Netflix had knotsgekke plannen rond 'Eurovision'-film

Netflix had knotsgekke plannen rond 'Eurovision'-film

Die helaas niet doorgingen vanwege corona.

De marketingplannen van de Eurovisie Songfestival waren minstens net zo gek als de film Eurovision van Will Ferrell en Rachel McAdams.

De film van Netflix liet de twee zien als de IJslandse popsterren Lars Ericksson en Sigrit Ericksdóttir, ook wel bekend als Fire Saga. Lars had al zijn hele leven een belangrijke droom: het Eurovisie Songfestival winnen. Het duo kwam terecht op het songfestival nadat alle andere opties van IJsland om het leven kwamen bij een bizarre explosie.

In het echt
In de komediefilm waren heel wat echte Eurovisie-deelnemers te zien met kleine cameo's. Nu horen we dat er ook brede marketingplannen waren rond de film en het songfestival.

Dat stelt Entertainment Weekly; de twee zouden 'debuteren' als hun popster-personages en een nieuwe act moeten voorstellen die gemanaged werd door Scooter Braun. Het duo zou ook echt een marketingcampagne ondernomen hebben, compleet met billboards en een poging het nummer Volcano Man in de toplijsten te krijgen.

Uiteindelijk moest dat allemaal culmineren met een daadwerkelijke verschijning tijdens het Songfestival in Rotterdam. Helaas gooide corona roet in het eten.

NieuwsFilm

meest populair