Studio Ghibli's 'The Boy and the Heron': Nieuw bewijs van de groeiende populariteit van anime

Studio Ghibli's 'The Boy and the Heron': Nieuw bewijs van de groeiende populariteit van anime

'The Boy and the Heron' is het zoveelste bewijs dat anime steeds populairder wordt.

De nieuwe film van anime-legende Hayao Miyazaki, The Boy and the Heron, lijkt een dikke hit te worden. In Noord-Amerika wordt een opbrengst van ruim $10 miljoen verwacht in het openingsweekend. Genoeg om de succesvolste film van het weekend te worden.

The Boy and the Heron is de eerste film van Miyazaki sinds The Wind Rises uit 2013. Het is tevens de laatste film van de Japanse regisseur, na een lange en succesvolle carrière in de Anime-wereld gaat hij met pensioen. Miyazaki regisseerde Anime-klassiekers zoals Spirited Away, My Neighbour Totoro en Princess Mononoke.

Anime
The Boy and the Heron is het zoveelste bewijs dat Anime aan populariteit wint in het westen. De afgelopen jaren brachten Dragon Ball Super: Superhero en Demon Slayer ook al flink wat geld in het laatje. Wereldwijd heeft The Boy and the Heron al $84 miljoen opgebracht, waarvan $56 miljoen in Japan.

Ook Godzilla: Minus One, nog een film uit Japan, scoort nog steeds goed. Verwacht wordt dat de monsterfilm dit weekend nog eens $8,75 miljoen binnen zal brengen. Waar de grote Hollywood blockbusters dit jaar één voor één falen zijn het juist deze kleinere films met een lager budget die het succesvolst zijn dit jaar.

Leven en dood
The Boy and the Heron is de nieuwste film van studio Ghibli. In de film gaat Mahito op zoek naar zijn moeder in een wereld waar de doden en de levenden samenkomen. Het is een semi-autobiografische fantasie over leven, dood, verbeelding en vriendschap.



The Boy and the Heron is in Nederland vanaf 27 december te zien in de bioscoop.

NieuwsFilm

meest populair