Epic Movie

Epic Movie (2007)

We Know It's Big. We Measured.

Zullen we gewoon met elkaar afspreken dat we vanaf nu wegblijven bij dit soort films, want ook een betere filmtoekomst begint bij jezelf.
play

2,7 details

  • 86 Min
  • Avontuur
  • Komedie
  • Verenigde Staten
86 Min Verenigde Staten

Vier weeskinderen bezoeken een indrukwekkende chocoladefabriek. Het eerste kind werd opgevoed door een curator van het Louvre (vermoord door een albinomonnik), het tweede is een vluchteling van het Mexicaanse "libre" worstelen, het derde een recent slachtoffer van slangen op haar vliegtuig en het vierde een "normale" bewoner van een mutantengemeenschap. Tijdens hun bezoek aan de fabriek komen de vier in een magische kleerkast terecht die hen naar de wondere wereld van Gnarnia transporteert. Daar moeten ze hun krachten bundelen om de Witte Bitch, die de wereld regeert, te verslaan....

Regie
Jason Friedberg
Aaron Seltzer
Cast
Kevin McDonald, Fred Willard, Crispin Glover, David Carradine, Jennifer Coolidge, Tony Cox, Carmen Electra, Kal Penn, Darrell Hammond, Faune A. Chambers, Jayma Mays, Héctor Jiménez, Adam Campbell, George Alvarez, Crista Flanagan, Adam Campbell.
Budget
$ 20.000.000
Opbrengst
$ 86.865.564
Release
26.01.2007

Filmtotaal Recensie

Regie: Jason Friedberg & Aaron Seltzer | Cast: Jennifer Coolidge (White Bitch), Crispin Glover (Willy), Kal Penn (Edward) e.a. | Speelduur: 86 minuten | Jaar: 2007

Wat waren de verwachtingen laaggespannen voor deze persiflagekomedie van Jason Friedberg en Aaron Seltzer, de schrijvers van alle Scary Movie-films. Laatstgenoemde regisseerde eerder Date Movie, ook al zo’n verheffende, culturele aanwinst. Op de populaire filmwebsite IMDb bungelt het misbaksel Epic Movie op plaats dertig van de laagst gewaardeerde films uit hun bestand.

Vele, vele parodiefilms gingen vooraf aan deze Epic Movie, waarvan slechts enkele als geslaagd kunnen worden beschouwd, zoals bijvoorbeeld Spaceballs, Airplane! en Young Frankenstein. De schier onuitputtelijke reeks persiflages die door de achteroverleunende, geldharkende studiobonzen worden uitgespuwd over bioscoopzalen worden vooral gekenmerkt door hun achterliggende intentie: door de 100% herkenbaarheid van het product schotel je je doelgroep exact voor wat ze al kennen, zodat de zalen zelfs zonder enige marketing wel volstromen.

videotrailers & clips