Celebrity

Kit Harington: Negatieve 'Game of Thrones'-recensies kunnen de pot op

"Als mensen teleurgesteld worden dan kan het mij geen reet schelen."

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Rik Timmer om 06:00 in Celebrity
Omgaan met kritiek blijft een lastige zaak. Zeker voor mensen die langdurig op energieke wijze aan iets hebben gewerkt zoals een film of een grootse serie. Een goed voorbeeld is Game of Thrones. Er wordt in elk seizoen veel tijd en geld gestoken. Als er na het uitkomen van een aflevering geklaagd wordt, dan kan dat in het verkeerde keelgat schieten. Bijvoorbeeld bij hoofdrolspeler Kit Harington, die de rol van Jon Snow op zich neemt.

Afgelopen zondag ging de eerste aflevering van het achtste en laatste seizoen in première. Maar liefst 17.4 miljoen mensen hebben voor de buis gezeten om te zien hoe de epische strijd in Westeros verdergaat. Toch wil de 32-jarige Harington alvast één ding laten weten: negatieve berichten stelt hij absoluut niet op prijs.

Druk
De Engelsman vertelde aan het tijdschrift Esquire: "Ik wil nu niet gemeen klinken tegenover de critici, maar als er iemand dit seizoen meer dan een half uur aan een [negatieve] beoordeling schrijft, dan kunnen ze wat mij betreft de klere krijgen. Ik weet hoeveel werk erin gegoten is, hoeveel mensen hierom geven en hoeveel druk het op onze mensen heeft uitgeoefend. Het heeft ze vele slapeloze nachten bezorgd. Omdat ze er zoveel om geven. Om de karakters en het verhaal. Ze willen de kijkers niet teleurstellen."

Toch ontkomen wij ook niet aan Harington's toorn. Hij gaat verder: "Als mensen teleurgesteld worden dan kan het mij geen reet schelen, want iedereen heeft z'n best gedaan. Uiteindelijk zijn wijzelf nog grotere fans," vertelt hij over de cast en crewleden. "We doen het min of meer voor onszelf. Dat is het enige dat we konden doen. Werkelijk. En ik was al blij dat we het eind hebben gehaald."

Slotstuk
Eerder onthulde Harington tevreden te zijn met het einde van de serie. "Zowel mijn verhaallijn als die van 'Thrones.' Maar je kan niet iedereen tevreden stellen," gaf hij eerlijk toe en vulde aan: "De serie heeft mij mogelijk m'n toekomstige familie gegeven. Ik heb er mijn vrouw ontmoet en vrienden voor het leven." De allerlaatste aflevering zal vanaf 19 mei te zien zijn.