Netflix bracht eerder deze week hun bekende halfjaarlijkse Engagement Report uit. Daaruit blijkt dat Back in Action wereldwijd goed was voor maar liefst 165 miljoen views. Daarmee liet de actiekomedie concurrenten als Tyler Perry's Straw (103 miljoen) en The Life List (96 miljoen) ver achter zich.
Comeback van Diaz
De film draait om een voormalig spionnenkoppel dat gedwongen wordt opnieuw in actie te komen wanneer hun kinderen worden ontvoerd door een internationale criminele organisatie. Foxx en Diaz spelen een ex-stel met een gecompliceerde geschiedenis, waarbij de vonken zowel professioneel als privé opnieuw overslaan.
Voor Diaz betekende Back in Action haar grote comeback op het witte doek, na jaren van afwezigheid in Hollywood. Desondanks werd de film bij verschijnen lauwtjes ontvangen door critici, die de humor voorspelbaar en de actie weinig vernieuwend noemden.
Kijkcijferhit
Toch lijkt het publiek daar geen moeite mee te hebben. Dankzij de sterrencast, de luchtige toon en het simpele maar vermakelijke plot groeide de film uit tot een ware publieksfavoriet. Dat succes komt op een moment waarop Netflix meer concurrentie dan ooit heeft.
Bekijk op Instagram
Het is nog maar de vraag of Back in Action ook artistiek de tand des tijds zal doorstaan, maar één ding is zeker: qua cijfers staat deze comebackfilm als een huis.