Pearl Harbor (2001)

December 7, 1941 - A day that shall live in infamy

discussie

131 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Liptonpome

Avatar

De synopsis verraadt al zo de eerste anderhalf uur van de film

kevinvdk

Avatar

Gewoonweg goed heb ik op blu ray en op men 7.1 suround sound systeem 1 woord prachtig 9/10

Liptonpome

Avatar

Het is eigenlijk niet echt een jongens of een meisjesfilm, ivm oorlog en romantiek.
Kate Beckinsale is overigens wel erg vermakelijk om naar te kijken

UniMatriX

Avatar

Leuke actie, rest zuigt

Otmeister

Avatar

Melodramatisch drama dat het midden houdt tussen een love-story en een oorlogsfilm, en allicht daardoor nooit ergens kan raken.

Het enige mooie is natuurlijk dé aanval op Pearl. Voor het overige is het wegzwijnen in een lege, pretentieloze film.

De immer oppervlakkige Ben Affleck is weer eens oppervlakkig in deze oppervlakkige film.

paterke

Avatar

Julez "En ik begrijp dus écht absoluut niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn :? Tis een mooie film hoor"

Tis zo'n beroerde film. Alleen een aantal scene's zijn wel aardig gefilmd, maar het verhaal is waardeloos. Die Danny is het ergste... hij wordt zo verschrikkelijk slecht gespeeld.

SunChaser

Avatar

Geforceerd liedesverhaal, alleen is het meisje een sletje.

Firtina

Avatar

Vond het eigenlijk erg tegenvallen, had er meer van verwacht....

Julez

Avatar

En ik begrijp dus écht absoluut niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn :? Tis een mooie film hoor

Deweb

Avatar

Languh "Ben Affleck :r"


Dan moet jij "Hollywoodland" eens zien. Daarin speelt hij erg goed.

Ik skip deze film. Normaal trek ik me niet zoveel aan van reviews, maar in dit geval doe ik dat wel. De geluiden zijn mij iets te negatief om hier tijd aan te durven besteden.

SunChaser

Avatar

Bagger verhaal, slecht geacteerd en langdradig. Mooiste scene uit de film is als die bom vanuit het vliegtuig in dat schip terechtkomt.

Languh

Avatar

Ben Affleck :r

Darthmar

Avatar

Prachtig gefilmd verhaal over de aanval.
Maar de film wordt verknalt door een liefdes driehoek die me helemaal geen bal intresseerd!

Willy13

Avatar

Prachtige shots, een meeslepend liefdesverhaal, epische muziek en een einde waarvan het glazuur van je tanden spat.

De Hollywoodfilm zoals ie bedoeld is

Marty Feldman

Avatar

Jildert "Verschrikkelijke film.
De actie valt op zekere hoogte nog wel te pruimen, maar het verhaaltje is echt flinterdun. Al die irritante patriotische Amerika-shit begint je op het laatst ook de keel uit te hangen. Afrader."


Jildert heeft mi gelijk qua het verhaaltje. En ook die propaganda Amerikaanse nep -shit.
Want wie van u weet dat negers, ondanks de afschaffing van de slavernij, bijna een eeuw daarvoor, alleen in de huishoudelijke dienst werkzaam mochten zijn bij de Navy. En dat is er in de film ineens een ( ik zal maar zeggen) kleurling die een Japanese fightertje kapot schiet. Terwijl hij dit helemaal niet mocht. Stiekum in Amsterdam geoefend ??? Nee, het zal nog lang duren voordat men in het land der onbegrensde vrijheid/mogelijkheden doorheeft dat men bv. een Osama niet te pakken kijgt !

Butt ! film derhalve. Geschiedsvervalsing. :B

Sauron

Avatar

Deze word ook veel te veel uitgezonden,..

Smorgas

Avatar

Prima filmpje hoor! Mooie actie, goede soundtrack!

Nepthys

Avatar

Komt ie deze keer wel echt?

gandalf the white

Avatar

Als de film niet eens op jullie eigen tv gids staat, begrijp ik niet waarom er staat dat ie vandaag komt.

:N

Pres

Avatar

Woensdag 8 februari van 21:00 tot 00:30 op BBC1...Graag voortaan ook het jaar erbij vermelden want op 8 februari 2006 wordt het in ieder geval niet uitgezonden.

Jildert

Avatar

Verschrikkelijke film.
De actie valt op zekere hoogte nog wel te pruimen, maar het verhaaltje is echt flinterdun. Al die irritante patriotische Amerika-shit begint je op het laatst ook de keel uit te hangen. Afrader.

reintje

Avatar

Kan er niets meer over zeggen dan dat het een prachtige film is met goede acteurs en ongelooflijk mooie muziek.

Webjoker

Avatar

Waar geniet ik van bij deze film:

1. De massale aanval en goede luchtgevechten welk een plezier voor oog en oor zijn als je de beschikking hebt over een beetje leuke installatie!!
2. Het acteerwerk van Cuba Gooding (junior versie)!
3. De realistische wijze waarop verbeeld wordt dat de Amerikanen zich pas ech tbetrokken voelden bij de Tweede Wereldoorlog toen zij zelf er direct mee te maken kregen!

Dus: kijken!

Mellie

Avatar

Waar erger ik me aan bij deze film?
1) Ben Affleck!!!
2) Het slappe liefdesverhaaltje!
3) Het nationalitische gedoe! Het eergevoel, de helden en de "mooie" shots van de Amerikaanse vlag ten spijt, maar deze slag hadden ze toch mooi verloren!

Dus: Niet kijken!

postduifje

Avatar

Hmm, deze film komt echt 2 keer per week op tv...

zinkstar

Avatar

Kom op nou jongens als ik zeg dat ik moet janken bij There's something about Mary wat zal dat nou betekenen??
There's something about Mary is een komedie!!
janken bij een komedie noem je dus janken van de pret:|
zijn we ff goed bij de les???:+

whahahaha je moet hier echt alles duidelijk aangeven he!!!
:-Shet gaat hier om ironie

SunChaser

Avatar

Echt slecht, het is saai, liefdesverhaal stelt niks voor en ook de actie is saai. Mislukte Titanic-kloon, qua lengte en liefdesverhaal.

SunChaser

Avatar

Echt slecht, het is saai, liefdesverhaal stelt niks voor en ook de actie is saai. Mislukte Titanic-kloon, qua lengte en liefdesverhaal.

spacey

Avatar

Filmp@ssie "M@ch 5 woensdag 18 Januari 2006 om 17:31

Huilen bij "There's something about Mary"??? Das toch gewoon die film met Cameron Diaz? Vond ik nou ECHT GEEN film om bij te janken!

Anyway, even over deze film! Hoewel ik weinig mensen ken die mijn mening delen vind ik dit juist wel een erg leuke film. Ik stoorde me niet aan het acteerwerk van Ben Affleck, kon me goed inleven bij de liefdesscenes en vond de film ook niet te lang, zoals zo bij velen anders is. Misschien is dat omdat ik deze film op dvd heb en dus nooit op tv bekijk en dus geen last heb van reclames


Volkomen mee eens!!!!!"


Ik ben het er ook wel mee eens, Pearl Harbor kijken in je dvd speler met DTS is echt een genot. Het verhaal mag dan wel niet zo goed zijn, maar het is wel een leuke film om naar te kijken

7/10

Filmp@ssie

Avatar

M@ch 5 woensdag 18 Januari 2006 om 17:31

Huilen bij "There's something about Mary"??? Das toch gewoon die film met Cameron Diaz? Vond ik nou ECHT GEEN film om bij te janken!

Anyway, even over deze film! Hoewel ik weinig mensen ken die mijn mening delen vind ik dit juist wel een erg leuke film. Ik stoorde me niet aan het acteerwerk van Ben Affleck, kon me goed inleven bij de liefdesscenes en vond de film ook niet te lang, zoals zo bij velen anders is. Misschien is dat omdat ik deze film op dvd heb en dus nooit op tv bekijk en dus geen last heb van reclames


Volkomen mee eens!!!!!

Sunshine_Nance

Avatar

Wat een verschrikkelijk saaie film vol met clichés zeg... Ik heb me aan zo veel dingen geërgerd:

Goed geacteerd? De personages en verhaallijnen wekken bij niet de gewenste emoties op. Het is eerder lachwekkend in plaats van ontroerend of spannend...

[quote=zinkstar]
of: "het verhaal moet realistisch zijn!!"
nee ook DAAR is film niet voor bedoeld, het moet zijn eigen verhaal vertelle, of het nou verzonnen binnen de geschiedenis is of nie!

Het verhaal hoeft ook niet realistisch te zijn, maar wil je kunnen genieten van een liefdesverhaal, dan draait het voornamelijk om de emoties, en emotioneel realisme is in deze film ver te zoeken.
Daarnaast zijn de persongages behoorlijk oppervlakkig uitgewerkt en leef je niet met ze mee.

