Volgens een onderzoek van Michael Nathanson van MoffettNathanson is Netflix voor 50% verantwoordelijk voor de dalende Noord-Amerikaanse kijkcijfers in 2015. Verleden jaar zakten de kijkcijfers namelijk met zo'n 3 procent.
Volgens de analisten werd er in de States maar liefst 29 miljard uur naar Netflix gekeken. Dit een aandeel van zo'n 6 procent van het totaal aantal uur dat er tv wordt gekeken in de States. In 2014 was dat nog 4,4%.
Wereldwijd werd er in 2015 zelfs 42,5 miljard uur naar de content van Netflix gekeken. Netflix heeft enige tijd geleden bekendgemaakt dat zij wereldwijd 74,76 miljoen klanten hebben, waarvan 44,74 Amerikaanse abonnees. Meer weten? Lees het artikel van Variety.
Een aantal Nederlandse Netflix-abonnees bleek minder gelukkig met de dienst. Gisteren is namelijk Walt Disney's Frozen offline gegaan. Dit gebeurde in 2015 ook al. Niet veel later verscheen de geliefde animatiefilm weer online... Er is dus hoop voor de fans, die afgelopen dagen flink wat commentaar uitten via de social media.
Let it go, let it go
-- Netflix NL & BE (@NetflixNL) March 5, 2016
Can't hold it back anymore
Let it go, let it go#Frozen is tot 7 maart te zien op Netflix. pic.twitter.com/bGwRPsa6MM
#Frozen disappears from the Dutch #Netflix and panic occurs. You know there's something called DVD right? pic.twitter.com/LdUmmqTXqF
-- Melissa Vos (@MelissaFoxface) March 6, 2016