai al met enig chagrijn onthaald werd. Zonde, aangezien David Koepps misdaadkomedie buiten het zoveelste typetje van Depp toch redelijk geslaagd kan worden genoemd.

» Lees verder...

Boy 7

Ik heb het persoonlijk even compleet gemist, maar kennelijk gaan hele met name jonge vrouwelijke volkstammen prat op het boek Boy 7 van Mirjam Mous. In het Hollandse antwoord op dystopische en populaire youngadultreeksen als The Hunger Games en Divergent draait het allemaal om een beangstigend toekomstbeeld waarin de overheid zo'n beetje alles en iedereen in de gaten houdt. Onder het mom van je eigen veiligheid uiteraard. Waar hebben we dat eerder gehoord? We treffen de verwarde jonge hacker Sam aan in een metro, waar hij niet alleen in contact komt met de autoriteiten, maar ook met lotgenote Lara. Beiden leiden aan een ernstige gevalletje geheugenverlies, al weet Lara al iets beter dan Sam wat er precies aan de hand is. Het leidt tot een zoektocht naar identiteit en lotsbestemming.

» Lees verder...

Fifty Shades of Grey

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 11 februari 2015

Er was een periode dat je geen trein kon pakken, zonder dat je iemand zag zitten die Fifty Shades of Grey aan het lezen was. Ik heb het boek aan het begin van de hype ook besteld, met het idee dat het hier ging om een soort The Da Vinci Code; misschien geen topboek maar wel een dat je aandacht grijpt. Tegen de tijd dat ik het ontving, had ik gehoord waar het over ging en bij het bladeren door het boek vielen vooral de tenenkrommende dialogen en het hoge pornogehalte op. Min of meer wat de bouquetreeks vroeger was voor huisvrouwen, die wilden wegzwijmelen bij een Fabio-type dat ze op Gone With the Wind-achtige wijze in zijn armen zou nemen en 'verslinden'. Ik heb het boek uiteindelijk niet gelezen, maar volgde de hype rond de verfilming wel op de voet. Want een slecht boek hoeft nog geen slechte film op te leveren.

» Lees verder...

Kingsman: The Secret Service

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 11 februari 2015

Matthew Vaughn debuteerde sterk met Layer Cake, een gangsterfilm met pre-Bond Daniel Craig in de hoofdrol, maar werd pas echt bekend bij het grote publiek met zijn magistrale stripverfilming Kick-Ass en het op nostalgie drijvende X-Men: First Class. Vaughn liet daarna zijn kans voor de regie van zijn tweede X-Men-film schieten om zich volledig te kunnen richten op een nieuwe comicverfilming. Met Kingsmen: The Secret Service baseerde de filmmaker zich opnieuw op werk van Mark Millar, al hield hij zich niet meer zeer strikt aan het bronmateriaal dat Millar samen met Watchmen-auteur Dave Gibbons neerkrabbelde. In een typisch Britse setting van keurige geheimagenten in smoking en de opleiding van een straatschoffie tot spion houdt Vaughn zich uitstekend staande. Kingsmen is het bewijs dat humor en spionage niet zo flauw en melig als Austin Powers hoeft te zijn, maar ook niet zo beschaafd als James Bond.

» Lees verder...

A Most Violent Year

Geschreven door Danitsa Linders - Geplaatst op 11 februari 2015

In Margin Call wanhopen Kevin Spacey en zijn medebankiers om de onvermijdelijke ineenstorting van de financiële wereld, All is Lost toont de doodsstrijd van solozeiler Robert Redford. Scenarist-regisseur J.C. Chandor laat zijn personages afstevenen op een onafwendbaar noodlot. In zijn debuut is het de beurskrach, in zijn opvolger een zinkende zeilboot op volle zee. Nagelbijtende spanning, ook in zijn nieuwste film, maar op deze spanning is moeilijker de vinger te leggen. Er is dat continue unheimische gevoel dat er iets staat te gebeuren. In A Most Violent Year schuilt het gevaar in zowel dé onbekende als hét onbekende.

» Lees verder...

The Voices

Geschreven door Lieuwe van Albada - Geplaatst op 11 februari 2015

In The Voices speelt Ryan Reynolds Jerry, een vrolijke maar ietwat naïeve en kinderlijke fabrieksarbeider. Jerry is enthousiast en aardig maar ietwat verlegen in de nabijheid van vrouwelijk schoon. Dat laatste is lastig aangezien hij een oogje heeft op Fiona, één van de kantoordames van de fabriek. Fiona heeft helaas weinig interesse in Jerry en zou gillend wegrennen als ze wist dat Jerry een schizofreen is die de stemmen hoort van zijn twee huisdieren! De één is een goeiige hond met een geweten, de ander een kwaadaardige kat die Jerry aanmoedigt zijn medicatie weg te gooien en toe te geven aan zijn moordlustige gevoelens.

» Lees verder...