Bovendien duurt dat hele stuk waarin ze gebombardeerd worden veel te lang, waardoor je na verloop van tijd niet eens zin meer hebt om er naar te kijken. :O Dat is toch niet het gewenste effect van een actie-element in een film?

Kortom, een oppervlakkige, maar vooral niet-vermakelijke film.

zinkstar

Avatar

Jac goderie WAT heb ik niet begrepe??
ik kan er gewoon niet tegen dat twee prachtige films als titanic en pearl harbor eerst in de bioscoop bejubelt worden en daarna een paar jaar later gaat iedereen het afkrake om dan zogenaamt stoer te zijn (en doe je het niet om stoer te zijn geef dan eens een onderbouwt argument)

jac goderie

Avatar

Heeft deze films geen raspberry's (of hoe die gevallen heten) gewonnen?

Zinkstar, jij hebt het volgens mij niet helemaal begrepen...

Yloony

Avatar

Ik heb um gekeken en heb er nog altijd spijt van :P 3 uur van m'n leven weggegooid. Ik kan me nog herinneren dat zelfs die actiescène van de aanval zo saai was dat ik met een vriend van me maar een potje ben gaan schaken. En dan ook nog Ben Afleck!! Need I say more...

filmsmurf

Avatar

Een typische Bruckheimer-productie. Veel geschreeuw, maar weinig wol.

jacq

Avatar

Vind dit een draak van een film. Het liefdesverhaaltje is totaal niet relevant. En ja dat de Amerikanen altijd goed en de besten zijn weten we nu wel. Echt slaapverwekkend deze film.

Darthmar

Avatar

Pearl Harbor is alleen maar goed om te kijken voor de scene van de aanval op Pearl Harbor. Het gehele liefdesverhaal is totaal overbodige vulling.
Ten tweede heb ik gewoon nog steeds het idee dat de verkeerde sterft!

Drasko

Avatar

Volgens mij hebben we een nieuw lid hier...

Deze film is niet goed, ookal dacht ik voor ie uitkwam dat ie wel oke zou zijn. Jammer maar helaas!

mc lyte

Avatar

[quote=mc lyte]the hunter fuck you dam
maar je hebt wel gelijk hart van nederland is fukt up het moet gewoon zonder doorlaten gaan ben je daar half uur mee opgesgoten

mc lyte

Avatar

The hunter fuck you dam
maar je hebt wel gelijk hart van nederland is fukt up gewoon niks en dan door laten gaan ben je daar half uur lang nix voo nix aan het w8en

mc lyte

Avatar

Fucking goeie film en keigoed gemaakt damm wat is zijn gemiddede score in de 5
:@:@:@:@:@:@:@:@: julie hoofde zijn fuckt up

mine is hot


Mc lyte

this is the shit ;):P;P

The-Hunter

Avatar

Wat zenden ze deze film vaak uit zeg. Als hij nou leuk was geweest had dat niet uitgemaakt, maar afgezien van de aanval op pearl harbor zelf vind ik deze film bagger weinig aan. Helemaal op die bagger zender sbs met hun hart van nederland.
Ze kunnen beter Tora! Tora! Tora! wat vaker uitzenden.

styfus

Avatar

Buzzer "Mooie Film! erg Mooi zelfs.....Alleen....als je dan op een heel droge avond toevallig Team America hebt gezien, en zo'n leuk liedje krijgt van [filmquote]I miss Youuuu.... even more than Ben Affleck S*ckt in Pearl Harbor[/filmquote].....sja....dan moet ik toch nog maar eens goed kijken of ze gelijk hadden B-)"
volgens mij was het [filmquote]I need you, even more than Ben Affleck needs acting classes[/filmquote]

Jedimaster

Avatar

Eerst kijken naar Team America World Police, dan is deze film veel leuker...

Sauron

Avatar

De eerste anderhalf uur van de film hadden ze wel weg kunnen laten. Het word pas interessant als ze een keertje gaan knokken, want die scenes zitten weer goed in elkaar. Toch weer jammer dat Hart van Nederland er tussendoor moet, haak je toch weer af.

