Eerste teaser trailer 'Star Wars: The Force Awakens'
De eerste beelden van wat een nieuwe trilogie moet worden!

Film Recensies

FilmTotaal heeft als doel om over iedere film die in de bioscoop uitkomt een recensie te laten schrijven. Hieronder de lijst met laatst toegevoegde recensies. Mocht je onze recensenten willen ontmoeten klik dan hier. Ons archief kan je hier vinden.

De FilmTotaal reserveer en infolijn: 0900-3203344 (0,55 p/m)

Horrible Bosses 2

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 26 november 2014

Het roemruchte trio dat drie jaar geleden nog rondliep met moordneigingen op hun baas kan maar moeilijk op het rechte pad blijven. In Horrible Bosses uit 2011 stonden Kurt, Dale en Nick hun leidinggevende Dave naar het leven, wat leidde tot een ingewikkeld en kluchtig plannetje om voorgoed met de baas af te rekenen. In wat dan wel de tegenwoordige tijd zal zijn is het drietal eigen baas geworden. Ze hebben de 'Shower Buddy' ontwikkeld, een dubieus apparaat dat het gevoel geeft alsof je beste vriend je rug inzeept. Dus. Na een klungelig optreden in Good Morning Los Angeles meldt zich al vrij snel een investeerder. De zaken lopen alleen iets anders dan Kurt, Dale en Nick hadden voorzien en de enige weg naar gerechtigheid is de misdaad.

» Lees verder...

Trash

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 26 november 2014

Met Billy Elliot en Extremely Loud and Incredibly Close liet Stephen Daldry al zien aardig uit de voeten te kunnen met het regisseren van jeugdige hoofdrolspelers. Hoewel laatstgenoemde vrij wisselvallige reacties uitlokte onder de critici, mocht de verfilming van de roman van Jonathan Safran Foer toch genoegen nemen met een Oscarnominatie voor beste film. Niet gek dus dat Daldry met zijn nieuwste film een vergelijkbare koers uitzet: opnieuw een boekverfilming waarin een jonge cast en een uitgebreide zoektocht centraal staan. Wel kiest de Britse regisseur dit keer voor een exotischere locatie: de zonnige favela’s van Brazilië.

» Lees verder...

My Old Lady

De mislukte schrijver Mathias Gold heeft geen nagels meer over om zijn kont te krabben. Met zijn laatste financiële reserves is hij afgereisd naar Parijs. In de Franse hoofdstad moet het wat gaan worden met zijn leven, want Golds vader had daar een luxe appartement. Met de paar miljoen euro die het optrekje moet opbrengen, zingt Gold het wel even uit. Zo soepeltjes als de gefaalde Amerikaanse auteur het in zijn hoofd had, loopt het echter niet. Gold krijgt namelijk te maken met een archaïsche Franse lijfrenteconstructie: hij kan zijn erfenis pas verzilveren als de huidige bewoonster, de Engelse lerares Mathilde Girard, het hoekje om is. Tot die tijd moet zij door de nieuwbakken eigenaar betaald worden voor woongenot in plaats van andersom.

» Lees verder...

Jessabelle

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 26 november 2014

Jessie zou een mooie toekomst tegemoet gaan, maar dat loopt anders in de openingsscène van Jessabelle. Wanneer ze vertrekt om in een nieuw huis een gezin te stichten, raakt ze betrokken bij een zwaar auto-ongeluk waarbij haar vriend en haar ongeboren baby sterven. Om te revalideren trekt de twintiger bij haar vader in, die ze al van kleins af aan niet meer gezien heeft. Daar aangekomen blijkt al snel dat het er niet pluis is.

» Lees verder...

Om de Wereld in 50 Concerten

Het leven van een percussionist van één van de meest gerenommeerde orkesten ter wereld gaat niet altijd over rozen, zo blijkt uit de opening van Om de Wereld in 50 Concerten. Dit weerhoudt de man in kwestie niet van het volgen van zijn grote passie. Sommige stukken, zo legt de musicus van het Koninklijke Concertgebouworkest uit, kennen slechts een enkel hoogtepunt waarbij hij in actie mag komen. Het publiek slaat hem gade met in het achterhoofd de vraag waar die man in godsnaam mee bezig is. Als je denkt dat het grote moment van die ene enkele slag in het muziekstuk nog eeuwen op zich laat wachten komt het toch opeens onverwachts. Slagwerk in klassieke muziek is vaak een kwestie van geduld, eindeloos wachten en perfecte timing. Al deze eigenschappen onderscheiden een amateur van een pro. Dit credo gaat niet alleen op voor slagwerkers, maar ook voor de andere leden van het vooraanstaande muziekgezelschap.

» Lees verder...

John Wick

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 19 november 2014

Pretentieloosheid is af en toe ongelooflijk prettig. Neem een rechttoe-rechtane actiefilm bijvoorbeeld. Lekker veel achtervolgen, knokken, schieten en het liefst veel helikopters en stoere bolides met gierende banden. Het zure slag criticus wil wel eens vergeten dat film bovenal entertainment moet zijn. Altijd maar ontroeren, ontregelen en beklijven kan soms best vermoeiend zijn. Even in een andere wereld vertoeven en niets aan je kop hebben is zeer aangenaam. Nee, met gebrek aan pretentie is helemaal niets mis, maar dan moet het ook echt als zodanig worden neergezet. Op dit vlak heeft het nieuwe actievehikel van Keanu Reeves een probleem. De makers proberen geen pretenties te hebben, maar doen tegelijkertijd hun stinkende best om interessant over te komen.

» Lees verder...

The Skeleton Twins

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 19 november 2014

Vroeg of laat doet elke succesvolle komedieacteur wel een poging een serieuze film te dragen. Dat pakt niet altijd even geslaagd uit, maar heeft nochtans ook al pareltjes opgeleverd als Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Punch-Drunk Love. Om de acteur in kwestie de kans te geven zich van zijn meest serieuze kant te laten zien, wordt bijna altijd dezelfde methode toegepast: omring hem of haar door zoveel mogelijk mensen die hun sporen in drama hebben verdiend. The Skeleton Twins doet daar niet aan mee. Sterker nog: in plaats van één komedieacteur die de serieuze kant op gaat, biedt de film er twee.

» Lees verder...

White Bird in a Blizzard

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 19 november 2014

Coming-of-agefilms zijn er in alle soorten en maten. Dit jaar nog zagen we met Richard Linklaters Boyhood misschien wel de meest letterlijke variant voorbijkomen, maar natuurlijk zijn er ook nog vele andere, iets minder ambitieuze vormen te bedenken die hun sporen in de geschiedenis verdiend hebben. Met name de jaren tachtig bleken een goed decennium voor de coming-of-agefilm met titels als Fast Times at Ridgemont High, Sixteen Candles en The Breakfast Club. Qua setting past White Bird In A Blizzard precies in het verlengde van dit rijtje, al schildert regisseur Gregg Araki een stuk minder geromantiseerd beeld van de tienerjaren dan zijn collega John Hughes deed.

» Lees verder...

Still the Water

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 19 november 2014

Een betoverend mooie sterfscène vormt het hart van Still the Water. Geen heftige emoties of tranentrekkerij, maar een intieme, tedere kalmte. Familie en vrienden dansen en zingen liedjes, terwijl de zestienjarige Kyoko met tranen in haar ogen onafgebroken naar haar moeder kijkt, die steeds minder vaak haar ogen even kort opent. De minutenlange scène heeft uiteraard iets droevigs, maar wat overheerst is een indrukwekkend serene vredelievendheid.

» Lees verder...

Still Life

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 19 november 2014

Eddie Marsan is bij het grote publiek bekend als de broer van Ray Donovan in de gelijknamige serie. Al is hij als Terry erg goed, hij wordt daar overschaduwd door de flamboyantere personages die Jon Voight en Liev Schreiber vertolken. In Still Life vormt hij de spil van de film en is te zien wat voor fantastische acteur hij eigenlijk is.

» Lees verder...

Party Girl

Angélique weet wel wat plezier maken is. Nachten achter elkaar hangt ze in een groezelige club, samen met haar collega’s. Officieel is ze aan het werk als gezelschapsdame die moet zorgen dat haar klanten dure drankjes bestellen. Maar intussen zuipt ze er zelf ook stevig op los. Een feestelijk bestaan kun je het op haar leeftijd niet meer noemen. Angélique mag zich dan kleden als een twintiger, in werkelijkheid is ze zestig en heeft ze niets anders dan haar troosteloze werk.

