Blu-Ray Review: The Infiltrator

Blu-Ray Review: The Infiltrator

Bryan Cranston terug in de wereld van drugs en geweld.

Regie: Brad Furman | Cast: Bryan Cranston (Robert Mazur), John Leguizamo (Emir Abreu), Benjamin Bratt (Roberto Alcaino), Diane Kruger (Kathy Ertz), Amy Ryan (Bonni Tischler), Saïd Taghmaoui (Amjad Awan), Juliet Aubrey (Evelyn Mazur), e.a. | Speelduur: 121 minuten | Bioscooprelease: 15.09.2016 | FilmTotaal Recensie: 3,5 ster

De drugswereld blijft een waanzinnige aantrekkingskracht hebben op Hollywood. Vooral op televisie wist het misdaadgenre grote successen te boeken met AMC's Breaking Bad en Netflix' Narcos. Breaking Bad-gezicht Bryan Cranston besloot om de drugs opnieuw op te zoeken in een film. Samen met Brad Furman (The Lincoln Lawyer) maakte hij The Infiltrator, het verhaal over Robert Mazur, een undercoveragent die in de jaren 80 de nodige Amerikaanse compagnons van drugsbaronnen als Pablo Escobar neerhaalde. Een film die uiteindelijk wat weinig aandacht wist te trekken.

In The Infiltrator, goed voor ruim $15 miljoen wereldwijd, weet undercoveragent Robert Mazur in 1986 als patserige witwasser binnen te dringen in de organisatie van drugskoning Pablo Escobar. Samen met zijn bijdehante collega Emir en 'verloofde' Kathy wint hij als zakenman Bob Musella het vertrouwen van Escobar's rechterhand Roberto Alcaino. Het is een venijnige, genadeloze wereld waarin ieder foutje, iedere zin hen het leven kan kosten.

Het tussen de $28 en $47,5 miljoen kostende The Infiltrator (FT Stercijfer = 6,7) herbergt ook rollen voor onder meer John Leguizamo, Benjamin Bratt en Diane Kruger. Onlangs verscheen de film op Blu-ray.

Bekijk de afbeelding
Film: The Infiltrator | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: december 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8715664118344 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Source One Media

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van The Infiltrator zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf verschijnt eerst een waarschuwing en de de kijkwijzer (16 jaar) en daarna het logo van Source One Media.

Beeld

De kwaliteit van het beeld is wisselend te noemen. Ondanks dat het beeld de tijdsgeest goed ondersteund is de kleur vaak te zwaar aangezet, waardoor het soms teveel "neon" aandoet. Rode kleuren zijn bijvoorbeeld veel te sterk aanwezig. Ook ligt er doorgaans een flinke laag ruis over het beeld. En in dit geval is de ruis overduidelijk niet met opzet, aangezien het beeld er af en toe veel strakker uitziet. Vooral in de scènes overdag valt dit heel erg op. De meer donkere scènes houden gelukkig redelijk stand. Al met al helaas een wat onrustige beeldkwaliteit.

Geluid

De geluidstrack moet het vooral hebben van de dialoog en de muzikale ondersteuning, aangeleverd door Joshua Reis. De track is een standaard DTS-HD en er is ook een Franstalige variant aan te zetten. Omgevingsgeluiden zijn aanwezig, maar de surround kanalen worden hierbij wat wisselend ingezet. Het geluid klinkt gelukkig wel vol en de dialoog wordt niet gestoord door bijvoorbeeld de ondersteunende muziek.

Bonusmateriaal

Source One Media heeft één extra op de schijf gezet. Het betreft een featurette van circa 15 minuten waarin cast en crew aan het woord komen. Ook de daadwerkelijke Robert Mazur komt vaak langs. Mazur, die niet zichbaar in beeld komt, was als uitvoerend producent betrokken bij de film. Er wordt vooral veel gesproken over het verhaal en de achtergrond en het geheel wordt begeleid met scènes uit de film en wat beelden van de set. Het geheel is Nederlands ondertiteld.

Nette misdaadfilm met prima rol van Bryan Cranston

The Infiltrator is een prima nieuwe samenwerking tussen regisseur Brad Furman en acteurs Bryan Cranston en John Leguizamo. Eerder leverden ze gezamenlijk The Lincoln Lawyer (2011) op. Het verhaal van Robert Mazur blijft ook boeien en dan heb je al snel een prima misdaadfilm. De rol van Diana Kruger is vaak ook best netjes. Cranston zien we binnenkort in Power Rangers en Furman werkt op dit moment met Johnny Depp en Forest Whitaker aan de thriller LAbyrinth. Deze Blu-ray uitgave is helaas een wat wisselend product.