De afgelopen jaren richtten de streamingdiensten zich daarom op de jaren 80 en 90 met series als Stranger Things, Cobra Kai, Veronica Mars en The Baby-Sitters Club. De komende jaren zullen de streamingdiensten dik blijven verdienen aan dat nostalgische gevoel door oude franchises nieuw leven in te blazen.
Uitbouwen van franchises
Daar nieuwe reeksen bouwen tijd en moeite kosten, worden de welbekende ingeschakeld. De wereld van Star Wars wordt verder uitgebouwd, evenals Tom Clancy's Jack Ryan, die al in Hunt for Red October en Patriot Games verfilmd werd. Ook komen meer superhelden voorbij van Marvel en DC.
En al gezien dat Lord of the Rings een spin-off heeft en een nieuwe serie van Harry Potter zal volgen? Daarnaast worden de populaire games Fallout, The Witcher en Queer Eye opgepakt. Om de aandacht te blijven vangen en leden trouw te vergroten, willen ze vaker niet een heel seizoen in een keer online zetten.
Blijvende concurrentie
Ook gaan de streamingdiensten de concurrentie aan met populaire video's op YouTube, TikTok, Facebook, Instagram, Crunchyroll etc. door ook korte content aan te bieden. Zo krijgen zij kijkers terug die een tevreden gevoel willen in de 10 minuten tijd bij een bushalte. Speciaal voor die mobiele telefoontjes wordt de snelheid en resolutie verbeterd.
Na de eerste, voorzichtige documentaires zullen er meerdere volgen, want ze blijken een succes, zoals Tiger King. En mocht je een nieuwe taal willen leren: steeds meer films en series worden in de oorspronkelijke taal online gezet. Is kabeltelevisie dan dood nu streaming deze ook bij hen wegkapen? Nee, die kanalen zetten intussen de achtervolging in met nieuwe, goede content. Alles ... voor het grote geld.