» Lees verder...

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 18 november 2014

Nieuwe methodes kunnen in Hollywood snel aanslaan. Was het in 2003 nog opzienbarend dat Quentin Tarantino ervoor koos zijn reeds gefilmde wraakepos Kill Bill in twee delen uit te brengen, daar zien we dergelijke beslissingen in het huidige filmlandschap volop. In sommige gevallen gebeurt dat om het publiek niet op te zadelen met een absurd lange speelduur (zie het recente Nymphomaniac), maar vaker wordt de knoop al doorgehakt voordat de film in productie is gegaan en zijn de redenen wat commerciëler van aard. Vooral de afsluitende delen van verfilmde boekenreeksen die worden geclassificeerd als ‘young adult’ ontsnappen hier niet aan, getuige de slotfilms van Harry Potter en Twilight. De methode is zelfs zo gebruikelijk geworden dat het onlangs als nieuwswaardig werd beschouwd dat de makers van The Maze Runner het niet nodig achtten het afsluitende boek van hun reeks over twee films te verdelen.

» Lees verder...

Wiplala

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 18 november 2014

Het is een bekend gegeven dat de in Zeeland geboren Annie Maria Geertruida Schmidt niet uitzonderlijk dol was op kinderen, maar des te meer op alcohol en sigaretjes. Toch is ze het bekendst geworden van haar kinderboeken, naast de vele gedichten, toneelstukken en liedteksten die ze voor volwassenen schreef. Schmidts zoon Flip van Duijn heeft zich ontfermd over het oeuvre van zijn beroemde moeder. Van Duijn heeft het kinderschrijfwerk van Schmidt toevertrouwd aan Burny Bos en zijn productiemaatschappij. Het heeft geleid tot een reeks zeer geslaagde verfilmingen van jeugdsentiment als Minoes, Abeltje en Pluk van de Petteflet. Wiplala is na Jip en Janneke waarschijnlijk het populairste kinderwerk van Annie M.G. dat nog niet naar het grote doek was vertaald.

» Lees verder...

Dumb and Dumber To

Geschreven door Thierry Verhoeven - Geplaatst op 13 november 2014

Hoewel er bijna wekelijks wel een vervolgfilm wordt uitgebracht, zien we zelden een vervolg op een komedie voorbijkomen. De reden daarvoor lijkt simpel: het is al moeilijk genoeg een publiek anderhalf uur te laten lachen, dus om dat nog eens te proberen met dezelfde personages en een vergelijkbaar plot, is doorgaans onbegonnen werk. Voorbeelden van geslaagde komedievervolgen zijn er dan ook nauwelijks, laat staan dat er zoiets bestaat als The Empire Strikes Back onder de komedies. Wanneer men zich er toch aan waagt, gebeurt dat meestal zo snel mogelijk. Je moet het ijzer immers smeden wanneer het heet is, dus als je te lang wacht loop je het risico dat niemand nog interesse heeft in je film. Tenzij je dusdanig lang wacht dat er kan worden ingespeeld op een zeker gevoel van nostalgie. Dat laatste is precies waar Dumb and Dumber To op mikt.

» Lees verder...

Whiplash

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 12 november 2014

Voor vele film- en serieliefhebbers is Jonathan Kimble Simmons de man van series als Law & Order en Oz of de grofgebekte krantenbons in Sam Raimi’s Spider-Man-trilogie. Maar de expressieve acteur heeft meer in zijn mars en dan hebben we het nog niet eens over het verzorgen van het stemmetje van een geel snoep je dat niet smelt in je hand, maar wel in je mond. J.K. Simmons is zo’n acteur die eeuwig lijkt te zijn gedoemd om de tweede viool te spelen, maar zonder wiens aanwezigheid menig filmproject in elkaar lazert. Aan gebrek aan erkenning schort het niet voor Simmons, maar toch lijkt hij een acteur die ondanks zijn eigen stijl maar niet bij het grote publiek blijft hangen. Misschien verandert dit begin 2015 als de acteur zijn schoorsteenmantel mag afstoffen voor zijn eerste Oscar. Als bijrolacteur, dat dan weer wel.