The Woman In Black: Angel of Death

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 11 februari 2015

Een scepticus zou misschien kunnen beweren dat de film een groot deel van zijn succes te danken had aan de grote nieuwsgierigheid naar Daniel Radcliffes eerste hoofdrol sinds de immens populaire Harry Potter-reeks, maar daar zou The Woman in Black toch zeker tekort mee worden gedaan. James Watkins’ verfilming van het gelijknamige spookverhaal leverde met een onderhoudende regie, deftige aankleding en sfeervolle setting namelijk een oerdegelijke horrorfilm zonder overbodige opsmuk op. Daar waar een horrorfilm goed presteert, kan een vervolg natuurlijk niet lang uitblijven, dus mogen we ons drie jaar later weer opmaken voor een nieuw uitstapje naar de drassige omgeving van het Eel Marsh House.

» Lees verder...

Lifelong

Geschreven door Kaj van Zoelen - Geplaatst op 11 februari 2015

Zal Turkije ooit bij de Europese Unie horen? Het is een vraag die we voorlopig nog niet kunnen beantwoorden. Er zijn allerlei politieke en culturele redenen die een snelle ontknoping uitsluiten. Op cultureel gebied vindt het land op sommige vlakken aansluiting bij Europa. Lifelong (Hayatboyu in het Turks) is daar een voorbeeld van. De tweede film van regisseuse/schrijfster Asli Özge past precies binnen een recente trend in Europese cinema, waarbij een grote rol is weggelegd voor bekoelde, moeizame relaties die worden gereflecteerd door moderne architectuur en kunst. Onderkoeld gefilmd in klinische, symmetrische composities, waarbij simpele symboliek en stiltes moeten doorgaan voor diepgang.

» Lees verder...

National Gallery

Eén van de vele hoogstaande documentaires die het afgelopen jaar onze bioscopen bestormde was Het Nieuwe Rijksmuseum - De Film. De twee uur durende documentaire van Oeke Hoogendijk was de perfecte aanvulling op de met een Nipkow-schijf bekroonde gelijknamige televisiereeks. Er viel dan ook een boel te vertellen over het nieuwe Rijks dat een decennium voor het grote publiek gesloten was. Voor Hoogendijk vormde de recente en lang vervlogen geschiedenis van het Amsterdamse museum het ideale bronmateriaal voor een portret vol humor, politiek, intriges en vooral veel mooie kunst. Alles wat Het Nieuwe Rijksmuseum zo krachtig maakte ontbreekt in de Britse evenknie National Gallery. Behalve de kunst dan, want die komt ruimschoots aan bod in dit drie uur klokkende museumbezoek.

» Lees verder...

Big Hero 6

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 10 februari 2015

Rouwverwerking is een veelvoorkomend filmthema. Logisch, want iedereen krijgt ermee te maken dus spreken verhalen die er treffend mee omgaan een breed publiek aan. Het is echter zeldzaam dat het zo vloeiend met een spannend en vrolijk avontuur wordt vermengd als in Big Hero 6.

» Lees verder...

Paddington

Geschreven door Lieuwe van Albada - Geplaatst op 10 februari 2015

Paddington begint met filmbeelden van een beroemde ontdekkingsreiziger die naar donker Peru afreist, op zoek naar bijzondere dieren voor de collectie van de sociëteit van geografen. Als hij twee pratende beren ontdekt, ziet hij af van het idee ze neer te schieten en mee te nemen, maar sluit in plaats daarvan vriendschap met ze. Hij leert ze over Londen en laat ze kennismaken met marmelade.

» Lees verder...

Mijn Mama Is in Amerika en Ze Heeft Buffalo Bill Ontmoet

De krokusvakantie staat weer voor de deur, een populaire tijd om met de kinderen een warme bioscoopzaal op te zoeken. Daar wordt zoals gewoonlijk rekening mee gehouden in de programmering. Naast de familiefilms die onlangs al verschenen, komen er deze week nog drie nieuwe bij. Van Big Hero 6, Paddington en Mijn Mama is In Amerika en Ze Heeft Buffalo Bill Ontmoet lijkt die laatste op het oog de meest geschikte voor de kleinste kinderen. Maar in feite is het de minst toegankelijke van de drie.

» Lees verder...

Jupiter Ascending

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 5 februari 2015

Het is weer februari. De dagen zijn grauw, het treinverkeer ontregeld en de straten gedrapeerd in een troosteloze drab natte sneeuw. Bij uitstek de juiste omstandigheden om een middagje de bioscoop in te duiken en alle mistroostigheid te ontvluchten, ware het niet dat het aanbod rond deze tijd van het jaar doorgaans net zo karig is. De vreemde eend in de bijt is een grootschalige blockbuster die al in juli uit had moeten komen, maar plotseling verschoven werd naar deze maand met weinig concurrentie. Dat stemt weinig hoopvol. Het is aannemelijk dat het vertrouwen van Warner Bros. in het nieuwste scifispektakel van de Wachowski's op het laatste moment toch iets minder groot was dan de studio aanvankelijk voor ogen had. Helaas blijkt die angst niet volledig ongegrond: het bombastische Jupiter Ascending balanceert ergens tussen een chaotische ruimteopera en een zoetsappig intergalactisch sprookje.

