Bijna 38% streamt momenteel bijna dagelijks films en series. Slechts 20% houdt nog steeds vast aan de traditionele televisie.
Jongeren aan top
Wel zijn er enkele verschillen tussen generaties en seksen. Vrouwen streamen vaker films en series dan mannen (26% vs 18%). Mannen lijken meer voorkeur te hebben voor live-sports en vrouwen meer aan spontane kijkmomentjes.
De leeftijdsgroep 25-34 jarigen streamden in 2021 nog 33%, nu is 49% dagelijks aan het kijken. Jongere doelgroepen zoals 18-24-jarigen blijven koploper, maar oudere generaties sluiten aan bij de trend.
België loopt achter
In Noorwegen hebben de meeste mensen een abonnement, met 78% van de bevolking, gevolgd door Zweden en Denemarken met 74%. Buiten Scandinavië is België een grote uitzondering is met slechts 49% van de huishoudens met een abonnement op een videodienst.
Een andere trend is dat steeds meer consumenten wisselen tussen abonnementen. 15% heeft zich in 2024 opnieuw geabonneerd, na eerder gestopt te zijn. Meestal vanwege nieuwe interessante content.