» Lees verder...

Mommy

Geschreven door Jelle Fastenau - Geplaatst op 12 november 2014

Als je als vijfentwintigjarige regisseur maar liefst vijf speelfilms op je naam hebt staan, die stuk voor stuk op festivals als Cannes en Venetië hebben mogen draaien, dan doe je iets goed. Niet gek dus dat Xavier Dolan onder het arthousepubliek al enige jaren bekend staat als wonderkind. Geen verkeerde bijnaam, maar wel een die impliceert dat Dolan nog altijd in een beginnende fase als filmmaker steekt. Met zijn nieuwste film Mommylijkt de definitieve doorbraak van het Frans-Canadese talent naar volwassenheid dan toch te zijn aangebroken. In Cannes werd de film laaiend enthousiast ontvangen en sleepte ook nog eens de (gedeelde) publieksprijs in de wacht.

» Lees verder...

Sunset Boulevard

Geschreven door Michelle Iwema - Geplaatst op 12 november 2014

Hollywood werd vroeger altijd getoond als een mekka van glitter en glamour aan de buitenwereld. Sterren waren altijd perfect gekapt, gekleed en opgemaakt en hun status werd door de pers in stand gehouden met dank aan de machtige studiobazen. Maar iedereen die in Hollywood werkte, wist natuurlijk dat deze wereld misschien aan de buitenkant zo mooi was, maar achter de schermen ook een duistere kant had. Billy Wilder maakte met Sunset Boulevard een scherp portret van deze schijnwereld en hielp het glamoureuze beeld van Hollywood om zeep.

» Lees verder...

Horns

Hij verscheen naakt op het podium in West End, portretteerde de homoseksuele dichter Allen Ginsberg op het witte doek en gaf enkele weken geleden nog een wervelende rapvoorstelling weg in The Tonight Show. Het moge duidelijk zijn: Daniel Radcliffe is hard op weg om ons te overtuigen dat hij meer is dan ‘de jongen die bleef leven’. Uit zijn optreden als de gehoornde Ignatius 'Iggy' Perrish in Alexandre Aja’s Horns mogen we opmaken dat de vijfentwintigjarige Brit voorlopig nog niet klaar is met het kiezen voor niet-alledaagse projecten. Helaas voor Radcliffe is Aja’s film te inconsistent om zijn bijdrage van extra glans te voorzien.

» Lees verder...

Samba

Met zijn brutale hoofdrol in de onnavolgbare feelgoodhit Intouchables werd Omar Sy in één klap gebombardeerd tot de ultieme Franse publiekslieveling. Daar was niet eens een bewust charmeoffensief voor nodig. Ook de rest van de wereld ontkwam niet aan de ongekende uitstraling van de lange sympathieke donkere acteur met de sprekende blik. Sy heeft iets ontwapenends over zich en dit werkte heel goed tegenover een rijke chagrijnige man in een rolstoel. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het regisseursduo achter de arthousehit het wel zag zitten om wederom met de acteur van Senegalees-Mauritaanse afkomst in zee te gaan. Het resultaat, het drama Samba, pakt een stuk serieuzer en daardoor ongelukkiger uit.

» Lees verder...

Interstellar

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 5 november 2014

Vrij geïnterpreteerd dicteerde natuurkundenestor Isaac Newton in zijn derde wet dat om verder te komen je iets moet achterlaten. Ruimtevaarder Cooper laat zijn twee bloedjes van kinderen beteuterd en boos achter als hij besluit mee te doen aan een ruimtemissie om op zoek te gaan naar een alternatieve planeet voor de aftakelende Aarde. Tijd is relatief, aldus Newtons vakbroeder Albert Einstein, dus een tochtje naar kandidaatplaneet Nummer 1 duurt voor Cooper een uurtje of drie, maar in onze tijdsbeleving meer dan drieëntwintig jaar. Terug bij het basisstation is de baard van medecrewlid Romilly deels grijs gekleurd. Cooper ziet in een paar minuten de videoboodschappen van zijn kids van de afgelopen drieëntwintig jaren. Coopers leven lijkt te hebben stilgestaan, maar dat van zijn familie is ingrijpend veranderd. Dochter Murph is bijvoorbeeld net zo oud als haar vader. Christopher Nolans ruimtevaartepos Interestellar leunt zwaar op de familiebanden. De film doet Spielbergiaans aan en dat is niet verwonderlijk. Oom Steven was ooit zelf bij dit project betrokken.

