• Familiefilm
  • Muziek
  • Drama
  • Romantiek
  • Verenigde Staten

Filmtotaal Recensie

Regie: Peter Chelsom | Cast: Miley Cyrus (Miley Stewart/Hannah Montana), Billy Ray Cyrus (Robby Ray Stewart), Emily Osment (Lilly/Lola), Lucas Till (Travis Brody) e.a. | Speelduur: 102 minuten | Jaar: 2009

Ik behoor niet tot het beoogde publiek van Hannah Montana: The Movie. De film is gemaakt voor meisjes van ongeveer tien tot zestien jaar. Prima als je niet tot de doelgroep behoort en de film leuk vindt, maar dat maakt het nog geen geschikte film voor volwassenen. Ook niet als simpel entertainment, want op dat vlak schiet de film gewoon tekort. Nu zou ik de film eenvoudig kunnen afkraken op basis van het onzinnige script, de flauwe humor, de matige acteerprestaties en de suikerspinmuziek, maar wat heeft dat voor zin? Het publiek dat wel van deze film kan genieten, zal dat een worst wezen (als het überhaupt recensies leest), het ervaart de film toch heel anders dan ik.

Voor mij was Hannah Montana: The Movie namelijk een bevreemdende ervaring; ik had het gevoel te kijken naar een (pop)cultureel fenomeen dat tot dan toe langs mij heen was gegaan. Logisch, want waarom zou ik naar een brave Disney-puberkomedie op televisie kijken? De bizarheid van het concept Miley Cyrus boeide me desondanks tijdens de volle lengte van de film. Aan de ene kant is het een lopendebandproduct uit de fabriek van Disney, waar alleen de fans van de serie lol aan zullen beleven, aan de andere kant is het een bijna fascinerende reclame voor het product Miley Cyrus.

videotrailers & clips

alle artikelen (1)

Hannah Montana: The Movie Nieuwsberichten