POLL: Films met Tom Cruise
Van Risky Business tot Mission: Impossible en van Top Gun tot Collateral.

Film Recensies

FilmTotaal heeft als doel om over iedere film die in de bioscoop uitkomt een recensie te laten schrijven. Hieronder de lijst met laatst toegevoegde recensies. Mocht je onze recensenten willen ontmoeten klik dan hier. Ons archief kan je hier vinden.

De FilmTotaal reserveer en infolijn: 0900-3203344 (0,55 p/m)

Mission: Impossible - Rogue Nation

Geschreven door Kaj van Zoelen - Geplaatst op 29 juli 2015

Hoeveel Amerikaanse filmsterren boven de vijftig doen tegenwoordig nog (deels) hun eigen stunts en hoeveel daarvan gaan aan de hoogste gebouwen en opstijgende vliegtuigen hangen? Wie behalve waaghals Tom Cruise? Om die reden draait de marketing voor de alweer vijfde Mission: Impossible bijna volledig om zijn indrukwekkende stunts. Zelfs in de bioscoop krijg je voor de trailer een 'making of' te zien, waarin vooral wordt benadrukt dat Cruise écht aan dat vliegtuig hangt. Het is daarom dan ook geen verrassing dat Mission: Impossible – Rogue Nation vooral om de spectaculaire actie draait, met een hoop heerlijke spionagenonsens die puur dient om Cruise en co van spektakel naar spektakel te voeren.

» Lees verder...

Belle

Een Brits kostuumdrama over racisme, slavernij én feminisme, met een zwarte vrouw in de hoofdrol, het komt zelden voor. Belle is niet alleen bijzonder vanwege deze elementen, maar ook door de manier waarop regisseuse Amma Asante ze subtiel laat samenkomen in het verhaal van Dido Belle. Belle is een gelaagde verbeelding van hoe de waarde en waardigheid van mensenlevens in het geding komen in een systeem waarin personen als handelswaar geaccepteerd worden. Belle roept daarbij moeilijke vragen op over rassen- en genderverhoudingen in de westerse maatschappij die nog steeds relevant zijn.

» Lees verder...

La Loi du Marché

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 29 juli 2015

Wanneer filmtheoretici ooit zullen terugkijken op dit decennium, zal het een goudmijn blijken voor degenen die onderzoek willen doen naar hoe de huidige economische crisis in beeld is gebracht. Momenteel komt namelijk iedere maand wel een film uit die kan worden gekoppeld aan de financiële tegenwind waardoor zovelen worden getroffen. Vreemd is dat niet; de meeste films spelen zich immers af in het heden en vrijwel geen enkele ontsnapt eraan een product van zijn tijd te zijn. Dat laatste geldt trouwens voor alle genres en stromingen. Bekeken vanuit een bredere context zou bijvoorbeeld kunnen worden bepleit dat de populariteit van superheldenfilms een hedendaags equivalent is van Frank Capra’s succes tijdens de Grote Depressie in de jaren dertig. Echter, voor een realistischer tijdsbeeld kan beter worden gekeken naar kleinschaligere films als La Loi du Marché.

» Lees verder...

While We're Young

Ouder worden is niet makkelijk, zeker niet in een zo op jeugd georiënteerde samenleving als de onze. Volwassen worden is tegenwoordig zo mogelijk nog lastiger, en steeds minder hetzelfde als ouder worden. Wat is volwassen zijn überhaupt, als het niet meer strikt aan leeftijd is gebonden? Hoe word je volwassen en blijf je tegelijkertijd jong? Zulke vragen staan aan de basis van While We're Young, de nieuwste film van de New Yorkse komische cineast Noah Baumbach. Hij snijdt daarnaast ook authenticiteit en integriteit in de moderne kunstwereld aan, die in dienst staan van de vragen over opgroeien als volwassene.

» Lees verder...

