Blu-ray review 'The Strangers 2: Prey at Night' - Slasher met maskers!

Het vervolg op het origineel uit 2008.

Regie: Johannes Roberts | Cast: Bailee Madison (Kinsey), Christina Hendricks (Cindy), Martin Henderson (Mike), Lewis Pullman (Luke), e.a.| Speelduur: 85 minuten | Bioscooprelease: 08.03.2018 | FilmTotaal recensie: geen

Alweer in 2008 verscheen de slasher The Stranger met Liv Tyler en Scott Speedman. Met een budget van $9 miljoen werd er ruim $80 miljoen opgehaald aan de wereldwijde bioscoopkassa's. Opvallend genoeg duurde het tien jaar om het vervolg op te leveren. The Strangers 2: Prey at Night verscheen eerder dit jaar, en ondanks een erg matig ontvangst, leverde het vervolg met onder meer Christina Hendricks en Bailee Madison de nodige miljoenen op aan de bioscoopkassa's.

In het $5 miljoen kostende The Strangers 2: Prey at Night maken Cindy en haar man Mike samen met hun rebelse dochter Kinsey en zoon Luke een trip door het platteland. Ze besluiten noodgedwongen te overnachten op een verlaten trailerpark. Maar wanneer de familie zich opmaakt voor een welverdiende nachtrust, wordt er op de deur geklopt. "Is Tamara thuis?" Het is het begin van een dodelijk kat-en-muisspel met drie gemaskerde psychopaten: The Strangers.

Remain in Light bracht The Strangers: Prey at Night - goed voor bijna $30 miljoen wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: juli 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.35 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: oa. Nederlands | EAN: 9789461875556 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Remain in Light

De schijf van deze Blu-ray uitgave van The Strangers: Prey at Night zit verpakt in een standaard Blu-ray keepcase. De hoes is erg basic, met op de voorkant de filmposter met de drie Strangers en een slachtoffer. De leeftijd: 16 jaar.

Beeld

Distributeur Remain in Light levert een mooie, ruisvrije transfer op die vooral opvalt door het mooie moderne filmwerk. De film speelt zich - op de openingsscène na - vrijwel de gehele tijd af in het donker, binnen- en buitenshuis. Deze beelden zijn doorgaans prima, maar soms lijkt het geheel toch iets te donker voor de details en is de scherpte ook hier en daar wat uit balans. Dit neemt het kijkplezier overigens niet weg. Al met al een prima transfer voor een standaard horrorprent.

Geluid

Het geluid komt door de boxen via een DTS-HD 5.1 geluidstrack. Niet geheel verrassend zet deze in op jump scares en creepy geluiden en muziek. Behoorlijk sfeerverhogend dus. De muziek kwam uit de koker van de verder onbekende Adrian Johnston. Al met al dus erg basic, zoals te verwachten.

Bonusmateriaal

Strangers: Prey at Night draaide beperkt in de Nederlandse bioscoopzalen en het is niet geheel raar dat distributeur Remain in Light een kale schijf oplevert. Hieronder daarom de online featurette 'Behind The Scenes':

Slasher-tussendoortje!

The Strangers: Prey at Night is een standaard, weinig onderscheidende slasher die waarschijnlijk al snel in de afprijsbak belandt. De film lift duidelijk mee op het succes van het origineel en de grotere naam was voor het affiche. De kans dat er op korte termijn een derde deel komt, lijkt uitgesloten. Of het moet een direct-to-dvd uitgave worden. Iets dat het tweede deel ook niet had misstaan. De trailer: