De productie wordt opgepakt door Paramount, onderdeel van Skydance Corporation, dat eerder verantwoordelijk was voor Top Gun: Maverick. De studio werkt nauw samen met Activision om een film te ontwikkelen die trouw blijft aan het oorspronkelijke materiaal.
Call of Duty-filmuniversum
Er wordt ingezet op een mix van actie, spanning en herkenbare elementen uit de game, waarmee ook een nieuw publiek aangesproken moet worden.
De Call of Duty-serie bestaat al ruim 20 jaar en heeft wereldwijd meer dan 500 miljoen verkochte games opgeleverd. In de Verenigde Staten voert het inmiddels 16 jaar op rij de lijst aan van bestverkochte games.
"Fan van het eerste uur"
Paramount-CEO David Ellison benadrukt dat het project met grote toewijding wordt aangepakt. "We benaderen deze film met dezelfde compromisloze toewijding als bij Top Gun: Maverick," aldus Ellison. "Als fan van het eerste uur is het voor mij een eer om deze wereld te helpen vertalen naar film."
Ook Activision-president Rob Kostich ziet de samenwerking als een belangrijke stap voor de franchise. "We willen de intense actie en meeslepende verhalen van de games vertalen naar een bioscoopfilm die zowel fans als nieuwkomers aanspreekt," stelt Kostich.