Maakt Coca-Cola de filmwereld overbodig?

Maakt Coca-Cola de filmwereld overbodig?

Reclamespot van het colamerk is gemaakt met behulp van AI.

Met de inzet van artificial intelligence (AI) zoals ChatGPT en andere toepassingen zien we dat de wereld heel rap verandert. Google weet er even niet helemaal raad mee en er worden al jaren vele miljarden gepompt in AI.

Maar ook de creatieve wereld is op dit moment druk bezig met wat er mogelijk is met artificial intelligence. Als je vaker op social media zit, dan heb je vast allerlei berichten voorbij zien komen met foto's en filmpjes die zijn gemaakt met behulp van AI.

Coca Cola
Het grote merk Coca Cola gaat nu een stap verder en ontwikkelde een indrukwekkende commercial met behulp van kunstmatige intelligentie. De reclamevideo trekt ondertussen veel bekijks.

Bekijk onderstaande video Coca-Cola Masterpiece zelf maar even. Deze wordt door Coca Cola zelf omschreven als: Kijk wat er gebeurt als het hele universum met Real Magic samenkomt om een jongen te helpen die een steuntje in de rug en een beetje inspiratie nodig heeft."


Bedreiging voor Hollywood?
Ook op de social LinkedIn wordt de video veel gedeeld en bekeken. De tech zal namelijk flinke impact kunnen het op het maken van video. En wie weet heeft het ook flinke gevolgen voor de creatie van visuele effecten in films en series.

"🥤 Deze nieuwe Coca-Cola-commercial gebruikt 'stable diffusion' om ongelooflijk indrukwekkende beelden te creëren," schrijft marketeer Tim van der Wiel op LinkedIn. "'Stable diffusion' is een 'deep learning' 'text-to-image-model' dat AI gebruikt om tekst in afbeeldingen om te zetten."

Meer over Coca-Cola Masterpiece vind je op de speciale website.


Meer AI
Eerder vandaag plaatsten we ook al het artikel: Deze échte robot lijkt eerste stap richting realiteit uit 'I, Robot' en 'M3GAN'.

NieuwsFilm

meest populair