Blu-Ray Review: The D Train

Blu-Ray Review: The D Train

Jack Black vs James Marsden, op een basic Blu-ray uitgave.

Regie: Andrew Mogel | Jarrad Paul | Cast: Jack Black (Dan Landsman), James Marsden (Oliver Lawless), Kathryn Hahn (Stacey), Mike White (Jerry), e.a. | Speelduur: 91 minuten | Bioscooprelease: geen

Acteur Jack Black heeft zo zijn ups & downs. Zo had hij een groot aandeel in Peter Jacksons King Kong, was hij eerder succesvol in School of Rock en we kunnen zijn stem uiteraard uit de Kung Fu Panda-films, als de Panda Po. Naast het redelijk succesvolle Goosebumps zagen we hem recent ook in The D Train. De dramedy van debutanten Andrew Mogel en Jarrad Paul bleek misschien wel Blacks financieel zwakste film tot op heden.

Desondanks is het zeker niet zijn slechtste film, maar de soms wat irritatie wekkende film, ook met James Marsden, wist maar twee weekenden in de Noord-Amerikaanse bioscopen te draaien. Ook buiten de States wist The D Train de schermen beperkt te bereiken. In Nederland is de slechts $3 miljoen kostende film zelfs een Direct-to-Dvd uitgave. Sony Pictures bracht de low budget komedie onlangs uit op Blu-ray.

Synopsis

Dan Landsman is het niet al te populaire hoofd van een reüniecomité op een middelbare school. Zijn herinneringen aan vroeger op school zijn niet al te prettig en hij hunkert nog altijd naar acceptatie van medeleerlingen. Daarom is hij er op gebrand deze reünie tot een succes te maken en Oliver Lawless moet hiervoor zijn troef worden. Oliver was de populairste jongen van de school, maar is nu een mislukt acteur. Dan zet alles op alles om Oliver op de reünie te krijgen.

Waardering

Op Rotten Tomatoes is The D Train net niet "fresh" met 49 procent. De IMDb noteert een vergelijkbare 5,1 na ruim zesduizend stemmen. De bezoekers van FilmTotaal beoordelen de drama/komedie met een 5,0 (Stem zelf). De film is niet of zeer beperkt op de Nederlandse doeken verschenen en daarom is er geen FilmTotaal-recensie verschenen.

Box Office

Het productiebudget van The D Train bedroeg zo'n $3 miljoen. De film draaide slechts twee weekenden in de States. In het eerste weekend debuteerde de dramedy in nog steeds ruim 1.000 bioscopen, maar presteerde zo zwak dat de film na de tweede week werd teruggetrokken. Wereldwijd werd er uiteindelijk een beperkte 8 ton in dollars opgehaald.

[/url]
Film: The D Train | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: januari 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Extra's: Hilarisch Bloopers | EAN: 8712609646528 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Sony Pictures Home Ent.

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van The D Train zit vastgeklikt in een standaard amaray Blu-Ray keepcase. Voor de vormgeving van de cover is gekozen voor een toch wel erg magere (Duitse) [url=http://www.impawards.com/2015/d_train_ver2.html]filmposter
.

Beeld & geluid

Sony Pictures levert een zeer nette Blu-ray uitgave op. De scherpte is goed aanwezig en er is geen onnodige ruis waarneembaar. Wel blijken de kleuren doorlopend wat flets. Dit kan een keuze zijn van de makers, maar de trailers ziet er toch kleurrijker uit. Overigens is dit verder niet storend. De meer donkere scènes doen het verder netjes. Het geluid wordt aangeleverd door een standaard surround DTS-HD track en deze moet het vooral hebben van dialoog, hier en daar met typisch Jack Black-geschreeuw en muzikale ondersteuning. Een nette, gelijke schijf.

Bonusmateriaal

De schijf van The D Train herbergt slechts één volwaardige extra. Naast enkele promotionele trailers is er een korte Gag Reel te zien waarin uiteraard Jack Black zijn best doet om grappig te zijn en te blijven. Ergens is het toch altijd weer leuk om scènes (zonder opzet) fout te zien lopen.

Jack Black doet in ieder geval zijn best; basic Blu-ray uitgave

The D Train blijkt helaas niet de beste film met Black. De acteur doet in de dramedy in ieder geval wel zijn best en dit levert zeker vermakelijke scènes op. Helaas weet de film in zijn geheel niet te overtuigen. De Blu-ray uitgave houdt het ook basic. Beeld en geluid worden door Sony Pictures prima afgeleverd, maar op de Gag reel na zijn er eigenlijk geen echte extra's te bekijken. Hieronder een interview van Joblo met de twee hoofdrolspelers: