Hoewel de film op Rotten Tomatoes slechts 48 procent positieve recensies van critici kreeg, gaf het publiek hem met 85 procent een veel warmer onthaal. Kinderen gaven massaal vijf sterren en ook ouders waren opvallend enthousiast. : De fans waren duidelijk in hun oordeel; dit was puur bouwplezier.
Meer dan een film: pure bioscoopgekte
Wat als een familiefilm begon groeide razendsnel uit tot een event. Jongeren verkleed als Minecraft-mobs, TikTok-compilaties van "Chicken jockey!"-kreten, en zelfs kippen in de zaal... de film ontketende een storm. Sommige theaters in de VS en het VK moesten de politie inschakelen bij vertoningen, terwijl Warner Bros. inspeelde met speciale "Block Party" edities waarin meezingen en memes werden aangemoedigd.
De kracht? Herkenbare humor, slimme fanservice en de vrijheid om als kijker deel te worden van het spektakel.
Waarom hij op 1 staat bij HBO Max
Na een bioscoopopbrengst van 953 miljoen dollar is A Minecraft Movie ook in de woonkamer niet te stoppen. Kijkers keren terug om Easter eggs te vinden, nieuwelingen klikken voor de buzz, en ouders willen weten waar hun kinderen hysterisch van worden.
En het verhaal stopt niet hier. Regisseur Jared Hess heeft inmiddels bevestigd dat een vervolg in de maak is; en als het aan de fans ligt, wordt deel twee nog gestoorder dan de eerste.