De gezamenlijke opbrengst van de kaskrakers Barbie en Oppenheimer is inmiddels de 2 miljard dollar gepasseerd, wat Barbenheimer zacht gezegd een succes heeft gemaakt. Maar daar ging een moeilijke voorgeschiedenis aan vooraf.
Mogelijke verplaatsing
Tijdens het programma Actors on Actors deelde Margot Robbie dat een producent van Oppenheimer had geprobeerd te voorkomen dat Barbenheimer zou worden gerealiseerd. Hij zou haar namelijk hebben gevraagd de releasedatum van Barbie te verplaatsen.
Maar de hoofdrolspeelster uit de film van Greta Gerwig was niet zomaar uit het veld geslagen. Ze liet weten dat de makers van Oppenheimer de datum van hun eigen film maar moesten veranderen als ze bang waren voor concurrentie.
Margot Robbie
Robbie zei tijdens het programma tegen Cillian Murphy: ""Een van je producenten, Chuck Roven, belde me, omdat we samen aan een aantal andere projecten hebben gewerkt. En hij had zoiets van: 'Ik denk dat jullie je datum moeten verzetten.'"
Margot Robbie says that #Oppenheimer producer Chuck Roven asked her to move #Barbie's release date: "I was like, 'We're not moving our date. If you're scared to be up against us, then you move your date.'" #ActorsOnActors https://t.co/5IwVjNm7Us pic.twitter.com/4iPXSzMVLj
-- Variety (@Variety) December 5, 2023
Robbie vervolgde: "Ik zei tegen hem: 'We verzetten onze datum niet. Als je bang voor ons bent, verplaats dan je eigen datum.' Hij antwoordde: 'We verzetten onze datum niet. Ik denk gewoon dat het beter voor jullie is om te verplaatsen.' Maar ik had zoiets van: 'We gaan niet verplaatsen!'"
Uitkomst
Gelukkig hebben beide partijen voet bij stuk gehouden, want zonder de synergie tussen de twee films was de opbrengst waarschijnlijk een stuk lager geweest.
Bekijk zelf het interview met Margot Robbie en Cillian Murphy hieronder.