Opvallend: Netflix scoort enorme hit met fel bekritiseerde dienst

Opvallend: Netflix scoort enorme hit met fel bekritiseerde dienst

Veel mensen hebben een hekel aan reclames, maar de meeste nieuwe abonnees duidelijk minder.

Lang niet iedereen is een fan van reclames op streamingdiensten, maar zo te zien heeft niet iedereen hier last van. Het goedkoopste Netflix-abonnement met reclames is namelijk een grote hit.

Op de streaminggigant heb je de keuze om te kiezen uit verschillende abonnementen. Mocht je voor de goedkoopste willen gaan, dan moet je wel reclames kunnen uitstaan. 40 miljoen abonnees vinden dit echter de moeite waard, ruim boven de 23 miljoen abonnees die Netflix had verwacht.

Succes
De streamingdienst meldt dat 40% van de nieuwe aanmeldingen voor het Standaard abonnement gaan, waar reclames aan vastgebonden zitten. Toch maken deze gebruikers veel gebruik van Netflix, aangezien maar liefst 70% van deze nieuwe abonnees meer dan 10 uur per maand films en series kijken.

Mede vanwege dit succes is Netflix in staat zijn advertentiepartners uit te breiden. Microsoft was oorspronkelijk de enige advertentiepartner van de streamingdienst, maar inmiddels heeft Google zich hieraan toegevoegd.

Abonnee
Maak je zelf gebruik van Netflix en heb je de komende week nog wat vrije tijd? Geef deze lijst aan blockbusters en sterk onthaalde films dan even voorrang. Al deze titels staan namelijk enkel en alleen nog deze maand online.



NieuwsFilm

meest populair