Is Disney+ nou wel of niet een Netflix-killer?

Is Disney+ nou wel of niet een Netflix-killer?

Analisten vellen vandaag een oordeel.

Disney+ is nu twee weken beschikbaar. Dat betekent dat er nu eigenlijk wel iets gezegd kan worden over het succes van de streamingdienst. Het lijkt erop dat die in elk geval niet de Netflix-killer is, waarvan sommigen dachten dat deze het zou zijn bij lancering.

Diverse analisten hebben hun klanten brieven gestuurd waarin ze schrijven dat dit nog niet het moment is om af te stappen van Netflix-aandelen. Het aantal mensen dat Netflix wil inruilen voor Disney+ is niet heel groot; sterker nog, er zijn er bijna geen. Analist Michael Olson schrijft hierover: "We hebben geen toename in het percentage Netflix-abonnees dat verwacht hun abonnement in te ruilen voor Disney+ gezien," aldus Olson. "Dat suggereert dat de meeste Netflix-abonnees eerder meerdere abonnementen zullen nemen."

Richting de 100 miljoen
Tegelijk doet Disney+ het niet slecht. Op de eerste dag kreeg men tien miljoen abonnees binnen, wat een mooi begin is. Verwacht wordt dat de dienst snel richting de honderd miljoen betalende abonnees kachelt. Daarbij laten de meeste mensen andere diensten dus niet links liggen, maar zien ze Disney+ eerder als een aanvulling op hun andere abonnementen.

Gek is dat niet, want hoewel Disney+ nieuwe content maakt die enkel op de streamingdienst te zien is, bevat deze nou ook weer niet zo veel interessante nieuwe content om echt te concurreren met Netflix of Amazon Prime. De prijs van Disney+ maakt het ook een prima aanvulling op je andere abonnementen.

NieuwsFilm

meest populair