Met deze opvallende aanpak gaat Netflix de reclames uitbreiden

De streamingdienst denkt dat het goed gaat uitpakken, maar er is nu al veel kritiek.

Netflix is de grootste streamingdienst die er is en dit willen ze blijven ook, maar hun nieuwe advertentievorm spreekt lang niet iedereen aan. De streaminggigant wil namelijk vanaf 2026 AI-advertenties introduceren.

Deze reclames zullen halverwege films en series langskomen. Wel zal iedereen andere advertenties voorbij zien komen, aangezien deze volledig zijn afgestemd op de content die je bekijkt.. Toch zou dit wel eens de hele kijkervaring anders kunnen maken.

Reden
Netflix noemt deze toevoeging een meerwaarde voor de kijker, aangezien de advertenties op 'natuurlijke pauzemomenten' zullen voorbijkomen. Ook zou het kunnen werken als interactieve overlays.

Volgens de streamingdienst zullen de advertenties zo niet storend overkomen. Zo zegt een woordvoerder van Netflix: "Deze technologie wordt slim ingezet, om onze abonnees series en films aan te raden die ze anders over het hoofd zouden kunnen zien".

Kritiek
Toch is lang niet iedereen overtuigd. Critici vrezen dat de beleving van films en series alsnog wordt onderbroken, hoe goed de reclame ook in het geheel zou passen. Of gebruikers deze innovatieve advertenties echt zullen waarderen, moet nog blijken zodra ze volgend jaar toegepast gaan worden.

Bekijk op Instagram



NieuwsFilm

meest populair