» Lees verder...

Nightcrawler

Geschreven door Lieuwe van Albada - Geplaatst op 5 november 2014

Nightcrawler wordt hier en daar al 'de nieuwe Drive' genoemd. Waar de vergelijking vandaan komt is duidelijk: het zijn allebei betrekkelijk kleine, onafhankelijke films die draaien om een antiheld met bedenkelijke moraal die nogal veel tijd in een auto spendeert. En net als bij Drive toentertijd het geval was, hangt ook rond Nightcrawler een 'buzz', of in goed Nederlands: het gonst van het rumoer. En terecht.

» Lees verder...

Violet

Geschreven door Fabian Melchers - Geplaatst op 5 november 2014

Het Vlaamse drama Violet opent met beveiligingsbeelden van een winkelcentrum, waar een paar jongeren rondhangen. Van een afstand zien we een korte worsteling die weinig voor lijkt te stellen, hoewel een van de jongens opeens in elkaar zakt en de anderen wegrennen. Hoe ernstig de situatie werkelijk is, wordt duidelijk wanneer de scène verspringt naar het winkelcentrum zelf. De vijftienjarige Jesse staat aan de grond genageld terwijl zijn vriend in een plas bloed ligt en steeds onregelmatiger begint te ademen.

» Lees verder...

Aanmodderfakker

Michiel ten Horn debuteerde twee jaar geleden met zijn eerste lange speelfilm De Ontmaagding van Eva van End. Centraal hierin stond een sneu ongezien meisje in een ogenschijnlijk hecht gezin wier leven compleet op zijn kop werd gezet door de komst van een knappe Duitse uitwisselingsstudent. Met Eva was een boel mis en de irritant perfecte Veit miste nog net een aureooltje boven zijn hoofd. De komst van de jongen zorgde ervoor dat de rotte plekken van het gezin naar boven kwamen, maar ook dat Eva opbloeide. Ten Horn betoonde zich een begenadigd en genadeloos observant met een wrang gevoel voor humor dat deed denken aan het werk van Todd Solondz en Wes Anderson. De jonge filmmaker - afkomstig uit de animatiewereld en met een sterk gevoel voor beeldcompositie - wist zelfs in het buitenland de aandacht te trekken.

» Lees verder...

Revenge of the Green Dragons

Revenge of the Green Dragons begint in New York anno 1983 en volgt de twee immigrantenkinderen Sonny en Steven. In hun buurt is een aanvaring met de Green Dragons, één van zes Chinese bendes die opereren in New York, onvermijdelijk. Eerst zijn de jongetjes nog vooral het slachtoffer van verveelde bendeleden die hun agressie kwijt willen, maar al snel worden ze gerekruteerd. Vanaf dat moment bestaat hun leven uit het plegen van overvallen, het sluiten van drugsdeals en bloederige confrontaties met de concurrerende bendes. We volgen de jongens als ze ouder worden en opklimmen binnen de hiërarchie. Maar aan het begin van de film werden we al gewaarschuwd: “It's not the story where everybody lives happily ever after”.

» Lees verder...

Wakolda

Het leven van een recensent - of het nu van film, theater, een game of een boek is - is niet zonder risico. Niet alleen loop je het gevaar dat je lezers het compleet met je oneens zijn, je moet ook nog eens heel voorzichtig zijn met wat je wel of niet prijs geeft. Filmliefhebbers zijn meer dan welke doelgroep dan ook allergisch voor spoilers. De ploeg achter de Argentijnse Oscarinzending Wakolda windt er weinig doekjes om. De originele Engelse titel luidt The German Doctor en het verhaal speelt zich af in 1960 in een gebied waar veel Duitse en Zwitserse immigranten leven. De titelfiguur houdt zich bezig met alternatieve en vooral experimentele behandeltechnieken. Wie een beetje de geschiedenisboekjes kent, komt dan al snel uit bij naziarts Josef Mengele. Het is bekend dat de horrordokter na de Tweede Wereldoorlog naar Zuid-Amerika vluchtte en daar eind jaren zeventig stierf tijdens het zwemmen.

