Ook Barbie wordt een filmster

Één obstakel: een verhaal verzinnen!

Variety bericht dat Universal een film van Barbie gaat maken. Mattel claimt dat Barbie wereldwijd aan het merk verbonden blijft, aangezien "de speelgoedlijn de nummer één is in de meisjesspeelgoed-industrie en de poppenindustrie in de Verenigde Staten. Barbie is de beroemdste pop ooit; een uniek cultureel icoon in de wereld van merken.”

Het probleem met een Barbie film is dat er geen verhaal is. Het meeste speelgoed voor jongens wordt geleverd met een verhaallijn, zodat dit vervolgens makkelijk kan worden omgezet in andere media. Barbie, daarentegen, reflecteert trends in populaire cultuur en mode; haar uiterlijk is in de loop der jaren continu aan verandering onderhevig geweest, afhangende van nieuwe mode en rages. Barbie creëert een bepaald plaatje, mooi, blond en modieus, maar het gaat hier niet om een echt karakter.

Richard Dickson, een executive producer voor de film, zegt: “Het merk was tot nu toe niet klaar voor een film. De grootste zorg is dat elk detail klopt.” Hij zal samenwerken met Universal, om een schrijver in te huren, die in staat is om een familiefilm in elkaar te zetten.



NieuwsFilm

meest populair