Eerste recensies Inglourious Basterds online

Lees de eerste reacties op de nieuwe film van Quentin Tarantino. Bevat spoilers!

Leeswaarschuwing: bevat spoilers!

Vanavond gaat in Cannes Inglourious Basterds, de nieuwe film van Quentin Tarantino, in wereldpremière. Verschillende recensenten hebben de film echter al tijdens de persvoorstelling gezien. Hieronder leest u enkele eerste reacties.

Chris Hewitt van Empire Online: "Het is een actiefilm die nauwelijks actie bevat. The Basterds zelf, waaronder Brad Pitt, blijven gedurende lange periodes buiten beeld. Bovendien neemt de film heel wat loopjes met de geschiedenis. (...) Maar [Christoph] Waltz is van goudwaarde. De Oostenrijkse acteur is fantastisch: glibberig, angstaanjagend en vaak uiterst charmant. Er wordt zeker veel gepraat in de film (...) maar Tarantino's dialogen zijn zoveel beter dan die van de meeste scenaristen, dat we daar moeilijk kunnen over kibbelen."

Roger Friedman van Showbiz 411: "Fans van Tarantino zullen niet teleurgesteld zijn, maar ze zullen misschien wel meer op de proef gesteld worden dan voorheen. Deze film is qua aanpak diepzinniger en gestructureerder dan Tarantino's vorige films. De film wordt in hoofdstukken verteld, en voelt daardoor soms wat onsamenhangend aan. Er is minder brutale actie dan verwacht (hoewel meer dan genoeg voor sommigen). (...) Michael Fassbender draagt de film op uitmuntende wijze, en zet daarmee verschillende stappen vooruit in zijn carrière.

Jonathan Dean May van Total Film: "Hoewel de openingssequentie pakkend en uitstekend is, en er op het einde een scène is in de foyer van de cinema die dankzij het doortastend camerawerk en de onberispelijke decors epische proporties aanneemt, voelt de film voor de rest vlak aan."

Tot slot hieronder nog een korte video-recensie van The Hollywood Reporter.