Netflix ziet grote kansen voor extra inkomsten komend jaar

Netflix ziet grote kansen voor extra inkomsten komend jaar

Het wordt voor adverteerders ineens veel interessanter in zee te gaan met de streaminggigant.

Eerder vandaag kwam er nog een artikel langs op FilmTotaal over Viaplay, die hun prijzen in Nederland dit jaar verhoogde. Nu ziet ook dé streaminggigant Netflix een grote kans op extra inkomsten.

Wat blijkt, de bekendste streamingdienst verwacht dat zij hun inkomsten uit advertenties in 2025 maar liefst kunnen verdubbelen ten opzichte van vorig jaar. Het bedrijf noemt het verbeteren van de mogelijkheden voor adverteerders een van hun belangrijkste aandachtspunten voor dit jaar.

Wat te verwachten?
Het is voor adverteerders nog interessanter geworden Netflix te gebruiken om reclame te maken sinds de introductie van de Netflix Ads Suite. Hierdoor hebben adverteerders toegang tot data van Netflix zelf, waardoor er betere meetmogelijkheden en targeting is ontstaan.

Om dit te verwezenlijken ging Netflix al in zee met Yahoo DSP, het advertentieplatform van Yahoo. Adverteerders hebben nu de mogelijkheid reclames in te kopen via DSP. In Nederland en België biedt Netflix nog geen abonnement met reclames, maar gezien het grote succes lijkt dit echter ook een kwestie van tijd.

Cijfers
Waar de cijfers van Viaplay achteruit, stijgt het juist bij Netflix. Zo hebben ze alleen al dit jaar 16% meer omzet geboekt. Dit is voornamelijk te danken aan de groei in abonnees, een verhoogde omzet uit advertenties maar ook de hogere prijzen.

Bekijk op Instagram


In totaal keken mensen meer dan 95 miljard uur aan content op Netflix in het eerste halfjaar van 2025, 1% meer dan het eerste halfjaar van 2024. Een blockbuster wist vooral immens te scoren, maar ook een Nederlandse film staat in de top 10.

NieuwsFilm

meest populair