Blu-ray recensie: 'Now You See Me 2'

Blu-ray recensie: 'Now You See Me 2'

Prima beelden, maar fantastische audio.

Regie: John M. Chu | Cast: Jesse Eisenberg (J. Daniel Atlas), Mark Ruffalo (Dylan Rhodes), Woody Harrelson (Merritt McKinney), Dave Franco (Jack Wilder), Daniel Radcliffe (Walter Mabry) e.a. |Release: 9 juni 2016 | Speelduur: 129 minuten
In 2013 was er Now You See Me, een verrassende hit voor filmstudio Summit Entertainment. Een vervolg kon niet uitblijven, en dat kwam afgelopen zomer uit in de bioscopen. Het geheel is nu op Blu-ray en Dvd verkrijgbaar. Vandaag bespreken we de steelbox editie.

In deze tweede film keren 's werelds meet beruchte illusionisten (voor een deel, want actrice Isla Fisher kon niet) terug. Een jaar na NYSM maken ze een onvrijwillige comeback. Walter Mabry, wonderkind uit de computerwereld, dwingt de groep namelijk een haast onmogelijke stunt uit te voeren. Er is maar één manier om te ontsnappen, namelijk een nog waanzinnigere stunt bedenken en daarmee hun naam zuiveren.

Dit vrij vergezochte plot leidde tot gemengde reacties, waarbij we met ons FT-cijfer niet verder komen dan een 5,6. Daarmee is de film weinig succesvol, bij publiek en bij critici. Volgens onze eigen recensent Thierry Verhoeven is dat vooral omdat het aan een "gevoel van urgentie" ontbreekt in dit vervolg. Waar de vorige film volgens Thierry nog een amusant geheel was dat zich lekker weg liet kijken, is er weinig dat dit vervolg rechtvaardigt. Desondanks is er al een vervolg aangekondigd, evenals een spin-off die zich in China afspeelt.

Media: 1x Blu-ray | Video: 2.40:1 | Audio: Dolby Atmos Engels | Ondertiteling: Nederlands, Engels| Retail release: 30 november 2016 | EAN: 5-412370-880499 | Met dank aan: Belga Home Video
Now You See Me 2 wordt aangeleverd in een mooie steelcase. Voorop zien we glimmende versies van de acht hoofdpersonen van de film, en in het groot de titel. Het is daarmee een sfeervolle cover, maar met de achterkant is iets vreemds aan de hand. Men heeft er namelijk voor gekozen de synopsis en technische details niet op de achterkant te drukken. In plaats daarvan is er een papieren velletje op de achterkant geplakt. Op zich ook prima, maar je moet het velletje er vanaf halen, om de schijf uit de hoes te kunnen halen. Dat zorgt meteen voor lelijke vouwen en een velletje dat je nooit meer zo mooi opgeplakt krijgt, als hoe het geheel geleverd werd.

Beeldkwaliteit

De beelden zien er over het algemeen echt mooi uit. NYSM 2 is met digitale camera's opgenomen, met mooie kleuren en veel details als gevolg. Wel zijn sommige beelden wat vreemd om naar te kijken, vooral als het om donkere scènes gaat. Dan lijken de kleuren niet helemaal te kloppen. Afgezien daarvan ziet het geheel er gewoon goed uit, met veel zichtbare details. De kleinste haartjes in de baard van Morgan Freeman zijn zichtbaar, om maar een voorbeeld te geven.

Audio

Waar de beelden nog een paar kleine gebreken kennen, kan dat van de audio niet gezegd worden. NYSM 2 klinkt fantastisch uit de luidsprekers, wat te danken valt aan de Dolby Atmos soundtrack. Er wordt optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden die Atmos biedt, met prachtige gevolgen.

Extra's

Er zitten een paar mooie extra's bij deze uitgave. Zo is er een twintig minuten durende docu die The Art of the Ensemble heet en ingaat op het balanceren van zoveel verschillende castleden, waardoor er eigenlijk geen hoofdrolspeler in de film is. Ook You Can't Look Away mag er zijn, een featurette van een kwartier, die samen met Bringin Magic to Life ingaat op de achtergrond van de film. De mini-docu's bespreken de beelden van de film (en vooral de visuele stijl), evenals de wereld van 'magie'. Ook zijn er nog speciale featurettes in de vorm van The Horsemen Return en een dagboek op de set.

Prima beeld met fantastische audio.

De audio van deze uitgave is fantastisch. Er wordt optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden die Dolby Atmos biedt en dat zorgt voor buitengewone resultaten. Een kanttekening die we moeten maken is dat het beeld, ondanks veel detail, zo hier en daar ietwat tegenvalt, en de keuze om een velletje op de achterkant te plakken wat onlogisch lijkt.