Paper Towns

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 29 juli 2015

John Green is een bezig baasje. Buiten het schrijven van zijn populaire jongvolwassenenliteratuur is de Amerikaanse schrijver ook regelmatig actief als vlogger op YouTube. Hierin vertelt Green onder andere over zijn ervaringen na de succesvolle verfilming van zijn The Fault In Our Stars, schijnt hij zijn licht over recente globale ontwikkelingen als de financiële crisis in Griekenland en geeft hij samen met zijn broer op het CrashCourse kanaal gratis spoedcursussen over uiteenlopende onderwerpen. Het zegt ons twee dingen over Greens werkwijze als schrijver. In de eerste plaats is hij een auteur die handig met zijn tijd mee blijft gaan, maar meer nog is Green iemand die zijn publiek graag iets wil meegeven. Hoewel de thema’s in Paper Towns wellicht universeel genoeg zijn voor tienerfilms van alle generaties, vallen er voor de jeugdige kijkers in ieder geval weer genoeg levenslessen te putten uit deze tweede ‘Greenlit’-adaptatie.

» Lees verder...

De Kleine Prins

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 28 juli 2015

Halverwege de Tweede Wereldoorlog verscheen het meest vertaalde Franse boek uit de literatuurgeschiedenis. Het in 1943 verschenen Le Petit Prince is het bekendste werk van de in 1944 overleden Antoine de Sainte-Exupéry. De poëtische allegorie is nog steeds ontzettend geliefd over de gehele wereld. In thuisland Frankrijk kom je de afbeelding van de kleine blonde prins met de verbaasde blik op zijn miniasteroïde die de auteur zelf aquarelleerde overal tegen. Het verhaalt over de naamloze titelfiguur die in aanraking komt met de verteller, een piloot die crasht in de Sahara. Le Petit Prince is voor velen met Frans in hun vakkenpakket het eerste boekje dat voor de boekenlijst gelezen wordt en bevat veel autobiografische elementen. Sainte-Exupéry tekende in het interbellum voor het Franse leger, waar hij als gevechtspiloot aan het werk ging. Hij vluchtte halverwege de oorlog naar Noord-Amerika, waar zijn bekendste werk ontstond. Het boekje staat vol met maatschappijkritiek en verenigt een naïef kinderlijk observatievermogen met een filosofische toon.

» Lees verder...

Ant-Man

Geschreven door Lieuwe van Albada - Geplaatst op 22 juli 2015

De getroebleerde voorgeschiedenis van Ant-Man stemt cynisch. Een scenario een scenario dat vlak voor de opnames nog herschreven werd, een regisseur die geen noemenswaardige ervaring met actiefilms heeft en dan ook nog eens vrij onbekende superheld in de hoofdrol... Kan dat wel goed gaan?

» Lees verder...

The Farewell Party

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 22 juli 2015

Het zelfstandig mogen beëindigen van een ondraaglijk lijden lijkt de ultieme vorm van zelfbeschikking. Bij ons in de Lage Landen zijn we inmiddels wel gewend aan de mogelijkheid van euthanasie en zo zelf de regie over ons leven te mogen voeren. Euthanasie is niet langer synoniem aan (hulp bij) zelfdoding. De wetgeving en procedures zijn streng en met waarborgen omkleed, maar de discussie over vrijwillige levensbeëindiging breidt zich nu voornamelijk uit naar andere vormen en gevallen. Mag er sprake zijn van euthanasie bij zwaar psychisch lijden of in een uitzichtloze gevangenschap? En hoe zit het met een ondraaglijk leven voor hen die nog wilsonbekwaam zijn zoals minderjarigen? Religieuze groeperingen ageren nog steeds flink tegen het fenomeen, maar voor velen is het een verworven recht, hetgeen een groot goed is in een vrije samenleving als de onze.

» Lees verder...

She’s Funny That Way

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 22 juli 2015

Het klinkt bijna als het begin van een ingewikkelde mop: een callgirl, een psychiater, een toneelgezelschap, een rechter én zijn privédetective stappen in een restaurant... Het uitgangspunt van Peter Bogdanovich’ nieuwste mag dan misschien niet bepaald in één korte omschrijving te zijn samen te vatten, hij vormt in ieder geval wel een recept voor een lange aaneenschakeling van hectische en ongemakkelijke taferelen. De bekende regisseur uit de New Hollywood-generatie van de jaren zeventig keert veertien jaar na zijn laatste bioscoopfilm weer terug op het witte doek. She’s Funny That Way is een aangenaam luchtige screwballkomedie met een paar leuke knipogen naar klassieke Hollywoodfilms.

» Lees verder...

Güeros

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 22 juli 2015

“Jong en niet revolutionair zijn, is een contradictie,” staat er op de muur van een universiteit gekalkt. Het is 1999 in Mexico Stad, het jaar dat studenten de campus van de Universiteit van Mexico maandenlang bezet hielden. Alles begon als een protest tegen de sterke verhoging van studiekosten, maar de honderden jongeren in Güeros zijn inmiddels vastgelopen in hun eigen idealen.

» Lees verder...

Valley of Love

Geschreven door Bart Snoek - Geplaatst op 22 juli 2015

De gescheiden Franse echtelieden Isabelle en Gérard ontmoeten elkaar voor het eerst sinds jaren in het snikhete Death Valley. Zij zijn daar op verzoek van hun zoon Michael, die een half jaar eerder zelfmoord pleegde. In de afscheidsbrieven die hij zijn ouders stuurde, vroeg hij hen naar deze plek te komen, en daar de zeven grote bezienswaardigheden te bezoeken. Bij één van de plekken zal hij hen ontmoeten, belooft hij.

» Lees verder...

Rio, I Love You

Onlangs werd aangekondigd dat ons enige echte eigen Rotterdam de vierde stad zal zijn die wordt getrakteerd op een cinematografische lofzang. Na Parijs, New York en Rio de Janeiro zal de Zuid-Hollandse havenstad het toneel zijn van mooie kleine verhalen die de kleurrijke inwoners portretteren. Fijn dat het nu eens niet Amsterdam is geworden, maar het grotendeels naoorlogse Rotterdam. Maar voordat Rotjeknor aan de beurt is, moet de liefhebber zich eerst nog door de verhaaltjes van de inwoners van het Braziliaanse Rio heen worstelen. Dat belooft een exotische aaneenschakeling van avonturen en hartverwarmende passie te worden. Het begint al goed als de prachtige baai van de stad, de omringende bergen en natuurlijk het immense standbeeld van Jezus Christus smaakvol in beeld worden gebracht. Dan denk je nog: dat wordt na de bioscoop meteen vliegtickets boeken naar de stad van de samba, zon, zee en strand. Toch eerst maar even doorkijken. Want de VVV van Rio mag dan misschien tevreden zijn, de cinefiel had toch op een betere collagefilm gehoopt.

» Lees verder...

Mr. Holmes

Geschreven door Jim Pedd - Geplaatst op 15 juli 2015

Sherlock Holmes is populair. Recentelijk speelden Robert Downey Jr., Benedict Cumberbatch en Jonny Lee Miller al de rol van Arthur Conan Doyles detective. Nu kunnen we ook iconisch acteur Ian McKellen aan dat illustere rijtje toevoegen, in zijn tweede samenwerking met regisseur Bill Condon. Eerder maakten de twee het drama Gods and Monsters en net als die film is Mr. Holmes een karakterschets geworden.

» Lees verder...

Self/Less

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 15 juli 2015

Al sinds de mensheid zich ontdaan heeft van het berenvel en uit haar grotten is gekropen zijn we op zoek naar het eeuwige leven. Al in de Bijbel wordt er gesproken over het eeuwige leven en laten we eerlijk zijn: Jezus Christus stond op uit de dood en dat willen we allemaal wel. En dan zijn er nog de levenselixers, Fonteinen der Jeugd en andere middeltjes om nooit het hoekje om te hoeven gaan. Tot slot heb je ook nog de spirituelen die denken dat onze ziel voor eeuwig doorleeft al dan niet door middel van reïncarnatie. Het lichaam is enkel een omhulsel dat aan slijtage en veroudering onderhevig is. Als het aan de knappe koppen van de wetenschap ligt, dan zijn we in de nabije toekomst echt onsterfelijk. Afgezien van het gevaar van overbevolking is het nog maar de vraag of dit op het ethische vlak een verstandige ontwikkeling is. Ons naderende einde is voor velen maar moeilijk te verkroppen. Met geld is alles te koop, zelfs het eeuwige leven.

» Lees verder...