» Lees verder...

Inherent Vice

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 4 februari 2015

Paul Thomas Anderson heeft de lat hoog gelegd. Met There Will Be Blood (2007) en The Master (2012) maakte hij twee meesterwerken op rij: prachtig gelaagde films die in een hypnotiserend tempo menselijke karaktereigenschappen op een feilloze manier wisten te ontleden. Logisch dat de verwachtingen voor Inherent Vice hooggespannen waren. Misschien te hooggespannen.

» Lees verder...

Wild Card

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 4 februari 2015

Bij het verschijnen van een nieuwe Statham-film weet je als kijker wel wat je kunt verwachten: ongecompliceerde actie, keiharde botbreuken en zo nu en dan een goed geplaatste oneliner. Van een sterk scenario moeten zijn films het doorgaans niet hebben, maar Stathams vertrouwde Cockney-accent en aangeboren gevoel voor cynisme maken meestal een hoop goed. Ook de synopsis van zijn nieuwste project is op het eerste gezicht weer een groot cliché, maar tegelijkertijd wijkt Wild Card hier en daar juist weer af van de zogenaamde standaarduitwerking. Of regisseur Simon West daarmee ook gelijk de jackpot geraakt heeft, valt echter te betwijfelen.

» Lees verder...

Het Lied van de Zee

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 4 februari 2015

Eind februari zal voor de veertiende keer een Oscar worden uitgereikt voor beste avondvullende animatiefilm. In 2002 werd afgetrapt met Shrek. Met de inmenging van de computer heeft het genre een niet te stuiten ontwikkeling doorgemaakt. Maar dat alleen rechtvaardigt niet de nieuwe categorie, want er is ook nog steeds prachtig handgetekend animatiewerk op de grote schermen te bewonderen. Het vergroot echter wel de concurrentie. Disney/Pixar is koploper met de meeste beeldjes op de schoorsteenmantel. Zo af en toe maakt een outsider ook eens kans op de prestigieuze prijs. Of deze eer dit jaar Het Lied van de Zee te beurt zal vallen, valt ernstig te betwijfelen. Daarvoor is de concurrentie van de animatiereuzen wellicht te overweldigend. Maar een eervolle vermelding verdient dit wonderschone Ierse animatiewerkje absoluut.

» Lees verder...

Big Eyes

Over smaak valt niet te twisten en al helemaal niet als het om kunst gaat. Sommigen zullen de schilderijen van de zeventachtigjarige Margaret Keane foeilelijke kitsch vinden, terwijl Tim Burton er mee wegloopt. Keane staat bekend om haar portretten, veelal van kinderen, met opvallend grote ogen. Ze doen denken aan de deprimerende zigeunerjongetjes in grijs- en bruintinten met traan die in de jaren zestig en zeventig (en bij sommige mensen nog steeds) menig behangetje (ont)sierde. Burton is in ieder geval een groot liefhebber van het werk van Keane en staat te boek als een enthousiast verzamelaar van de prentjes. Een hele logische keuze voor de verfilming van haar biopic is Burton echter niet. De vraag doemt namelijk op of de eigenzinnige cineast niet te veel dweept met de liefde voor de schilderingen van zijn lijdend voorwerp en zo wel een geschikte biograaf vormt. Het venijn zit hem gelukkig in de staart.

» Lees verder...

Night at the Museum: Secret of the Tomb

Vreemd is het, om een inmiddels overleden acteur nog een laatste keer in een nieuwe film te zien. Met een fantastische acteerprestatie als zwanenzang, zoals Heath Ledger in The Dark Knight of Philip Seymour Hoffman onlangs met A Most Wanted Man, kan een groot verlies op een wrange manier toch nog een waardig afscheid opleveren. Soms levert het macabere toeval een nog treffender moment op. Denk bijvoorbeeld aan Desmond Llewelyn, de acteur die jarenlang Q speelde in de James Bond-reeks. Hij verongelukte vlak na de release van The World Is Not Enough, de film waarin zijn personage toevallig ook afscheid nam. De vorig jaar overleden Robin Williams beleeft een soortgelijk moment in het derde deel van Night at the Museum.

» Lees verder...

Dos Disparos

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 4 februari 2015

Het is alweer enige tijd geleden dat Martin Rejtman een speelfilm maakte, maar met Dos Disparos is de grondlegger van de Nieuwe Argentijnse Cinema weer terug. Voor liefhebbers van zijn werk was dat het wachten waard, want met zijn nieuwe film levert hij opnieuw een werkje vol observerende absurditeit, drama en droge humor.

» Lees verder...