Christopher Nolan geeft de reden waarom 'Oppenheimer' deels zwart-wit is

Christopher Nolan geeft de reden waarom 'Oppenheimer' deels zwart-wit is

Nolan komt met dubbele verhaallijnen.

Christopher Nolan toont opnieuw zijn obsessie met tijd en onthult waarom zijn aankomende film Oppenheimer deels in zwart-wit is gefilmd.

Dat Nolan graag met tijd speelt in zijn films is geen nieuws. Dit zie je bijvoorbeeld terug in Tenet, Interstellar en Inception. Maar zelfs in zijn nieuwe historische drama, gebruikt de regisseur verschillende tijdlijnen.

"Subjectieve ervaring van Oppenheimer"
In een interview met Associated Press legt Nolan uit waarom er werd gekozen voor een deels zwart-witfilm. "Ik wist dat ik twee tijdlijnen had die we in de film draaiden", begon Nolan.

"De ene is in kleur, en dat is de subjectieve ervaring van Oppenheimer. Dat is het grootste deel van de film. De andere is een zwart-wit tijdlijn. Het is een meer objectieve kijk op zijn verhaal vanuit het standpunt van een ander personage."

IMAX
Het filmen in zwart-wit was geen eenvoudige taak voor Nolan en zijn crew. De film werd geschoten met IMAX-camera's, wat betekende dat er nieuwe apparatuur ontwikkeld moest worden om een zwart-wit IMAX-formaat te realiseren.



Project van enorme schaal
Oppenheimer heeft een speelduur van ruim drie uur. De film bevat ook een indrukwekkende cast, met onder anderen Cillian Murphy, Emily Blunt, Robert Downey Jr., Florence Pugh, Gary Oldman, Alden Ehrenheich en Rami Malek.

Oppenheimer is vanaf 20 juli te zien in de bioscoop.



NieuwsFilm

meest populair