The Gallows

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 15 juli 2015

Productiemaatschappij Blumhouse boert al een aantal jaren goed met horrorfranchises als Insidious, The Conjuring en Sinister, maar hun financiële paradepaardje is nog altijd de Paranormal Acitivity-reeks. Deze thuisvideo's worden voor een appel en een ei in elkaar geflanst en ondanks het feit dat er doorgaans niet veel meer gebeurt dan wat geschuif met meubilair, blijken de films lucratief genoeg om dit jaar alweer een vijfde vervolg uit te kunnen braken. In de standaard tienerslasher The Gallows wordt een viertal tieners op de hielen gezeten door een demonische beul uit een vervloekt schooltoneelstuk. De catch: het geheel wordt vastgelegd met videocamera’s en telefoons. Inderdaad, het welbekende ‘found footage’-concept. Vanuit het oogpunt van Blumhouse is wel te begrijpen dat hierop wordt teruggegrepen, maar voor de horrorliefhebber is het geen goed nieuws. Sterker nog, The Gallows is het toonbeeld van alles wat aan dit tot in den treure uitgemolken subgenre mankeert. Vijf argumenten:

» Lees verder...

Every Thing Will Be Fine

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 15 juli 2015

Wim Wenders is een van de meest toonaangevende auteurs van zijn generatie, maar het is alweer acht jaar sinds zijn laatste speelfilm. In de tussentijd maakte hij wel prachtige documentaires als Pina en Salt of the Earth maar met Every Thing Will Be Fine keert hij terug naar het dramatische genre, waarbinnen hij ooit meesterwerken maakte als Der Himmel Über Berlin en Paris Texas. De Duitse filmmaker laat ermee zien telkens op zoek te zijn naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen, door een pionier te zijn in het gebruik van 3D om een kleine dramatische film te ondersteunen.

» Lees verder...

De Reünie

Geïnspireerd door Thea Beckmans Kruistocht in Spijkerbroek begon Simone van der Vlugt met het schrijven van historische jeugdromans, maar sinds de millenniumwisseling begeeft de Nederlandse schrijfster zich steeds regelmatiger op het lucratieve gebied van de literaire thriller. Een slimme zet, aangezien haar thrillerdebuut De Reünie direct in de smaak wist te vallen bij liefhebbers van Van der Vlugts Amerikaanse evenknie Nicci French. Een verfilming bleef lange tijd uit, maar een kleine elf jaar na dato is ie er dan toch. De regie is in handen van Menno Meyjes, die na Het Diner opnieuw tekende voor een Nederlandse romanverfilming. Over zijn cast zal Meyjes in elk geval niet hebben hoeven klagen. Thekla Reuten en Daan Schuurmans voorzien de film van de nodige starpower, maar het zijn vooral de twee jeugdige hoofdrolspeelsters die weten te imponeren.

» Lees verder...

The Duke of Burgundy

Sadomasochisme was op het afgelopen Berlinale een hot topic met de release van Fifty Shades of Grey. Er was echter ook nog een ander sm-liefdesverhaal dat op het festival in première ging, maar dan van een heel andere orde. In tegenstelling tot de moderne feel van Grey koos regisseur Peter Strickland er met de aankleding van zijn The Duke of Burgundy juist voor om terug in de tijd te gaan.

» Lees verder...

What We Did On Our Holiday

De Engelsen zijn goed in het ophouden van de schijn. Ze vernoemden zelfs een komedie over een snobistische huisvrouw die het te hoog in haar bol heeft naar deze eigenschap. De Schotten zijn recht voor hun raap en zeggen waar het op staat. Grofgebekt, direct, maar met een hart van goud. Zo kan het gebeuren dat de Londense Abi en Doug hun brutale kroost uitgebreide instructies meegeven als ze naar de Schotse Hooglanden afreizen voor de vijfenzeventigste verjaardag van opa. Onder geen beding mag de Schotse tak van de familie te weten komen dat Abi en Doug zijn gescheiden van tafel en bed. Hun oudste dochter noteert alle leugentjes om bestwil in haar notitieboekjes, omdat ze niet meer bij te houden zijn. Zoonlief en de jongste dochter proberen het spelletje mee te spelen, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd voor één van hen zich verspreekt.

» Lees verder...

Inside Out

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 14 juli 2015

Pixar heeft zichzelf overtroffen. En dat zegt wat, gezien de prachtfilms die de afgelopen jaren bij de animatiestudio vandaan kwamen. Maar er is geen woord van overdreven. Wat een film!

» Lees verder...

