Eigenaren bedrijf van Bob Ross zijn woedend op Netflix

Eigenaren bedrijf van Bob Ross zijn woedend op Netflix

Ze vinden de film Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed helemaal niets.

De eigenaars van het merk rond Bob Ross, zijn behoorlijk kritisch op de nieuwe documentaire van Netflix, Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal and Greed, die probeert inzicht te geven in het nalatenschap van de schilder.

De documentaire kijkt naar zijn succes, maar vooral ook naar alle rechtszaken die volgden na diens dood. Zijn zoon Steve Ross is in de documentaire te zien en is teleurgesteld door de manier waarop het levenswerk van zijn vader commercieel gebruikt wordt door de zakenpartners van de schilder, die nu de controle over zijn bedrijf hebben.

Heel wat commentaar
Ross was vooral tussen 1983 en 1994 heel succesvol, toen hij de presentator van het PBS-programma The Joy of Painting was. Hij filmde honderden video's, en daarvan zijn er velen op YouTube en Netflix te zien.

Zakenpartners Annette en Walt Kowalski werden in 1995 toen Ross overleed eigenaar van het bedrijf Bob Ross, Inc., en hebben sindsdien een miljoenenbedrijf weten op te bouwen. Zij zijn dan ook helemaal niet blij met de documentaire.

"Als de filmmakers in alle openheid gecommuniceerd hadden, dan had Bob Ross Inc, waardevolle informatie en context kunnen bieden, in een poging een gebalanceerde en goed geïnformeerde film te maken. Maar de regisseur en producenten gingen van verder zonder het perspectief van Bob Ross Inc., waardoor het ontbreekt aan nuance en accuratesse in het narratief, dat duidelijk voor degenen die geïnterviewd is. Na mediaberichten over de release van de film in de zomer, probeerde Bob Ross Inc. een gesprek aan te gaan met de filmmakers in mei 2021, maar zij gingen niet in op onze telefoongesprekken of e-mails en reageerden via hun advocaat. Wij gaven een kort statement en dat is niet gebruikt."

Er is nog niet gereageerd op het statement.

NieuwsFilm

meest populair