Tien minuten Dawn of the Dead op TV

De eerste tien minuten van de nieuwe horrorfilm 'Dawn of the Dead' zullen eerst op televisie en vier dagen later pas in de bioscoop te zien zijn, met de resterende negentig erachteraan. Het is voor het eerst in de Hollywood-historie dat de gehele eerste paar minuten van een bioscoopfilm eerder bij een ander medium in première gaan.

Het eerste gedeelte van de horror re-make 'Dawn of the Dead' is de inleiding van het drama dat zich in de rest van de film zal ontrafelen. De film gaat over een virus dat in een klein stadje uitbreekt en waarbij de geïnfecteerden veranderen in vleesetende zombies.

De makers hopen door de stemmingsinleiding voor hun horrorfilm alvast in zijn geheel te vertonen, dat mensen geprikkeld worden om de hele film een paar dagen later in de bioscoop te gaan bekijken. De marketingdirecteur van Universal zegt hierover: "Het laat je adrenaline stromen en houdt je vast op dat hoogtepunt. Je moet gillen, lachen, je handen voor je ogen houden en huiveren tegelijk".

De eerste minuten van 'Dawn of the Dead' worden als grote reclamespot aan het einde van de uitzending van de film 'Final Destination' uitgezonden. Studio Warner Bros doet precies hetzelfde met hun nieuwe thriller 'Taking Lives', maar dan op internet. Maar dat medium was daarvoor al eerder door Hollywood gebruikt.

De televisiepremière van de griezelfilm is volgende week maandag op de Amerikaanse televisie. In Nederland draait 'Dawn of the Dead' vanaf 29 april in de bioscoop.



NieuwsFilm

meest populair