Opmerkelijk: Netflix stopt per direct met gratis proefperiode in Nederland

Opmerkelijk: Netflix stopt per direct met gratis proefperiode in Nederland

Nieuwe klanten moeten nu direct betalen om gebruik te kunnen maken van de dienst.

Netflix is gestopt met het aanbieden van een gratis proefperiode van een maand in Nederland en België. Nieuwe gebruikers moeten nu dus direct gaan betalen voor de dienst.

Pech voor consumenten die nog geen Netflix-abonnement hebben afgesloten: voortaan biedt de streamingdienst geen gratis proefmaand meer aan. Dat blijkt uit geüpdatete pagina's van het Helpcentrum van Netflix. Gebruikers moeten nu onmiddellijk een betaald abonnement afsluiten voordat zij de vele films en series op het platform kunnen bekijken.

Het is niet bekend waarom Netflix is gestopt met het aanbieden van de gratis proefperiode. De beleidswijziging is enigszins opvallend, omdat Netflix de proefmaand al sinds zijn lancering in 2013 aanbood en nieuwe concurrenten op de Nederlandse markt (zoals Disney+) klanten wel gratis kennis laten maken met hun service.

Abonnementskeuze
Netflix biedt momenteel drie verschillende abonnementen aan in Nederland. Een Basic-abonnement kost 7,99 euro per maand. Gebruikers kunnen dan op één scherm naar Netflix kijken en op één apparaat video's downloaden.

Een Standaard-abonnement kost 10,99 euro per maand en geeft toegang tot een betere beeldkwaliteit, twee schermen en twee apparaten. Voor het duurste abonnement betalen klanten 13,99 euro per maand. Daarmee kun je content in 4K bekijken en downloaden op vier verschillende apparaten.

Het is ook niet bekend of Netflix van plan is om deze abonnementsvormen in Nederland aan te passen. In andere landen experimenteert het bedrijf daar wel mee.

NieuwsFilm

meest populair