» Lees verder...

Pak Van Mijn Hart

Als er één tijd in het jaar is waarin alle clichés ongegeneerd uit de kast mogen worden getrokken dan is het wel in de decembermaand. Het hart is dan wat weker en dan gaat een beetje romantiek er best in. Inmiddels hebben we in ons kikkerlandje een aardige traditie opgebouwd van romantische komedies die draaien rond het Sinterklaas- of Kerstfeest. Dit jaar is het de beurt aan Kees van Nieuwkerk, inderdaad de zoon van. Zijn kleffe romkom is een afstreeplijstje van alles wat er volgens hem en zijn schrijfster Jacqueline Epskamp in het genre thuishoort. Het geheel speelt zich af te midden van de strijd tussen de Goedheiligman en de Kerstman, maar omdat hiertussen geen keuze wordt gemaakt, is het uiteindelijk vlees noch vis.

» Lees verder...

Qissa: The Tale of a Lonely Ghost

“Na drie dochters eindelijk een zoon!”, zegt Umber opgewekt met een pasgeboren baby in zijn handen. Hij geeft het kind aan zijn vrouw Mehar, die het doek waar het kind in is gewikkeld probeert open te slaan om het zelf te kunnen zien. Umber trekt snel haar hand weg. Meteen snapt Mehar hoe laat het is, maar haar echtgenoot houdt halsstarrig vol. “Mijn zoon! Mijn zoon!”

» Lees verder...

3 Coeurs

Geschreven door Bart Snoek - Geplaatst op 5 november 2014

In het leven gaat niet altijd alles zoals gepland. Soms zijn het juist de kleine toevalligheden die cruciale keerpunten blijken te zijn. De vraag “Wat als…?” ligt dan ook voor de hand. Het is een gegeven waar menig film dankbaar gebruik van maakt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk It’s a Wonderful Life, en meer recentelijk liet Sliding Doors zien hoe anders Gwyneth Paltrows leven had kunnen verlopen als zij haar metro niet had gemist. In een dergelijke situatie bevindt Marc zich. Nadat hij de laatste trein naar Parijs mist, ontmoet hij Sylvie. Onmiddellijk springen de vonken over en de twee spreken af elkaar opnieuw te zien. Maar vanwege een hartaanval mist hij hun afspraak, en verliest elk contact met haar. Dan wordt Marc verliefd op Sophie en laat het toeval nou net willen dat zij de zus van Sylvie is.

» Lees verder...

The Drop

Geschreven door Arjan Welles - Geplaatst op 29 oktober 2014

Onvoorstelbaar en onvoorspelbaar hoe het leven van een regisseur uit het Vlaams-Limburgse Sint-Truiden kan lopen. Michaël Reynders debuteerde onder het pseudoniem Michaël R. Roskam in 2011 met het in dialect gesproken misdaaddrama Rundskop dat draaide om de hormonenmaffia. Voor de voormalig journalist en schrijver was het meteen raak en Roskam mocht een smoking uitzoeken voor de Oscaruitreiking. Nu is er die beruchte tweede film die moet bewijzen of Roskam echt een veelbelovend filmmaker is of enkel een eendagsvlieg. Roskam pakt het meteen ambitieus aan door te verhuizen naar de States. Het resultaat is het grimmige New Yorkse misdaadepos The Drop met glansrollen voor de Brit Tom Hardy en de veel te vroeg gestorven James Gandolfini.

» Lees verder...

20.000 Days On Earth

Geschreven door Kaj van Zoelen - Geplaatst op 29 oktober 2014

Nick Cave gelooft in de transformerende kracht van muziek, vooral in de vorm van liveoptredens. Voeger deed hij dat met de band The Birthday Party, tegenwoordig met The Bad Seeds of zijn tweede band Grinderman. Daarnaast gelooft hij dat ons geheugen bepaalt wie we zijn, en dat onze herinneringen ons vormen. Beide worden gedemonstreerd in dit docudrama, door middel van opnames voor zijn in 2013 verschenen album Push The Sky Away, stukjes concert en een boeiende blik op zijn leven zoals hij het zich herinnert. Deze gebeurtenissen vinden zogenaamd allemaal plaats op zijn twintigduizendste dag op aarde.

» Lees verder...