Beestenboot

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 14 juli 2015

De pleuris is uitgebroken in het koninkrijk der dieren. De paniekerige fauna baant zich een weg door het oerwoud om de Ark van Noach te bereiken. Spoedig zal de zondvloed al het leven op aarde verwoesten. Op de gigantische bood van de uitverkoren Noach is er slechts plek voor twee van elke diersoort. De hele bijbelse riedel kennen we inmiddels wel en de Duitse makers van de plotarme animatiefilm Beestenboot doen niet al te veel moeite om het hele verhaal van de zondvloed te herkauwen voor hun jonge kijkertjes. In plaats daarvan wordt er een draai aan het klassieke verhaal gegeven. Noach zelf komt geen seconde in beeld. Als dat maar goed gaat...

» Lees verder...

Terminator: Genisys

Geschreven door Jim Pedd - Geplaatst op 8 juli 2015

”Ik ben oud, niet overbodig,” merkt Arnold Schwarzeneggers T-800 een aantal keren op in Terminator: Genisys. Toch bekruipt je het gevoel dat de franchise waarin hij een van de hoofdrollen speelt wél overbodig is. Gemaakt op basis van een scenario van Laeta Kalogridis en Patrick Lussier brengt regisseur Alan Taylor ons een film die het Terminator-universum nieuw leven in moet blazen en het begin moet zijn van een nieuwe trilogie. De franchise lijkt echter zijn beste tijd te hebben gehad en net als Schwarzeneggers T-800 toe te zijn aan pensioen.

» Lees verder...

La Isla Mínima

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 8 juli 2015

Begin februari van dit jaar werden voor de negenentwintigste keer de Goyas uitgereikt. Het Spaanse equivalent van de Oscars kende dit jaar weinig verrassingen. La Isla Mínima wist maar liefst tien beeldjes in de wacht te slepen. De misdaadthriller van Alberto Rodríguez kaapte alle grote categorieën voor de neus van de beduusde concurrenten weg. Zo won het een Goya voor beste film, beste regisseur, beste hoofdrolspeler, beste originele scenario en beste camerawerk. Geheel verdiend, want het in de vroege jaren tachtig gesitueerde moordverhaal ziet er werkelijk schitterend uit. Maar meer nog dan de aan de mooie plaatjes, die door de vele luchtshots doen denken aan het werk van David Fincher, wist Rodríguez een sfeer te construeren, waarbij vooral veel tussen de lijnen door is te lezen.

» Lees verder...

The One I Love

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 8 juli 2015

Ethan en Sophie vormen een stel dat op het punt staat uit elkaar te gaan. Ze zitten in therapie en bespreken daar met hun psycholoog welke frictie er is ontstaan en hoe hun seksleven min of meer op nul staat. Ze willen zoals ze zeggen, de resetknop kunnen indrukken en opnieuw beginnen. Hun psycholoog raadt ze aan een weekendje weg te gaan en geeft het adres van een romantisch huisje, waar hij andere koppels ook vaak heen stuurt. Velen komen na dat weekendje weer verliefd terug, dus Ethan en Sophie besluiten het een kans te geven.

» Lees verder...

The Face of an Angel

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 8 juli 2015

In 2007 schrok de rustieke Italiaanse studentenstad Perugia op van de brute moord op Meredith Kercher. In de nacht van 1 november werd de Britse uitwisselingsstudente met meerdere messteken om het leven gebracht. Hoofdverdachten in de zaak waren haar Amerikaanse huisgenote Amanda Knox en dier Italiaanse partner. Wat volgde was een slepende rechtszaak die uitmondde in een intens mediacircus, waarin Knox constant in de aandacht stond van de internationale pers. Was het naïeve meisje dat voor het gerechtshof verscheen simpelweg een onschuldige zondebok wier leven plotseling in een grote nachtmerrie was veranderd? Of schuilde er achter die blauwe ogen al die tijd een ijskoude moordenares die het publiek perfect wist te bespelen? Bij uitstek voer waar liefhebbers van ‘true crime’ van zullen smullen, maar het zijn nou juist niet de vragen die Michael Winterbottom met zijn interpretatie van het verhaal hoopt te beantwoorden.

» Lees verder...

