Design skeletten in Pixars 'Coco' was hele uitdaging

Design skeletten in Pixars 'Coco' was hele uitdaging

Een pittige opdracht voor het ontwerpteam van de film!

In Pixars aankomende animatieprent Coco zien we hoe het twaalfjarige Mexicaanse jongetje Miguel per ongeluk belandt in het Dodenrijk. Het vormgeven van de doden in de film bleek een lastige opgave te zijn voor de makers. Designer Daniel Arriaga vertelt meer over de uitdaging om de skeletten in de film tot leven te brengen.

In Coco worden overledenen dus afgebeeld als skeletten. In een kinderfilm moet je daar vrij voorzichtig mee omgaan, vandaar dat de makers hebben besloten om de skeletten zoveel mogelijk menselijke trekjes te geven, bijvoorbeeld door ze kleren aan te doen en ze een pruik op te zetten. Echter is dat slechts het begin.

"Een skelet heeft niets van wat de mens karakter geeft. Geen neus, geen ogen, geen mond, geen spierweefsel... We zien er allemaal hetzelfde uit als skelet. Het was onze vraag hoe we daar verschillende karakters van konden maken," vertelt Arriaga. Voor de positieve uitstraling van de film waren de menselijke skeletten ook wel nodig.

Eerst was het plan om de skeletten gewoon anatomisch correct weer te geven in de film, maar daar is men uiteindelijk vanaf gestapt. Het ontwerpteam besloot om de skeletten een volledig werkend gezicht te geven met lippen en oogballen. Ook hebben de skeletten ieder een ander lichaam gekregen om meer variatie te brengen in de verschillende personages.

Coco draait vanaf 22 november in de bioscoop! Hieronder de trailer van de muzikale film, waarin natuurlijk ook de nodige skeletten zijn te spotten!


Wat vind jij van de ontwerpen? Laat het ons weten in de comments hieronder!

NieuwsFilm

meest populair