De nieuwste Netflix-hit zet heel snel vele records onder druk

De nieuwste Netflix-hit zet heel snel vele records onder druk

Adam Sandler en Jennifer Aniston zijn duidelijk nog steeds publieksfavorieten.

Volgens de eigen statistieken van Netflix behaalde Murder Mystery 2 in de eerste drie dagen na de release de op één na grootste opening voor een komediefilm op het platform, met meer dan 42 miljoen kijkers.

De sequel, met in de hoofdrollen Adam Sandler en Jennifer Aniston, werd in totaal 64,42 miljoen uur bekeken en was te vinden in de top tien van 91 landen.

Een lucratieve franchise
Zowel de eerste film als de tweede kwamen deze week in de top tien terecht. De eerste Murder Mystery, die opnieuw werd bekeken door fans en voor het eerst werd gezien door veel andere kijkers, stond op de tweede plaats met 24,7 miljoen kijkuren.

In de nieuwe film, die zich vier jaar na het eerste deel afspeelt, keren Sandler en Aniston terug als Nick en Audrey Spitz, die nu fulltime als detectives werken. Wanneer hun vriend, de Maharajah, wordt ontvoerd en zijn bodyguard wordt vermoord, moeten de Spitzes uitzoeken wie de ontvoerder en de moordenaar zijn onder een groep verdachten.

De komedie viel echter niet bepaald in de smaak bij critici of publiek en ontving respectievelijk 45% (4,8/10) en 51% (3,2/5) op Rotten Tomatoes. Dit is vergelijkbaar met de originele film uit 2019.

Netflix blijft scoren
Ondertussen blijft serie The Night Agent een enorme hit aan de tv-kant van Netflix, met in de afgelopen week nog eens 216,39 miljoen kijkuren en in totaal 385 miljoen kijkuren na slechts twee weken. De serie is nu al goed voor een tweede seizoen.



NieuwsFilm

meest populair