Dior and I

In de vroege lente van 2012 kreeg Raf Simons de scepter van het prestigieuze Dior in handen. De Belgisch Limburger nam het stokje over van de door antisemitische uitspraken in opspraak geraakte John Galliano. Daarvoor maakte Simons voornamelijk mannencollecties voor onder meer Jil Sander. De keus voor de toen vierenveertigjarige Vlaming als creative director voor het chique Parijse modehuis was dan ook opmerkelijk. Simons kreeg de opdracht om in amper twee maanden een nieuwe haute-couturecollectie uit de grond te stampen. Samen met zijn vaste assistent maakt een bloednerveuze Simons zijn opwachting aan de Avenue Montaigne in het achtste arrondissement van de Franse hoofdstad. Het proces van aanstelling tot de weelderige presentatie van zijn collectie werd vastgelegd door regisseur Frédéric Tcheng.

» Lees verder...

De Vijf en de Piratenschat

Er zijn miljoenen exemplaren verkocht van de boeken van Enid Blyton en steeds meer van die boeken vinden hun weg naar het witte doek. Vooral de Duitse verfilmingen doen het goed, getuige de ondertussen drie films tellende Dolle Tweeling-franchise die ook naar de Nederlandse bioscoop werd gehaald. Gezien de goede prestaties is het nu de beurt aan een andere Blyton-reeks: De Vijf. Besloten is om in Nederland af te trappen met de derde van in totaal vier films die bij onze oosterburen tot nu toe zijn gemaakt. In De Vijf en de Piratenschat zoeken broers Julian en Dick, zusje Anne, nichtje George en hond Timmy naar een mythische piratenschat.

» Lees verder...

Magic Mike XXL

Geschreven door Yara Plasman - Geplaatst op 1 juli 2015

Mike heeft zijn stripperscrew alweer drie jaar verlaten en probeert zijn eigen verhuisbedrijf van de grond te krijgen. Hij spreekt zijn oude vrienden niet meer, maar dat verandert gauw wanneer Tarzan een boodschap achterlaat op zijn voicemail. Mike besluit zijn vrienden op te zoeken en zich nog één keer voor de grande finale aan te sluiten bij de groep. Op weg naar hun allerlaatste show op de strippersconventie komen ze oude bekenden tegen, maken ze nieuwe vrienden en ontdekken ze hun eigen kracht waarmee ze een spetterende sexy show willen neerzetten waar het plezier vanaf spat.

» Lees verder...

La Tête Haute

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 1 juli 2015

De jonge rebelse tiener Malony is een tikkende tijdbom. Zijn moeder is op veel te jonge leeftijd zwanger van hem geworden en gedraagt zich zelf nog als een onverantwoordelijk kind. Er is geen land te bezeilen met de ontspoorde tiener die door zijn opvliegende gedrag al te veel gerechtsgebouwen en jeugdinstellingen van binnen heeft gezien. Rechter Florence Blaque geeft niet op en stopt Malony in een streng internaat. Het valt te bezien of er ooit nog eens iets terecht zal komen van de jongen, want hij gaat zelfs onder de stevige begeleiding in de faciliteit vrolijk door met rotzooi trappen. Vechtpartijen, joyrijden en andere misdragingen zijn aan de orde van de dag. Begeleider Yann heeft er een dagtaak aan. Maar met lieve timide meisjes weet Malony zich geen raad.

» Lees verder...

Survivor

De in wat toen nog de Sovjet-Unie heette geboren Milla Jovovich heeft na haar modellencarrière de catwalk verruild voor de filmset. Het oeuvre dat de in Verenigde Staten opgegroeide Jovovich als actrice opbouwde mag er zijn. Ze speelt doorgaans krachtige slimme vrouwen, getuige haar rollen in The Fifth Element, Joan of Arc en natuurlijk Resident Evil. Jovovich, die ook nog eens mode ontwerpt en een cd heeft volgezongen, is zeker niet het zoveelste fotomodelletje dat zo nodig moest acteren. In de actiethriller Survivor van James McTeigue speelt de Oekraïense een pittige medewerkster van de Amerikaanse ambassade die gestationeerd is in de Britse hoofdstad Londen. Ze voert een klopjacht uit op een stel terroristen om zo een aanslag te voorkomen. Of Jovovich’ personage Kate Abbott het zal overleven is niet zo’n bijster boeiende kwestie. Of het bioscooppubliek de opeenstapeling van slordige actie en ongeloofwaardige plotelementen trekt des te meer.

» Lees verder...