Blu-ray review Fright Night-horrorfilm 'Hell Fest'

Zo wil je dus niet rondlopen in Walibi...

Bekijk de afbeeldingRegie: Gregory Plotkin | Cast: Amy Forsyth (Natalie), Reign Edwards (Taylor), Christian James (Quinn), Roby Attal (Gavin), Bex Taylor-Klaus (Taylor), Matt Mercuio (Asher), e.a. | Speelduur: 89 minuten | Bioscooprelease: 18.10.2018 | FilmTotaal recensie: 1 ster

Een horrorfilm in een pretpark; het moet de liefhebber van Halloween Fright Nights in Walibi en ongetwijfeld in vele andere wereldwijde parken, waarschijnlijk wel aanspreken. Toch wist de R-rated horrorfilm Hell Fest geen enorm veel aandacht te trekken. Ondanks het aardige gegeven wist de film geen monsterscore neer te zetten zoals andere titels in het low budget-horrorgenre.

Dutch FilmWorks bracht het 5,5 miljoen dollar kostende Hell Fest - goed voor 18,2 miljoen dollar wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave.

In Hell Fest bezoekt een groep vrienden een Halloween-themapark voor een heerlijk avondje griezelen. Zombies, monsters, moordenaars en demonen jagen het publiek de stuipen op het lijf tijdens een bloedstollende horrorshow. Onder één van hen bevindt zich echter een gemaskerde seriemoordenaar, die het pretpark tot zijn persoonlijke speeltuin maakt. Op gruwelijke wijze vermoord hij de ene na de andere bezoeker terwijl iedereen nietsvermoedend denkt dat het bij show hoort.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: maart 2019 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8719372007761 | Met dank aan: Dutch FilmWorks

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Hell Fest zit vastgeklikt in een standaard blauwe Blu-ray keepcase. De voorkant toont het pretpark met de hoofdrolspelers. De achterkant voorspelt een weinig speelse uitgave. De leeftijd: 16 jaar.

Beeld

Met een bijna beeldvullende weergave ziet het beeld van deze Blu-ray uitgave er meer dan redelijk uit. De scherpte is uitstekend en van ruis of andere storende zaken is geen sprake. Het belangrijkste bij Hell Fest is dat het beeld een goede detailweergave houdt. De film speelt zich namelijk compleet in het donker af, binnen en buiten de attracties. Ondanks dat niet alle scènes even sterk uitpakken, blijft het detailbehoud erg netjes, met een zeer fraai (neon) kleurgebruik.

Geluid

De muziek en het geluid in de horrorfilm wordt aangedreven door een DTS-HD 5.1 geluidstrack. Deze weet zich niet te onderscheiden door erg opvallende surround effects, al zijn achtergrondgeluiden voldoende aanwezig. Uiteraard zijn er de nodige - redelijk voorspelbare, maar nog steeds aardige - scarejumps en is de muziek van componist Bear McCreary (Happy Death Day, Godzilla: King of the Monsters) sterk aanwezig. Niet enorm opvallend dus.

Bonusmateriaal

Geen bonusmateriaal voor Hell Fest. Dutch FilmWorks heeft wel de trailers voor I Still See You, Welcome Home en The Cloverhitch Killer toegevoegd. Daarom hieronder de achter de schermen featurette:

Weinig inventief dertien in een dozijn-horrorfilm

Bijna gevoelsmatig weet je dat je niet hoef te rekenen op een bijzonder sterke horrorfilm. Hell Fest belooft gelukkig ook geen inventief schouwspel te gaan worden en dat maakt het geheel nog redelijk de moeite waard. Toch had het allemaal even verfijnder kunnen zijn, zeker met beter acteerwerk en wat meer echte spanning. Of heb jij wel van deze "pretparkhorrorfilm" genoten?