CAGE

Avatar

Nee he! Niet alweer. Sbs toch. Krijg je gewoon weer de zin die zender helemal uit te schelden. Wat wordt deze film toch vaak uitgezonden. Slecht teken. Dan valt ie alleen maar tegen.

mickvh

Avatar

Als je deze film nog niet gezien hebt, ga hem dan zeker NIET kijken!!! Een echte afrader!!!:B

Celeste

Avatar

Affleck... Kwijl in het kwadraat... *zucht*
Hij moet het echt van zijn looks hebben.

Buzzer

Avatar

Mooie Film! erg Mooi zelfs.....Alleen....als je dan op een heel droge avond toevallig Team America hebt gezien, en zo'n leuk liedje krijgt van [filmquote]I miss Youuuu.... even more than Ben Affleck S*ckt in Pearl Harbor[/filmquote].....sja....dan moet ik toch nog maar eens goed kijken of ze gelijk hadden B-)

Haraldinio

Avatar

Hele mooie film, heb hem in de bios gezien, zeker de moeite waard!!

VLT

Avatar

Kvond hem wel mee vallen, zeer mooie soundtrack en never seen airbattles. Behalve zoals hier al gezegd is het typische romantische hollywood-jasje -zoals bij titanic- er ook spijtig genoeg weer bij, om de non-action lovers ook nar de film te lokken zoals de pubermeisjes en de romantische zielen. :l

Darthmar

Avatar

Eyeopener "Uitzetten na de aanval op Pearl Harbor, want die counter-attack op Japan slaat helemaal nergens op."


Mmm, blijkbaar moet Eyeopener weer terug naar school want die counterattack op Japan vond echt plaats

SpaRood

Avatar

Hele goed film.

Michaell

Avatar

voor pubermeisjes: 4:5


Hahah, ja vanwege Ben Afflech en Josh...:E

Eyeopener

Avatar

Uitzetten na de aanval op Pearl Harbor, want die counter-attack op Japan slaat helemaal nergens op.

Stefijn

Avatar

Langdradige film uit de tijd dat vaker films lijken te eindigen, maar dat het verhaal dan ineens weer doorgaat. En nog een keer of 3

Sara04

Avatar

2 ratings:
voor pubermeisjes: [rating 4]
voor mij persoonlijk: [rating 2]

hahaha

Albert020

Avatar

En voor mij, veeeeeeeeeeel te lang draadig !!!! o+o+o+o+

Knox

Avatar

Niet kijken! Voor mij de slechte film van 2001.

JB

Avatar

Tip: pas na anderhalf uur aanzetten, als de aanval begint en daarna meteen weer uitzetten.

Frenkel

Avatar

Voor mij is The Dirty Dozen de leukste en beste WOII film.

Maar om on-topic te blijven; ik vond het laatste stuk overbodig.

Thiver

Avatar

Waarschijnlijk bedoelt hij dat het de leukste WOII-film is die hij ooit heeft gezien. :D En Saving Private Ryan is meesterlijk goed, maar niet echt leuk... toch? Maareh... als je toch van "leuke" WOII-films houdt, kan ik je U-571 van harte aanraden. :P

Durkie

Avatar

don_siavash ":BLeukste WO II film die ik tot nu toe heb gezien.:B"

Tsjek dan voor de gein Saving Private Ryan 's een keertje!

don_siavash

Avatar

:BLeukste WO II film die ik tot nu toe heb gezien.:B

j0_0st

Avatar

Tja, en Sadam ook....niet té naief hoor Smiley face
maar idd deze film was paar weekjes terug al uitgezonden..

UncleBenz

Avatar

BdR "Het is een Hollywood-Pentagon co-productie. Maar de pro-Amerikaanse toon is echt zo over-the-top. Puur om nieuwe recruten aan te trekken voor een mogelijke 2e golf oorlog. :N Met dat in gedachte is dit echt een hele foute film. Maar de actie scenes zijn spectaculair gefilmd, dat dan weer wel.. :}"


Wat is dit nu weer voor een uitspraak.
De film is in het jaar 2000 al geschoten, toen was er nog niet eens sprake van een 2e golf oorlog.
Want Clinton was toen de baas.

Marty Feldman

Avatar

JAWEL LUI, DE ZOMER IS BEGONNEN !
GEZIEN DE PROGRAMERING DAN. 2E KEER BINNEN EEN MAAND :O

BdR

Avatar

Het is een Hollywood-Pentagon co-productie. Maar de pro-Amerikaanse toon is echt zo over-the-top. Puur om nieuwe recruten aan te trekken voor een mogelijke 2e golf oorlog. :N Met dat in gedachte is dit echt een hele foute film. Maar de actie scenes zijn spectaculair gefilmd, dat dan weer wel.. :}

Adamica

Avatar

Hij kwam pas geleden op SBS ja... Met de bijbehorende SBS Hart van Nederland grap. Maar wees niet ongerust want bij de BBC gooien ze er ook gewoon het nieuws doorheen. 35 minuten pauze..Dat U het weet.

N.E.R.D

Avatar

Hij kwam toch pas geleden

wouterdevet

Avatar

Vond er de laatste keer niet zoveel aan.....

Kenji

Avatar

Dr.DarkXL "( hoe vindt jij het om een film te zien waarin duizenden nederlanders werden uitgemoord zonder ook maar een vleugje hoop terug te geven )"
Geen problemen mee. :E

renzo

Avatar

Voila "Dat verotte kut SBS6 met haar Hart van Nederland..

De hele film verneukt.. MIDDEN IN DE ACTIE SCENES VAN DE FILM KOMEN ZIJ AAN MET HUN KOETJES EN KALFJES VERHALEN..

Teringlijers.. :("


Helemaal mee eens:(
die gasten krijgen het gewoon altijd klaar om bij een vette film hem helemaal te verneuken. Daarom kijk ik amper films meer op sbs, behalve als ze niet onderbroken worden en als ze echt vet zijn neem ik ze op.
Ik kan zo boos worden daarvan, je gaat toch geen film onderbreken voor meer dan een half uur, reclame oké. maar dit :(:(:(:(

renzo

Avatar

priapos "de eeuwig wet van hollywood erin verwerkt. De romantiek. Ontzettend saai verwerkt in deze film, zeer voorspelbare film."

Tja, als ze er een spannend liefdesverhaal van zouden maken zou daar teveel aandacht naar gaan en het blijft een oorlogsfilm. Ze hebben geprobeerd er van alles in te gooien, maar dat is niet goed gegaan en daardoor wordt het ook veel te lang. Hij is wel heel vet om te zien. En tuurlijk is het voorspelbaar allemaal is ook te verwachten bij zo'n film. Alleen hadden ze niet moeten proberen om er een geweldige film van te maken, dat is gewoon niet gelukt en is ook heel moeilijk met een oorlogsverhaal. Maar toch is hij wel het kijken waard.

Capone

Avatar

keyDet79 "Ja, gooi eens een halfvolle plastic fles in je badkuip."


Waarom kon mn ex-natuurkundeleraar niet op deze manier uitleggen?

Die zou hier een heleboel lessen aan verspillen (inderdaad, verspillen, want na afloop snapt nog niemand et ;) )

keyDet79

Avatar

Capone "Is er hier trouwens iemand die verstand heeft van natuurkunde?

Vraag me af of het echt mogelijk is dat zo'n schip helemaal ondersteboven kiept (zo langzaam) na een inslag van een torpedo... Het lijkt me wel mogelijk, maar volgens iemand anders weer niet...

Iemand?"


Ja, gooi eens een halfvolle plastic fles in je badkuip.

afbeelding

plop

Avatar

ruben "damn, zo'n zwart-wit wereldbeeld lijkt me echt makkelijk!
Ik kan ook best van 'slechte' films genieten, maar er is een grens. Daarbij is een patriotistische draak als deze film niet pretentieloos. Was dat maar zo. Dán was 'ie nog de moeite waard geweest."

Films van Jerry Bruckheimer en/of Michael Bay zijn wat mij betreft per definitie pretentieloos. Oftewel: je weet vantevoren waar je aan begint

ruben

Avatar

plop "De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen..."
damn, zo'n zwart-wit wereldbeeld lijkt me echt makkelijk!
Ik kan ook best van 'slechte' films genieten, maar er is een grens. Daarbij is een patriotistische draak als deze film niet pretentieloos. Was dat maar zo. Dán was 'ie nog de moeite waard geweest.

WoUtoMatiC

Avatar

plop "De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen..."

Een film hoeft niet perse waarheidsgetrouw te zijn. Maar bij een historische gebeurtenis, kan het wel handig zijn om daar een beetje rekening mee te houden.
Verder doe het er niet zo veel toe dat er feitelijk geen zak klopt, het is gewoon een slechte film. Slecht geacteerd, veels te lang, flinterdun verhaal en -inderdaad- ook nog historisch incorrect. "Met een krat bier en een zak chips" is het vast wel uit te zitten. Maar dat is in ieder geval niet mijn maatstaf.

Tako

Avatar

Allemensen wat een bagger!!!! Ik schaam me kapot dat dit de filmtip was! Hadden we nog beter "Beertje Sebastiaan: De geheime opdracht" filmtip kunnen maken... }:

Capone

Avatar

Is er hier trouwens iemand die verstand heeft van natuurkunde?

Vraag me af of het echt mogelijk is dat zo'n schip helemaal ondersteboven kiept (zo langzaam) na een inslag van een torpedo... Het lijkt me wel mogelijk, maar volgens iemand anders weer niet...

Iemand?

Bastiaan

Avatar

[rating 1.5]
$135,250,000 kostte die walgelijke film. Het ziet er allemaal spectaculair uit hoor, maar wat een saaie langdradige troep. Het ergste is natuurlijk die Amerikaanse patriotische bagger die ze elke scene weer naar voren halen.

WizardOfOss

Avatar

Mooi gefilmd, mooie effecten, dat nog wel. Verder slap onzinnig verhaal, beroerd geacteerd, overdreven dramatische muziek.

Ik irriteerde me al na een kwartier zo aan deze film dat ik maar wat ben gaan zappen, vanaf de aanval gaat het dan wel weer enigzins, en zelfs toen vond ik Minesweeper eigenlijk interessanter. Nu nog even afwachten wat voor einde ze eraan gaan plakken :O
[rating 2.5]

Durkie

Avatar

Allemaal genieten van de pauze mensen? :P En iedereen de film maar afkraken, en dan toch (stiekem is het niet, maar toch...) wel kijken en genieten...! :P

Ik wel tenminste... :Y

W!ck3T

Avatar

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :|

Net als de film leuk begint te worden (eerste anderhalf uur is echt niks aan vind ik) vindt SBS het nodig om 'm te onderbreken met "nieuws" :N

Voila

Avatar

Dat verotte kut SBS6 met haar Hart van Nederland..

De hele film verneukt.. MIDDEN IN DE ACTIE SCENES VAN DE FILM KOMEN ZIJ AAN MET HUN KOETJES EN KALFJES VERHALEN..

Teringlijers.. :(

Peter

Avatar

Welver***** wat krijgen we nu, ik lees hier net dat er zich hier zogenaamde "filmkenners" bevinden....nou? wie? Allemaal nu opstaan en opzouten graag, dat soort volk hoeven we hier niet.....

naomi

Avatar

Josh hartnett :~Smiley face:~Smiley face

plop

Avatar

De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen...

Tjennemen

Avatar

Inderdaad te lang. Wel leuk maar in 1.5 - 2 uur kan het ook wel. :}

Enriquillo

Avatar

Och, was een goeie speech ... als je in een patriotische bui bent zeker.

Maniac

Avatar

WoUtoMatiC "Jij bent ontroerd door de speech in Independence Day? afbeelding"


hahahahaha onbegrijpelijk he? :r

boutta

Avatar

Ben affleck heel slechte acteur die het moet hebben van ze uiterlijk hoewel ik brad pitt een erge goeie speler vind

laan0846

Avatar

Ik vond het 1 grote aanfluiting wat een saaie bedoening zeg.
van mij ook een vette 4

Fat_Tony_A

Avatar

Ah kom op mensen het is een goede film. Wat maakt het uit als het niet :-S"HISTORISCH CORRECT" is.

Die drama bullshit mog weg, want het gaat altijd maar om die actiones. En die zijn indrukwekkend (voor die tijd).

Goed film, alleen die eerste anderhalf uur mag weg.

WoUtoMatiC

Avatar

Wizzing "ik vindt dat altijd wel mooi (vooral speeches zoals in Independence Day ... en geloof ook wel van de president in deze film.. heerlijk kippenvel)."

Jij bent ontroerd door de speech in Independence Day? afbeelding

Durkie

Avatar

Ja, dat is zo!

Maar waardoor is de Titanic (de boot, je weet wel ;) ) beroemd geworden? Juist omdat ie zonk! Niet door Jack Dawson's liefdesavontuur!

Kom a.u.b. met betere argumenten!

