Netflix doet TV-kijkcijfers fors kelderen

En Netflix-kijkers zijn in rep en roer: 'Frozen' gaat offline...

Volgens een onderzoek van Michael Nathanson van MoffettNathanson is Netflix voor 50% verantwoordelijk voor de dalende Noord-Amerikaanse kijkcijfers in 2015. Verleden jaar zakten de kijkcijfers namelijk met zo'n 3 procent.

Volgens de analisten werd er in de States maar liefst 29 miljard uur naar Netflix gekeken. Dit een aandeel van zo'n 6 procent van het totaal aantal uur dat er tv wordt gekeken in de States. In 2014 was dat nog 4,4%.

De onderzoeker stelt dat Netflix de tv-branche flinke kopzorgen bezorgt. Het aandeel zou zelfs naar 14% groeien in 2020: "Op dit moment is Netflix een onderdeel van de problemen in de industrie. Maar dit betekent nog niet de dood van deze industrie." De zenders CBS, Fox, ABC en NBC zouden het meest lijden onder Netflix. Er zijn overigens ook zenders die betere kijkcijfers dan eerdere jaren laten zien.

Wereldwijd werd er in 2015 zelfs 42,5 miljard uur naar de content van Netflix gekeken. Netflix heeft enige tijd geleden bekendgemaakt dat zij wereldwijd 74,76 miljoen klanten hebben, waarvan 44,74 Amerikaanse abonnees. Meer weten? Lees het artikel van Variety.

Een aantal Nederlandse Netflix-abonnees bleek minder gelukkig met de dienst. Gisteren is namelijk Walt Disney's Frozen offline gegaan. Dit gebeurde in 2015 ook al. Niet veel later verscheen de geliefde animatiefilm weer online... Er is dus hoop voor de fans, die afgelopen dagen flink wat commentaar uitten via de social media.






NieuwsFilm

meest populair