Marty Feldman

Avatar

Waardoor is Pearl Harbour bekend geworden?????
Juist ! De laffe Jappenstreken !! En niet door een damesromannetje !!!

jaimyluc

Avatar

[edit: probeer je reactie een beetje normaal te verwoorden, en graag zonder Caps Lock of 20 uitroeptekens]

benny

Avatar

Echt een film van niks!!!! erg geromantiseerd maar das niks nieuws met dit soort films,effleck is na matt damon de nieuwe generatie veelbelovende acteurs( good will hunting) maar deze film is zwaar kl..................te

bermos

Avatar

Best wel een leuke film :E

chatom

Avatar

Zelfs ik als vrouw vind dit een slechte film (nou houd ik ook meer van thriller en actie ipv romantische films). Alleen de special effects waren wel aardig. Goede film om je surround-set mee te testen, that's it. Alleen Cuba Gooding Jr. is leuk om naar te kijken. Voor mij mogen ze Ben Affleck sowieso afschaffen. Film duurt ook nog eens veel te lang !

Eyeopener

Avatar

Als ze het realistisch hadden gehouden dus die anti-japan actie eruithadden gehaald en het wat minder hadden geamerikaniseerd was het een topper.

Nu is het gewoon goed vermaak, totdat het einde begint.

[rating 3]

swimmaartje

Avatar

Heb deze film een paar jaar geleden in de bios gezien.
naderhand op video gekocht.
vind het een mooie film heb echt wel wat traantjes gelaten.
eerste gedeelte is wat zoetsappig,tweede gedeelte begint het pas echt.
zeker de moeite waard om deze film tezien.
ben affleck is zo enzo een van m,n favo acteurs.

The_Wonderer

Avatar

Ach gewoon kijken.. het is best een leuke film.
maarja ik ben dan ook wel aardig snel tevreden over een film als het gaat over actie of oorlog. Gewoon verstand op nul zetten en kijken :P

Durkie

Avatar

Wizzing "Ach aardige film. Dat gezeik van de mensen over pro amerikaanse films altijd ben ik nu ook wel eens zat. Laat ze lekker.. ik vindt dat altijd wel mooi (vooral speeches zoals in Independence Day ... en geloof ook wel van de president in deze film.. heerlijk kippenvel)."


Ik kreeg inderdaad ook, net als bij deze overigens, kippenvel van de speech van de president. Ik vind pro-amerikaanse films altijd wel leuk om te zien! Veel kracht en emotie, etc...

Ik vond de fim prachtig dus! Schitterende muziek ook van Hans Zimmer (alweer) Dus mooie muziek, mooi camerawerk, vette effecten, vleugje (lichtelijk ongeloofwaardige) romantiek, harde actie, sterrencast en alle emoties vertegenwoordigd...

Het gaat toch bij een film ook om de entertainmentwaarde... :Y

nummer 10

Avatar

Natasja "goede film.. lekkere mensen... geschiedenis is goed en interessant verteld Smiley face
[rating 4]"


Geschiedenis is totaal niet goed verteld. De romantiek misschien. maar dat einde...DAT EINDE!!:r
vreselijk en dsat kom ik nergens in de geschiedenisboeken tegen.

Adamica

Avatar

Net de doorspoelknop in de hand geef ik deze film een dikke 7...

Rooster

Avatar

Brrrr, erg foute film vol met heroische cliches en tenekrommend acteerwerk. Meest irritant vond ik nog wel die gekunstelde, onlogische en ronduit belachelijke driehoeksrelatie. Enig lichtpuntje in de film zijn de special effects, maar die zullen inmiddels ook wel niet meer zo indrukwekkend zijn.
Deze film had met het uitkomen beter hetzelde lot als de USS Arizona kunnen treffen..
[rating 1]

Harmonica

Avatar

Ik meen dat de aanval op dat grote schip (weet ff de naam niet meer) waar die mensen in vast zatentoch op realiteit was gebaseerd. Heb er iets op Discovery of NG van gezien.

coolmoviedude

Avatar

WizardOfOss "kijk deze maar eens: Tora! Tora ! Tora!"


dat is idd een veel betere film

Deze film was echt verschrikkelijk het eerste anderhalf uur ongeloofewlijk saai met dat liefdesverhaal enzo. Laatste anderhalf uur was mooi van de special effects maar meer ook niet

Dirk Diggler

Avatar

Goh eindelijk op TV kan ik 'm eens gaan kijken ik vond hem het huren niet waard, omdat ik al van vele mensen heb gehoord, dat het zekers niet naar waarheid is gemaakt, en natuurlijk omdat Ben Affleck (Ben een Vlek) erin speelt.
Nu die op TV is wil k hem wel zien als er niets beters op de TV is.

AppleJooz

Avatar

De film was kut (sorry voor het taalgebruik) en de aanval had mooie FX.

Bukowski

Avatar

Ik heb hem gekeken voor de vliegtuigjes en die waren cool. Als film is het drie keer niks. Romantiek die niet overtuigt maar jeukt, en een tenenkrommende verachting voor historische feiten. Ze zouden eigenlijk een compilatie moeten maken van de vliegtuigscenes, muziekje eronder en je hebt een half uurtje top-vermaak.

WizardOfOss

Avatar

Stok "Echt een verschrikkelijk slechte film die niets met de ware gebeurtenis op Pearl Harbour te maken heeft

Als je een oorlogsfilm wil maken moet je het ook goed doen, en respect tonen voor de veteranen"


kijk deze maar eens: Tora! Tora ! Tora!

Stok

Avatar

Echt een verschrikkelijk slechte film die niets met de ware gebeurtenis op Pearl Harbour te maken heeft

Als je een oorlogsfilm wil maken moet je het ook goed doen, en respect tonen voor de veteranen

priapos

Avatar

De eeuwig wet van hollywood erin verwerkt. De romantiek. Ontzettend saai verwerkt in deze film, zeer voorspelbare film. Verder is de verfilming en cast natuurlijk mooi, maar gebrek aan spanning doet de film onder zijn niveau

Natasja

Avatar

Goede film.. lekkere mensen... geschiedenis is goed en interessant verteld Smiley face
[rating 4]

LIZZIEEEJ

Avatar

..ik vond het wel n leuke film...okeoke..door Josh Hartnett en Ben Affleck idd:P maar toch..was opzich sowieso wel een leuke film alleen zaten er erg veel fouten in..mjaa...

jac goderie

Avatar

Je hebt gelijk, maar je zou het bijna vergeten...

Capone

Avatar

jac goderie "Was het een actie, drama, of romantische film?"


Je vergeet oorlog... ;)

jac goderie

Avatar

Kzal je geheugen even een beetje opfrissen. Dit vond ik nu echt een duidelijk vlees nog vis gehalte. Was het een actie, drama, of romantische film? De verschillende genres werden nogal geforceerd gemixt waardoor het eindresultaat een echte draak geworden is. BAGGER, een 4.

Kenji

Avatar

El Chivo "Ik herinner me dat ik hem vooral veel te lang vond. er moest blijkbaar zonodig nog een stuk aangeplakt worden waarin de Amerikanen die vervelende Jappen nog een pakje slaag geven en dat maakte toch dat de film een dik half uur te lang duurde. De aanval op Pearl Harbor was anders wel spectaculair, met inderdaad mooie effecten. Maar voor de rest vergeet ik deze film liever snel."
Sterker nog, ik ben deze film vergeten! Heb hem ooit gehuurd en toen toch aandachtig zitten kijken, maar er is werkelijk niks van blijven hangen...

Claar

Avatar

Foute film, qua Amerikaans heldendom en morele overmacht. Hij duurt inderdaad veel te lang. Dan ook nog zo'n romantische draak erin verwerkt. Heel beroerd.

Appalachian

Avatar

oT "uhm uhm.. ik vind het een beetje pro-amerika, en een behoorlijke zuigfilm! en dan komt er nog bij dat ik een ben affleck foob ben; van mij een 3! :r:r:r"


Ben trouwens ook een Ben Affleck foob, vieze gladde gast gewoon! :( :*

Appalachian

Avatar

Al met al toch nog een leuke film voor de maandag avond, inderdaad de amerikanen zijn weer de sterkste en dit word overduidelijk gemaakt, maar er zitten best een paar goede actie scenes in. Van mij krijgt ie een 5.5! Smiley face

oT

Avatar

Uhm uhm.. ik vind het een beetje pro-amerika, en een behoorlijke zuigfilm! en dan komt er nog bij dat ik een ben affleck foob ben; van mij een 3! :r:r:r

El Chivo

Avatar

Ik herinner me dat ik hem vooral veel te lang vond. er moest blijkbaar zonodig nog een stuk aangeplakt worden waarin de Amerikanen die vervelende Jappen nog een pakje slaag geven en dat maakte toch dat de film een dik half uur te lang duurde. De aanval op Pearl Harbor was anders wel spectaculair, met inderdaad mooie effecten. Maar voor de rest vergeet ik deze film liever snel.

Bilal08

Avatar

Waar Ben Affleck Speelt Is Een Relax Film .. ! Smiley face